Dank jullie wel allemaal dit doet me echt goed. Vind alle reacties erg lief. Ik laat straks even weten hoe het geweest is
wij hebben ook een pretecho gemaakt met 18 weken dus was ook wel wat minder zenuwachtig toen ik met 22 weken die echo kreeg. alleen ze kijken met die 290 weken echo toch veeeel uitgebreider dan een pretecho. ze maken zeg maar allemaal plakjes die ze van de kruin tot aan de tenen controleren(soors dwarsdoorsnijde) maar je moet er gewoon van gaan genieten anders is het zonder van het moment en je kan er nu toch weinig aan doen. gewoon op je af laten komen. ik was zo zenuwachtig toen ik met 9 weken een echo kreeg dat ik na trug komst gelijk een heftige migrene aanval kreeg.
Nou ik ben net terug van de echo en het is vreselijk tegen gevallen ze kon het niet goed zien en ik stond na 10min dus met lege handen buiten geen mooie plaatjes, geen geruststelling helemaal niks! Ik ben echt heel erg teleurgesteld nu
dat is dus belachelijk, ik zou dan naar je ander bureau gaan, want een 20 weken echo is belangrijk voor je zelf en voor het kindje. En als iets niet lukt, dan mag je altijd terugkomen.. Ik zou als ik jou was de VK ff bellen. Zelf ben ik ook zenuwachtig voor woensdag...
Zo zeg, dat is een teleurstelling. Wel vreemd dat ze na 10 min. al concludeerde dat er niets te zien was en dat je niet terug hoeft te komen. Ons kindje was tijdens de echo ook heel druk en beweeglijk. Hierdoor duurde het ook langer voordat ze bepaalde dingen konden zien, maar dan gingen ze eerst iets anders bekijken wat ze wel goed konden zien. Uiteindelijk is bij mij wel alles bekeken behalve het aangezicht, dat was na een half uur nog niet duidelijk in beeld te krijgen. Kindje lag er gewoon niet goed voor. Maar dat was niet ernstig genoeg om voor terug te komen, aangezien verder alles wel goed was. Vind het erg raar dat ze jou na 10 min. al weer buiten hadden staan. Zou dit nog wel even overleggen met je verloskundige hoor! Desnoods even bellen, als het nog lang duurt voor je op controle moet weer. Wat je teleurstelling over de foto's betreft: die heb ik helaas ook niet mee gekregen, vond dat ook erg jammer. Vandaar dat wij komende zaterdag een pretecho laten doen. Voor de foto's/dvd en om het geslacht duidelijk te krijgen, bij de 20weken is wel een vermoeden uitgesproken maar t was niet zeker te zeggen. In ieder geval: jammer dat je echo zo tegenviel en overleg nog even met je vk!
Heel erg bedankt meiden ik heb al gebeld het was ook in het ziekenhuis bij de gyneacoloog vind het zelf ook heel vreemd had me iets heel anders voorgesteld. Mag terug komen maar ze kunnen niks beloven. Ga wel naar een ander ziekenhuis anders want die apparatuur van hun is erg oud volgens mij. Ik begrijp echt niet dat dit zomaar kan hoor!
Nee, heel vreemd zeg.. Ik zou dit inderdaad ook niet accepteren. Goed dat je meteen actie hebt ondernomen. Ik ben bij een echopraktijk geweest. Ze hebben daar supergoede apparatuur. Ik kreeg ook een aantal foto's mee. Misschien is er bij jou in de buurt ook wel zo'n speciale echopraktijk.
Onze 20 weken echo werd gemaakt met ruim 19 weken, en toen was het ook niet echt heel duidelijk. Ze zijn de volle 45 minuten bezig geweest, en wij vonden het heel uitgebreid. Hij vertelde er van alles bij en legde uit wat dit en dat was, meette alles op enzo. Toch waren ze niet helemaal tevreden en daarom vroegen ze of we voor de zekerheid vier weken later een herhaling wilden. En dat hebben we natuurlijk gedaan. Toen was de baby een stukje groter en de gyn gelukkig wel helemaal tevreden over wat hij zag. Deze tweede echo duurde minder lang, maar toch wel weer bijna een half uur. Dus ik denk zeker dat een 20 weken echo duidelijk moet zijn. En zo niet, zou ik zeker aan de bel trekken.
tsjee wat raar Jolanda, maar goed dat je het er niet hebt bij laten zitten... echt raar dat ze jou na 10 minuten alweer weg sturen met deze reden. net als of ze er geen zin aan hebben... 20 weken echo is best belangerijk, dan kan je je niet laten afschepen met zo'n antwoord. ik zou ook een 2e echo vragen en naar een ander bureau toe gaan. ik heb de echo in het ziekenhuis, neem aan dat de apperatuur daar goed is
Ja vind ik ook echt raar. Ze moet toch alles gecontroleerd hebben. Ze heeft zo'n lijst en dan moet ze toch kijken. Moet je niet opnieuw terugkomen dan ? Zou er echt wel wat van zeggen. Ben ik wel blij dat die vrouw bij mij zo geduldig was. Dacht dat ze echt alles gezien moesten hebben.
Ik heb hem vrijdag ook ben ook al helemaal zenuwachtig! af en toe rare steekjes en vandaag heel iets bruinverlies gehad dus nu extra zenuwachtig! succes!
Heel raar dat verhaal van dat je na 10 min al weer buiten stond. Ja dan zou ik idd via de gyn of verlosk. een nieuwe afspraak maken bij een ander buro. Onze frummel lag ook echt niet goed stil en kroop steeds weg. dus hebben ze er wat langer als een uur over gedaan, maar dat wordt ook ingecalculeerd bij zo'n echo. Kan je geen klacht indienen bij het buro waar de echo werd gemaakt? Hier weer een neg maar ook een pos. bericht over de echo rond de 20 wkn. Bij onze eerste in 2004 / 2005 bestond de 20 wkn echo nog niet als zodanig. maar omdat mijn man een hartafwijking heeft, moesten we een uitgebreide structurele echo laten doen rond de zelfde tijd. Tot onze grote schrik kwamen we er toen achter, dat ons zoontje met schisis (lip, kaak en gehemelte spleet) geboren zou worden. (1 van de meest voorkomende spontane afwijkingen) We zijn toen heel hard van onze rose wolk afgedonderd, maar wisten ook al snel hoe dit wordt behandeld en geopereerd en over speciale spenen voor voeding e.d. We hadden het afwijkende uiterlijk van ons manneke dan ook al geaccepteerd toen hij nog niet geboren was. Na z'n geboorte viel het uiterlijk ons alles mee en waren we heel blij met hem, ondanks de vooruitzichten van operaties e.d. We hebben ons vooraf veel zorgen gemaakt, maar waren ook heel blij dat we al van de problemen wisten, nog voor zijn geboorte. En uiteindelijk is't een heerlijk manneke die alleen logopedie nodig heeft, maar verder net zo is als alle andere peuters. Vandaag hebben we opnieuw de structurele echo gehad voor ons 2e kindje. Wel heel spannend, maar deze x was alles perfect! Een hele opluchting, en weer heel blij dat we nu al weten dat het niet met een grote afwijking geboren zal worden. Anders hadden we dus 40 lange weken in spanning moeten zitten. de 20 wkn echo is wat minder uitgebreid als een structurele, maar voldoende voor de grote afwijkinen. 't is zeker niet te vergelijken met een pret echo. Maar wij waren / zijn heel blij dat we vooraf al wisten / weten wat we konden en kunnen verwachten. En daar bij komt, dat er zo vaak niets aan de hand is.. De meeste zwangeren lopen met een mooie afdruk uit de echo kamer.
Wat een mooi verhaal zeg ik ben echt blij voor jullie dat alles nu goed is deze keer en ja wat het buro betreft dit was het meander zh in amersfoort daar hebben ze een klachtenservice ga er ook zeker naar toe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik gisteren nogal overdonderd werd door emoties maar nu ik er rustig over na heb kunnen denken vind ik het ronduit absurd dat zoiets kan gebeuren!
kan me voorstellen dat je overdonderd bent door het antwoord en de emoties. als dit mij donderdag gebeurt ik denk dat ik dat dan ook zou hebben... maar nu ik jou verhaal lees denk ik dat ik er wel wat van zeg dan... alles moet even rustig bezinken en ze moeten jou een 2e echo geven (nu heb je het nog niet achter de rug )
jeetje wat een leip gedoe ofniet.. op je strepen gaan staan hoor meid! je hebt ook recht op een 20 weken screening.. en het is op basis van een medische echo.. dus zo mogen ze niet met je omgaan.. laat je hormoontjes maar even gaan hoor! succes meid! en dat je straks een hele mooie echo mag hebben!
Amai, als ik dat verhaal van je hoor... Ik heb volgende week maandag mijn 20 weken echo en heb er inderdaad ook wel een beetje bang voor: zou alles goed zijn enzo. Maar dat ze je zo behandelen, ik zou het daar ook niet bij laten hoor! En ander ziekenhuis zoeken voor de echo zou ik zeggen, of minstens een andere gyneacoloog!
Het lijkt mijn 20 weken echo wel. Ik stond ook zo buiten en bij mij had ze veel meer niet gezien dus ik vroeg moet ik niet nog een keer terugkomen zei ze nee je bent nog jong 97% gaat goed dus bij jou ook wel dus ik huilend naar buiten en was helemaal niet gerustgesteld. Ik thuis de vk gebeld had dat mens van de echo opgeschreven dat ze alleen het aangezicht niet had gezien ik wist dat ze bijv ook de navelstreng iets van het hartje en de hersens niet goed had gezien dus ik zei dat tegen de vk en ze zei ja ik kan niks voor je doen want ze hebben het heel erg druk dus je kan er ook niet weer tussen gezet worden. Toen heb ik gelijk een echobureau gebeld waar ik met 15 weken een pretecho had laten maken en daar kon ik na een paar dagen terecht. Ik kreeg weer dezelfde vrouw als bij de 15 weken echo en zij had daar dus gewerkt waar ik de 20 weken echo had en ik vertelde het verhaal en zei zij o,nee niet ook jij al ik was dus niet de enige waar het zo aan toe ging. Ze had ook in Den-Haag op het ziekenhuis gewerkt en zij heeft Wessel helemaal voor me nagekeken en alles was gelukkig goed. Probeer via je vk nog een keer een 20 weken echo te krijgen en anders een pretecho en vragen of ze het willen nakijken. Die vrouw van de 20 weken echo wilde ook niet naar het geslacht kijken ze kon het zogenaamd niet zien omdat ik een dikke buikwand had Toen ik het vertelde aan die vrouw van de 15 weken echo zei zij dat dat onzin is en dat ze dan gewoon niet zulke goeie echoapparatuur hebben,zij zag binnen 1 sec het geslacht ze had hem er amper opgezet. Ze zij ook dat ze bij mij beter beeld had dan die vrouw die ze daarvoor had met maatje 36. Ik zie dat het een beetje een lang verhaal is geworden,sorry daarvoor.
Hoi vales bij mij dus inderdaad hetzelfde smoesje over die te dikke buikwand terwijl ikzelf al zo kon zien dat die apparatuur van hun erg oud is! Ik denk dat ik maar naar het umc ga want dit ziekenhuis ga ik écht niet in bevallen mijn vertrouwen is helemaal weg wat dat betreft. Is overigens ook niet het eerste incident wat ik daar gehad heb. Bedankt voor je verhaal meis