Hallo allemaal, Gister voelde ik me overdag goed, toen ik op de bank zat en ineens een heftige wee opkwam zetten (rug zij). Het voelde echt niet als menstruatiepijn, want dat kan ik wel aan. Het was echt veel heftiger dan dat, ik wist niet waar ik het zoeken moest, zitten deed pijn, het beste was nog lopen. Geleidelijk zakte het weer af. Heb gelijk mijn vriend en gyn gebeld, want dacht niet gelijk aan een wee, maar dacht eerder aan placenta die losliet, omdat ie dus ook aan mijn rugzijde zit. Ze kwamen elke 20 min. terug, dus wilde ze me zien in het ziekenhuis. Mijn vriend kwam gelijk naar huis en we zijn gelijk doorgereden. Daar aan de CTGscan gelegen voor 2half uur. Nooit verwacht dat het nu al zou gaan gebeuren en ineens gelijk zo heftig, toen ik aan de scan zat heb ik ook moeten overgeven. Na elke wee begon ik ook te klappertanden, ene moment had ik het warm andere moment ijskoud! Daarna naar de wc gegaan en ineens waren de weeën gestopt, nog wel een blijvend knijpend gevoel in rug/zij, voor meer dan een uur. Ik had ook nog geen ontsluiting wel dat mijn baarmoedermond/hals al zo goed als verstreken is. Dus ik mocht gelukkig weer naar huis. Toen we net weg reden van het ziekenhuis kwamen de weeën weer op gang en eenmaal thuis aangekomen, kon ik amper nog lopen en toen weer moeten overgeven . Daarna voelde ik het langzaam weer wegzakken en heb ik besloten om te gaan slapen, tot nu toe geen last meer gehad van weeën. Nu is mijn vraag, om me beetje gerust te stellen, zijn er meer die dit hebben meegemaakt en dat de bevalling toch nog wel even opzich liet wachten, want ik ben pas 36 weken zwanger. We hopen natuurlijk dat ons kindje nog even blijft zitten (ook al wens je wat anders als je de weeën hebt!) Of is de bevalling gestart?
Ik heb vanaf 38 weken regelmatig flinke voor weeën gehad, met 39 weken zelfs dat ik moest overgeven. Toen dacht ik: nu is het echt begonnen! Met 41+3 bevallen en nog omdat ik die weeën zo zat was. Met 41+2 echt flinke weeën en 3 cm ontsluiting en zette weer niet door, toen heeft de vk de vliezen gebroken en toen zette het door in nog meer en heeeeele pijnlijke weeën (oh ja dit zijn weeën aaauuuuuu) en 3,5 uur later bevallen!
Zo pfff dat lijkt me echt geen pretje! Maar zo te zien aan je onderschrift wel gezonde kindjes . Toch gek dat het dan nog zo lang kan duren he? Want ik hoor alleen maar verhalen van dat wanneer ze eenmaal weeën kregen het ook al snel doorzetten. Ook niet prettig trouwens dat ze je dan nog zo lang zo hebben laten lopen... Ik heb net wat rozig/bruin slijm verloren.
Gelukkig 2 gezonde kindjes hier, maar mijn zoon had een slechte start. Zijn eerste 14 levensdagen aan de antibiotica, er was helemaal geen vruchtwater meer en daardoor heeft hij het de laatste dagen niet fijn meer gehad. Achteraf hadden ze me nooit zo lang moeten laten lopen. Maar ja dat is achteraf. Als hij met 36 weken was geboren, was hij er misschien wel veel beter aan toe geweest. Meis, je bent 36 weken, tuurlijk te vroeg, maar niet mega te vroeg. Ik ben 'netjes' met ruim 41 weken bevallen en geeft dus ook geen garantie voor een goede start. Als jij over een paar dagen bevalt en je kindje doet het goed, zul je zien dat je zo weer thuis bent na een paar daagjes zkh. Lekker op je af laten komen en genieten straks oke?! Het is zo bijzonder!
Ja dank je . Ik zal het gewoon allemaal op me af laten komen. Dat is ook zo, niet 'te' vroeg, maar ja dan kom je in het zknhuis en dan merk je toch dat ze liever nog even wachten en dat maakt me beetje nerveus en bang. Dat was vast schrikken voor jullie dat jullie zoontje nog aan de antibiotica moest. Heb nu weer wat krampen en harde buiken, het is lekker aan het rommelen .
Jouw kindje is er misschien gewoon klaar mee/ voor. Voor sommige kindjes is 36-37 weken zwangerschap gewoon genoeg. Niet alle baby's blijven tot 40 weken zitten. Mijn dochter is met 38 weken geboren. Heerlijk hoor, beter dan wachten en de uitgerekende datum voorbij zien gaan.... Hopelijk wacht hij nog een paar dagen, dat je bijna of al 37 weken bent... dan mag hij echt komen! En zo niet, kom maar op kleintje!!!
Daar ben ik blij om!!! Blijf dan nog maar even zitten kleintje! Haha, maar ook weer niet te lang hoor, anders duurt het wachten wel heel lang, als je nu al het gevoel hebt: 'ik ga bijna bevallen'. Dan zou 42 weken echt een heeeeeeeeeele lange tijd wachten nog zijn.
Hey mausi nou vandaag hebben we besloten om een keizersnede te doen over 3 weken, omdat de kleine in stuit ligt, dus gelukkig wordt het geen 42 weken . Ben benieuwd of ie nog tot zolang blijft zitten! In welke maand ben je bevallen dit jaar van je zoontje? (nog gefeliciteerd!)
Is jouw urine al nagekeken? Ik heb namelijk hetzelfde gehad. Ik had flinke weeen met 33 weken en gigantische pijn in mijn zij/rug. Bleek dat mijn nieren ontstoken waren. Voelde een stuk beter na een antibiotica kuurtje En ja die voorweeen heb ik nog steeds. En die kunnen flink pijn doen!
Bean ja van het weekend had ik weer hevige rugweeën, maar nu kwamen ze niet met golven, maar bleef het constant, 6uur lang! Ik zei: 'Ik kan niet meer!' Dus mocht toen een nachtje blijven in het ziekenhuis. Ze hebben alles getest en alles bleek goed te zijn. Toch dachten ze idd dat ik af en toe last had vd nieren, maar nu weet ik dat het toch de rugweeën waren. Heb er nu nog last van maar nu ook met menstruatiepijn, harde buiken en ze komen en gaan nu, dus de pijn is (gelukkig) niet constant. Toen maandag bij de gyn geweest die dacht ook nog aan gordelroos, maar gister bij de ha, was er niks te zien. Gelukkig dat het nu beter gaat na het kuurtje . Hoever ben jij?