bang voor de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door dreamingPris, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Maar het gekke is (gelukkig): Vaak zodra de bevalling begint, word je opeens heel rustig en valt de angst van je af! Het voelt gewoon heel natuurlijk, alsof het precies zo moet zijn. Natuurlijk kan dit gevoel in een latere fase, als het echt heftig wordt, omslaan. Maar dan zit je er toch al helemaal in, en dan ben je zo bezig met 'overleven' dan je geen tijd meer hebt om bang te zitten zijn. ;) En als het echt te heftig wordt dan geef je het gewoon aan en krijg je pijnbestrijding! :)

2. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik snap je angst een beetje, maar ik denk altijd maar zo: als het echt zo'n hel was dan had iedereen maar 1 kindje ;)

Het zal er toch uitmoeten, dus je kunt er weinig aan doen :)

3. Linda1975

Linda1975 Actief lid

1 mrt 2008
    156
    0
    0
    Gezonde spanning voor een bevalling (of het nou de 1e, 2e of 3e is), da's juist gezond.
    Elke bevalling gaat anders moet je je maar bedenken en het is heel normaal dat je je angsten met je VK of GYN bespreekt.

Ik heb ook een rampbevalling gehad, die zeer gecompliceerd verliep, met name de 2e helft was zeer pijnlijk (ik zal je de details besparen). Maar ik geloof dat mijn zoon nog geen 2 uur oud was en toen zei ik al tegen mijn man van '...ik weet het zeker, ik wil beslist nóg een kind!' hihi

Die bevalling was 4jr terug, ik ben nu 34wkn zwanger van onze 2e en ik merk aan mezelf dat ik weer wat nerveus wordt. Maar heb het ook al met de gyn besproken en aangegeven wat ik wel en niet wil en dat is nu goed geregeld en staat in m'n dossier.

4. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    dreamingPris , wat een trees om zo'n verhaal te vertellen, t verhaal zelf is ook totaal surrealistisch ;) , ze had een beetje teveel films gekeken zeker, ik zie haar al haar kind bijna de lucht in gooien , duheuhh :) .

Iedereen die gaat bevallen, 1ste,2de, 3de kind, voelt spanning hoor! Doodsbang zijn is niet goed, dat houdt alleen maar tegen, probeer als het zover is te ontspannen en in gedachten te houden dat je in goede handen bent, dat er pijnbestrijding mogelijk is etc etc... ben je echt nog erg angstig, vertel dat dan ook aan de gyn en vk, dan kunnen ze daar extra rekening mee houden!
    Bevallen doet altijd pijn, de een ervaart het als pijnlijk, de ander als 'dat nooit niet meer!' ;) en die krijgen dan vaak nog kinderen hoor ;) .

5. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Praat erover met je vk.
    Ik ben zelf ook ontzettend bang geweest om te bevallen. Heb 1 keizersnee gehad en toen ik hoorde dat het een keizersnee zou worden was ik ontzettend opgelucht....hoefde ik in elk geval niet 'normaal' te bevallen....
    Daarna wel een normale bevalling gehad en het is me reuze meegevallen. Heb het niet 'kado' gekregen hoor. Maar doordat de gyn. op de hoogte was van mijn angst en me daarin ook heel serieus nam heb ik mijn angst voor een groot deel kunnen overwinnen...

Wat mij opviel is dat tijdens mijn zwangerschappen heel veel mensen om mijn heen met allerlei 'horrorverhalen' kwamen. In het begin durfde ik dit niet maar later heb ik hier wat van gezegd, puur uit zelfbescherming....
    Laat je niet gekmaken hoor!

Deel Deze Pagina