Wie deed uiteindelijk jullie bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mausi, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.682
    567
    113
    Gelderland
    Wie heeft jullie bevalling begeleid?? Ik heb de hele zwangerschap bij een hele fijne verloskundige praktijk gelopen. Er werkten echt drie top meiden en wilde ook écht dat één van hen mijn bevalling zou gaan doen.

    Uiteindelijk kreeg ik in week 37 een veel te hoge bloeddruk en toen mocht ik niet meer onder begeleiding van mijn eigen verloskundige bevallen. Ik baalde ontzettend (van mij hoefde die hele bevalling niet meer :p)!!!! Maar ik had uiteindelijk in het ziekenhuis echt een fantastische verloskundige, had geen fijnere, leukere of betere kunnen wensen! Ook al kende ik haar dus (nog) helemaal niet.

    Hoe was dat bij jullie? Zijn jullie bevallen met jullie eigen verloskundige die je al goed kende, of had je een (onbekende) invaller of uiteindelijk klinisch met heel iemand anders bevallen?? Hoe vond je dat?
     
  2. Lt20

    Lt20 Niet meer actief

    De hele zwangerschap onder controle van de vk gestaan. Wilde ook graag thuisbevallen maar door een weeënstorm besloten om naar het ziekenhuis te gaan.

    Daar heeft de gyn de bevalling overgenomen, mijn vk is er wel bij gebleven wat ik erg fijn vond.
     
  3. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben bij beide zwangerschappen begeleid door een vk-praktijk waar ik denk ik 10 verschillende vk's had gezien na 2 zwangerschappen; een aantal vaste en soms een invaller. Er was er eentje die ik niet zo leuk vond en de rest vond ik wel OK maar om nou te zeggen dat ik een leuke en goede band had.... neuj, niet echt. Gewoon, zakelijk. Soms zelfs een beetje op de automatische piloot. Bovendien hebben ze twee keer het geboortegewicht van de kleintjes verkeerd ingeschat, van die 10 was er maar eentje die het goed had gevoeld en dat was nog een invalster ook.

    Dus toen ik bij de eerste ingeleid werd en werd begeleid door een super-gyn (wat een top-wijf was dat!) was ik ook niet verdrietig ofzo dat ik niet iemand van mijn eigen praktijk had. Heb ze niet gemist ;)
    Bij de tweede kwam de vk nog naar mijn huis toen ik weeën had (gelukkig niet die ene die ik echt niet zo leuk vond) en heeft ze ons naar het zh gebracht alwaar ik werd overgedragen aan de vk van het zh die prima haar werk heeft gedaan (behalve dat ze drie pogingen moest doen de electrode op het hoofdje van de baby aan te brengen wat ECHT heel pijnlijk was tijdens de weeën).

    Ik ben er heel nuchter in: die baby moet eruit en het kan me niet schelen hoe en door wie, al staan ze met z'n tienen om mijn bed, haha!
     
  4. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik "liep"bij de gyn vanwege mijn overgewicht. Toen ik ging bevallen kreeg ik allerlei wildvreemden om me heen, incl een co-assistent. Die heeft de bevalling gedaan, omdat het razend druk was die avond en mijn bevalling erggg snel ging en zonder complicaties.

    ik had gedacht dat ik het heel onprettig zou vinden om "vreemden"aan mijn bed te krijgen, maar ik had een weeënstorm en kreeg dus toch niet zoveel mee van wat er om me heen gebeurde. En bovendien ben ik super gecoacht door de verpleegkundigen en de Co...dus van mij geen klachten!
     
  5. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Bij dochter hoopte ik thuis te bevallen bij mijn favoriete vk, de ander vond ik minder leuk. Liep anders want met 42 weken was madame er nog niet en kon ik naar het ziekenhuis. Geen idee wie mijn bevalling begeleide ik heb er zoveel gezien en vaak ook heel veel tegelijk. Ik vond dat 3x niets.

    Bij zoonlief wegens de ks bij dochter een medische indicatie een ziekenhuiisbevalling. Wel tot 34 weken bij de vk gelopen. Ik had aangegeven dat ik geen 10 man meer wilde aan mijn bed. Deze keer was het daarom veel fijner! Ik had een vaste verpleegster, `s middags wel een ander wegens wisseling van de dienst (de 2de was een schat die me zo lief heeft geholpen met de ruggeprik) en een vaste arts-assistente die heel aardig en rustig was. Wel even de gyn gezien omdat ze die erbij had gehaald omdat ze de vliezen niet durfde te breken (niet ingedaalde baby + heel erg veel vruchtwater). Aan het eind van de middag wel een andere arts-assistente (ging nog even mis omdat ze mijn dossier niet kende, maar voordat ik iets kon zeggen nam die lieve verpleegster het al over). En `s avonds weer een andere gyn + heel team wegens wederom ks.

    Twee bevallingen, beide ks, maar zo`n wereld van verschil qua hoe ik het ervaren heb.
     
  6. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Eerste uur de verloskundige alleen en daarna met spoed naar het ziekenhuis gebracht en samen met het team van het ziekenhuis en mn eigen verloskundige bevallen oh en mn man natuurlijk ook als grote steun erbij hihi.
     
  7. CherryAyden

    CherryAyden Niet meer actief

    Hier ook hele bevalling bij 1 praktijk. Wel elke keer een andere verloskundige tijdens de controles: dit omdat ik dan iedereen een keer had gezien. Bij de bevalling zou 1 van hun begeleiden maar van te voren wisten ze niet welke. Zo "kende" je dus iedereen. Uiteindelijk ben ik bevallen in het ziekenhuis met 10 complete vreemden om me heen :D. Ik had een aantal co-assistenten die meekeken. Ook heb ik drie keer een wissel in het personeel gehad. Twee gynaecologen: eentje deed de eerste helft van de bevalling en toen ik een vacuüm en knip kreeg kwam er een andere gynaecoloog. Maar ik vond het niet erg, iedereen deed goed werk en uiteindelijk was dat voor mij het belangrijkste!
     
  8. megamom

    megamom Actief lid

    26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ben beide keren ingeleid, maar heb wel tot 38 weken controles gehad bij de vk-praktijk.
    Bij mijn eerste dochter hielp een hele pittige arts-assistente (manlief en ik waren gewoon een beetje bang van d´r haha)
    Bij m´n tweede de verloskundige van het ziekenhuis. Was een erg leuk mens, het werd gewoon bijna gezellig!
    Bij beide bevallingen een co-assistent en verpleegkundige erbij...in het kader van de opleiding. Nou ja, op het moment zelf maakte het me niets uit wie er allemaal bij was...
     
  9. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik heb de hele zwangerschap 1 vk gehad. maar tijdens de bevalling over gedragen naar de gyn.

    de gyn was echt een super lieve man.

    deze zwangerschap gelijk vanaf het begin naar de gyn.ik heb zelf mogen kiezen en ik het gekozen voor de gyn die mij verlost heeft van fynn
     
  10. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Ik liep altijd bij de vk en dat beviel heel erg goed. Uiteindelijk wegens meconiumhoudend vruchtwater in het zkh beland en daar door één van de gyns begeleid met hordes verpleegkundigen omdat het nogal lang duurde. Iedere keer weer een wisseling van de wacht ;). Gelukkig wél de hele bevalling dezelfde gyn, die had het hele weekend dienst...

    Het maakte me eigenlijk toen niet meer uit, was allang blij dat ie me hielp en uiteindelijk de kleine er goed uitgekregen heeft. Vond het ook wel een prettige kerel.

    Ik hoop wel dat ik dit keer wél door de vk begeleidt kan worden! ook omdat dat betekent dat ik geen complicaties heb ;):)
     
  11. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    De arts-assistente die ochtenddienst had heeft de vliezen gebroken. Die van de dagdienst heeft af en toe getoucheerd en alles in de gaten gehouden, druklijn aangebracht. En uiteindelijk heeft de arts-assistent van de nachtdienst, samen met de dienstdoende gynaecoloog het laatste stukje gedaan (het persen). Aangezien ik al een aantal keren opgenomen was geweest kende ik de arts-assistenten al wel. De dienstdoende gyn had ik nog nooit eerder gezien, maar was een hele aardige vrouw.
    Uiteindelijk heb ik inclusief de verpleegkundigen 7 verschillende mensen aan mijn bed gehad. Ik heb het echter niet als heel vervelend ervaren. Al vond ik het wel jammer dat de arts-assistent en de verpleegkundige van de dagdienst het niet af konden maken, waren erg aardige vrouwen en met hun had ik eerder ook al veel contact gehad voor de bevalling.
     
  12. Soekie

    Soekie Bekend lid

    26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    M'n eigen verloskundige, had ook echt een band met haar opgebouwd dus beter kon ik me niet wensen. Een top bevalling dankzij haar :)
     
  13. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    bij de eerste: bij 3 cm overgedragen aan gyn. dat was 's nachts. Om 800 begon de klinisch verloskundige, die heeft de baby ontvangen;)
    bij de tweede: moest in het zkh bevallen ivm langdurig gebroken vliezen. Begon met alleen de klinisch verloskundige, maar al snel kwam de gyn erbij. De vlos heeft (in mijn ogen) het meeste gedaan, maar vanwege risicobevalling moest de gyn erbij blijven. Het laatste gedeelt (het persen) heeft de gyn begeleid en het hechten hebben ze samen gedaan;)
     
  14. cherryl

    cherryl Fanatiek lid

    27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    bij de eerste zat ik in team a (bij onze verloskundigepraktijk zijn 2 teams van 3 vk's) en had ik met alle 3 echt een goed contact en vertrouwen.
    toen ik belde dat de weeen waren begonnen kwam de leukste van de 3 om mijn bevalling bij te staan. helemaal blij, maar helaas toen het vruchtwater groen bleek te zijn moest ik naar het ziekenhuis en had ik echt een k*twijf die mijn bevalling begeleidde....
    bij de tweede zat ik weer in team a en was er inmiddels 1 weg gegaan en vervangen door iemand die ik niet zo heel leuk vond, ik was doodsbang dat zij mijn bevalling zou begeleidden... maar toen ik belde was de zelfde in dienst als wie mijn eerste bevalling zou doen, weer helemaal blij! totdat ze vertelde dat ze al bij een andere bevalling was dus dat er iemand van het andere team zou komen!! ik had haar al wel eens gezien en gesproken, maar baalde hier wel een beetje van...
    gelukkig dat je tijdens de bevalling wel iets anders hebt om je druk over te maken ;)
     
  15. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.356
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik liep al in het ziekenhuis bij een gyn, maar de bavalling is door een vlk en andere gyn en 2 verpleegkundigen gedaan, was hier meer blij mee dan als ik m'n eigen gyn zou hebben denk ik :p
     
  16. Gravid

    Gravid Niet meer actief

    Bij mn eerste heb ik heel de zwangerschap bij de vk gelopen, die er bij mijn bevalling ook bij was, tot dat ik 8cm ontsluiting had, en bleek dat dochter in vruchtwater gepoept had.
    Toen moest ik alsnog naar ziekenhuis, en daar in totaal 10 man om me bed gehad, vanaf bevalling tot dat ik naar huis mocht. ('s middags om 4 over half 4 bevallen, en volgende ochtend om 11 uur naar huis)
    Vond er niks aan.. dus hoop dat ik nu lkkr thuis kan bevallen. met alleen me vriend er bij en de vk.
    lkkr rustig ;)
     
  17. Bri

    Bri Niet meer actief

    Beide keren bij een vk uit mijn eigen praktijk.
    De tweede keer was het echter wel 'de nieuwe' (degene die mijn eerste bevalling had gedaan, was net uit dienst gegaan, dat vond ik wel erg jammer). Ik had haar pas één keer op controle gezien en was niet zo weg van haar. Toen ik het 06-nummer belde om door te geven dat de bevalling was begonnen, baalde ik heeeel eventjes dat zij opnam. Maar tijdens de bevalling vond ik dat ze het goed deed, ze was lekker rustig en kwam veel zekerder over dan tijdens die ene controle.
     
  18. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn hele zwangerschap bij de vk gelopen. Toen braken mijn vliezen op vrijdag en er kwamen maar geen weeen. Zaterdag overgedragen aan het ziekenhuis en maandag ingeleid. Ik heb ivm de diensten 2 arts- assistenten aan mijn bed gehad, verschillende verpleegkundigen, co-assistenten en bij de vacuumverlossing de gynaecoloog. Ook kwam mijn eigen vk met stagaire 2 x kijken hoe het ging. ze kwam de 2e keer precies op het juiste moment binnen en was dus bij de geboorte dat vond ik wel fijn. Ze heeft ook alle foto's gemaakt.

    Maar al met al dus heel wat mensen om mijn bed gehad, maar vond het niet erg eigenlijk, wilde alleen maar dat de kleine eruit kwam haha.
     
  19. YellowButterfly

    YellowButterfly Niet meer actief

    Mijn bevalling werd uiteindelijk gedaan door de minst favoriete vk, maar tijdens de bevalling was zij super! Was even teleurgesteld toen ik het hoorde, maar ben bij dat ik het los heb kunnen laten!
     
  20. lea

    lea Fanatiek lid

    wij hebben een praktijk met 6 verloskundigen, en dan nog 1 vaste invaller. De eerste keer had ik niet echt een band met de verloskundige die mij ging helpen met bevallen, omdat ik alle verlosk maar 1/ 2 had gezien, maar nu met mijn 2e zwangerschap kende ik ze al wat beter. Bij de tweede heeft de invaller mij geholpen. Maar beide keren interesseerde me het op het moment supreme niets wie er kwam als ik maar werd geholpen. tijdens de bevalling waren ze allebei superlief trouwens!
     

Deel Deze Pagina