heey, dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties ik geniet erg van wiesje en ik rust goed uit gelukkig is het achter de rug, we denken natuurlijk nog niet aan een tweede maar het liefst komt er nog wel een broertje of zusje voor wiesje maar eerst paar jaartjes genieten van mn wondertje, x inne
Gefeliciteerd, je hebt het ondanks je angst toch maar even geklaard en daarom mag je trots op je zelf zijn. Ga nu maar lekker genieten.
Meid van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Heftig dat je zo lang moest persen ik dacht dat daar altijd een Max van 2 uur voor stond. Maar goed ze is er en nu kan je eindelijk genieten
Gefeliciteerd met je dochtertje. Je hebt een topprestatie geleverd. Geniet ervan. Vroeg me wel af waarom ze zo lang hebben laten persen (23.15 - 05.09 uur). Dacht dat dit max 2 uur was.
heey, excuses het is idd een tikfout ze is geboren om 2.09 nogmaals excuses voor mijn foutje! is nog lang maar dat kwam door het hoofdje die eruit was maar het lichaampje wilde er nog niet uit! x
heey, ik heb een vraagje, heeft iemand meer ervaring met inscheuring. voor mn gevoel is het aan het ontsteken, iemand die meer weet? x inne
Gefeliciteerd met je dochter. Als je denkt dat het ontsteekt de vk bellen zij is er voor de nazorg voor jou en je kindje. Ze kan je vertellen wat je moet doen.
heel erg bedankt anna, ik ga haar bellen! het is zeker snel gegaan, maar gelukkig nu genieten van wiesje en alle pijn enzo vergeten! x inne
Heb je geen kraamverzorgende die de onderkant inspecteerd op de hechtingen etc? Want als die het niet vertrouwd overlegd ze ook met de vk.
heey, ik heb vanaf dag 3 pas kraamverzorgende, de vk heeft me nagekeken maar het is niet ontstoken ik voel het gewoon enorm verder niks aan de hand! x inne
Op een harde, bijvoorbeeld houten, stoel zitten helpt om het goed te laten genezen. Verder veel rusten en echt de eerste zes weken wel je middag dutje te nemen. Lekker met de beentjes omhoog. Na zes/zeven dagen mogen de hechtingen eruit. Dit kan ook wat verlichting geven. Ikzelf kon daardoor een stuk makkelijker de trap af.
En dan ook nog eens bij je eerste kindje, spannend lijkt me. Ik ben blij dat die van mij meteen komt!
hallo, ik heb geen idee waarom ze pas over 2 dagen komt, dankje voor de tips, ik slaap meer dan de middagdutjes, ik slaap vaak van 1 tot 2 en dam van 4 tot 5 en dan snachts van half 11 tot 8. ik voel me wel steeds beter maar heb veel pijn (hadden jullie dat ook?)?? x inne
Nou dat is wel vreemd want in NL komt de kraamverzorgende toch echt direct. Anders zou ik eens het kraambureau bellen want dit klopt niet. Wat maak je lange nachten zeg, lees ik dat goed van 22.30-08.00? Hoe doe je dat met voeden?
Heb je naweeën want die kunnen ook pijnlijk zijn ik heb die ook na mijn tweede bevalling gehad en na drie dagen waren ze weg. En een pijnlijke onderkant ken ik ook. Moest ook op een harde stoel gaan zitten of de boel even koelen down under met een ijspack ( dat verlicht ook wat) Vreemd dat je pas zolaat kraamzorg krijgt. Ik ben toen met mijn oudste om 14:50 bevallen in het ziekenhuis en om 17:00 was de kraam er thuis. Vooral bij de eerste is het toch wel handig om gelijk hulp te krijgen met de voedingen of advies bij krampjes of je eigen lichamelijke ongemakken. Anders je vriend/ man gewoon de kraamzorg organisatie laten bellen
heey vrolijkheid, ik voed niet (mijn vriend geeft de flessen snachts), oke ik wist niet dat dat raar was dat ze niet gelijk kwam?? de reden dat ik niet voed is omdat ik dat vanaf het begin niks vond en hoorde verschillende verhalen van vrouwen en dat waren wel goede verhalen maar ik vond het niks, x inne