Voorgevoel vroeger/later bevallen dan uitgerekend?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tacha1987, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Belgiƫ - Antwerpen
    Hoi hoi :D

Wie van de al bevallen vrouwen hier had een voorgevoel dat ze vroeger of later gingen bevallen dan uitgerekend?
    en bij wie is dit uitgekomen?

Ben gwn nieuwsgierig omdat ik zo'n voorgevoel heb wat vroeger te gaan bevallen, al zegt dit volgens mij niet zo veel :rolleyes:

2. bouchere

bouchere Niet meer actief

bij de eerste was ik er zelfs van overtuigd dat ik vroeger zou bevallen.
    maar hij kwam 1 dag na uitgerekende datum.
    bij de 2e wist ik bijna zeker dat ik rond de uitgerekende datum zou bevallen,dus niet..18 dagen later.
    en bij nr 3 hoor ik mij nog tegen mijn vrindin zeggen,tuurlijk ben ik op je bruiloft,ik loop door tot 42 weken hoor.
    bij 37 weken kondigde nummer 3 zich aan.
    ja ,ik wist het bij alle 3 volgens mijn gevoel,
    maar god ,wat had mijn gevoel het mis!

groetjes
    diana

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hahaha las net je berichtje in "ons" forum.....

Bij de eerste had ik het gevoel dat ik eerder ging bevallen, maar dat kwam ook omdat ze bij de laatste pretecho die ik toen gehad had.... op 17 of 19 december (?) ipv de echo datum 8 januari!

Dus tja dan loop je toch met die datum in je hoofd..... uiteindelijk is mn zoontje 10 januari geboren....

Tja nu heb ik niet echt een voorgevoel...
    Van de ene kant denk ik eerder... en aan de andere kant denk ik soms t wel eens weer 10 januari kan worden.. (ipv 3)
    aangezien ik ook op de verjaardag van mn broer geboren ben....

We wachten af....

4. ramona0309

18 dagen later ! :confused:
    Dat hoor je niet vaak,... meestal wordt het dan al gehaald!

5. bouchere

bouchere Niet meer actief

is ook al tijdje terug
    1997 is ze geboren,en omdat ze heel klein leek op de echo's en er vruchtwater genoeg was mocht ze even blijven zitten.
    ze is overigens wel geboren op de dag dat ik ingeleid zou worden.
    maar dat hoefde toen niet meer,de vliezen braken toen spontaan.

groetjes
    diana

6. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Had een zeer sterk voorgevoel bij mijn eerste zwangerschap dat ze ruim te vroeg zou komen, en dat gebeurde ook. Was net 37 weken zwanger. Had tijdens die zwangerschap ook een datum in mijn hoofd waarop ik dacht dat ze geboren zou worden en uiteindelijk zat ik er maar 1 dag naast, ze kwam een dag eerder.

Bij mijn tweede zwangerschap weer een voorgevoel dat ze eerder zou komen, maar niet zo vroeg als de oudste. Ook deze keer een datum in mijn hoofd. Klopte ook dit keer weer, mijn jongste dochter werd geboren toen ik 38 weken zwanger was. Bij deze zwangerschap zat ik net als bij de eerste ook maar 1 dag naast de uitgerekende datum, jongste dochter kwam een dag later.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik was er ook zeker van dat ik eerder zou bevallen dan de uitgerekende datum... Mooi niet dus! :) Ben bevallen met 41 weken en 4 dagen...

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik wist zeker dat ik eerder zou bevallen (gevoel was zo sterk)
    en idd was 10 dagen eerder bevallen dan uitgerekende datum :D

9. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hier ook een voorgevoel van vroeger...
    Het klopte als een bus, met 28 weken weeen en uiteindelijk is onze zoon met 35 weken geboren.
    Bij deze heb ik het gevoel ook weer, moet nu alleen nog wel veel geduld hebben om te zien of het weer uitkomt :)

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Tegen mij werd er zelfs gezegt dat ik er rekening mee moest houden dat ik eerder zou bevallen omdat het best een groot kindje was.
    Dus dat deed ik ook.
    Viel het even enorm tegen dat meneer besloot om 8 dagen na de uitgerekende datum zich te melden...

11. liss10

liss10 Lid

7 okt 2007
    94
    0
    0
    Ik wist zeker dat ik die kleine zich eerder aan zou dienen....zie banner, ik wacht met spanning af.

12. ramona0309

He... D-day vandaag...!
    Ik wens je hierbij alvast succes.... en zet hem op... !

TJAKKA!

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik wist met Isa zeker dat ik eerder zou bevallen al vanaf de 20 weken ofzo, mijn hele lijf vocht tegen het zwanger zijn en de rek was er uit.
    Toen er met 37 weken enorme jeuk bultjes enz enz bij kwamen wist ik dat dat de druppel was, Isa werd 3 dagen later geboren.

14. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha wij dachten hetzelfde zoals iedereen maar ik zei als hij 4 okt er niet is dan loop ik op t eind en ja hoor kijk maar naar mijn banner hahah
    we hebben een kind wat wat groter is volgens de echo s dus daarom dacht iedereen dat maar dat maakt dus helemaalniks uit zolang hij t nog goed heeft.
    maar iedereen o je zit dalijk 2 weken thuis en je hebt hem al, ik dacht nou dat zou lekker zijn , zou echt niet dus he ze hadden beter niks kunne zeggen en elke keer ga je je eigen aan een datum prikken. nou ik weet wel dat maandag de laatste dag is yoehoe

15. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    ik had zeker voorgevoel en is uit gekomen..

4 dagen voor de datum....

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik dacht dat maximaal 3 dagen voor of na de uitgerekende datum zou komen. Ik was 5 oktober uitgerekend en ze kwam 2 oktober ;)

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik dacht ver over tijd te gaan, voelde me bijzonder goed en happy. Ik was het absoluut niet zat. Meneer diende zich vier dagen eerder aan dan de uitgerekende datum.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik had het gevoel dat ik eerder zou bevallen en dat is ook uitgekomen!

19. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    ik had geen bewust voorgevoel, maar wel de dag ervoor als een gek gewassen en het bedje en de ziekenhuistas in orde gemaakt. Achteraf precies de goede dingen gewassen en ingepakt en met 37 weken bevallen, de dag erop.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.280
    36.143
    113
    Ik heb vanaf het begin gedacht dat ik 2 weken overtijd zou gaan lopen. Wat dus ook zo was! Ben met 42 weken ingeleid.

Deel Deze Pagina