bang voor de dood

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinderella22, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bang voor de dood op zich ben ik niet... Wel de manier waarop ik dood zou kunnen gaan. Hoop nog altijd dat ik gewoon vredig in mijn slaap mag overlijden zodat ik er niks van meekrijg.

2. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn vader ligt in Nederland en mijn moeder heeft wel meer moeten betalen dan 1000 euro weet niet precies hoeveel maar wel heel veel ;)
    Per jaar betaald ze wel een bepaald bedrag aan graf rechten.
    Een graf van 10 jaar is gewoon een "normaal graf"bij ons dus als je hem niet zelf koopt wordt je standaard na die 10 jaar weg gehaald als er geen plek meer is.

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben niet bang voor de dood, maar wel voor de manier waarop.

Ik denk dat er wel wat is na het leven hier, misschien dat dat de angst dekt...

Ik heb een aantal mensen op sterven gezien en die hadden het alsmaar over naar "huis" gaan en hierbij hadden ze het niet over hun huis waar ze wonen...
    En 2 hadden het erover dat ze werden "opgewacht" worden dat iemand ze kwam halen.. Moeder, vader noem maar op!
    Kijk als dat echt zo is, dan wordt het erg gezellig! ;)

4. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    ik ben ook heel bang voor de dood, zowel voor mijn eigen als vooral die van anderen. Mijn vader is 58, en als hij alleen al kucht ben ik doodsbang dat hij longkanker heeft en zal sterven. Ik heb periodes gehad dat ik 's nachts bij mijn ouders in de kamer ging kijken of ze nog wel ademden...Gelukkig heb ik me daar overheen gezet!

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ben niet bang voor de dood zelf. Maar heb wel angst op welke manier het moet gaan gebeuren.
    Je hebt het zelf niet voor het zeggen. Ik wil graag 'gaan' als ik er klaar voor ben, maar goed daar heb ik niks over te zeggen.
    Dat boezemt mij wel eens angst in.

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nee is niet waar. het verschilt sowieso per woonplaats wat je moet betalen en voor hoelang die grafrechten geldig zijn. je kutn ten alle tijden verlengen als je maar betaald.

ik werk in de uitvaartverzekeringen ;)

7. Angel Eyes

als je trouwens in een algemeen graf terecht komt, dan is het vaak een 2 of 3 graven systeem, dan bepaald de langstliggende wanneer deze geruimd wordt. ligt de onderste al 9.8 jaar en jij komt er bij, dan is twee maanden later het gehele graf geruimd.

dit zijn de goedkoopste graven, veelal voor mensen die niet of niet voldoende verzekerd zijn

8. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    huh dit lijkt mij onwaarschijnlijk dat een graf na 2 maanden al geruimd wordt.
    Mijn vader lag ook in zo een graf en die hebben we dus herbegraven.
    Die man van de begraafplaats vertelde ons idd dat er 2 vreemde boven hem zouden komen en dat de laatste dat er vanaf die dag weer 10 jaar bij komt.
    Lijkt me niet dat iemand na 2 maanden al wordt geruimd.

Wat is hier niet waar? alles wat ik heb gezegd klopt gewoon.
    Mijn vader ligt in een dorpje en daar is genoeg ruimte sommige algemene graven liggen er al heel lang omdat er gewoon genoeg plek is.[/quote]

9. Angel Eyes

k bedoel het is niet waar dat het overal voor 10 jaar is

en dat van die 3 gravensysteem is echt waar. dat zijn algemene graven. en herbegraven kan indd. moet je alleen weer voor betalen.

10. noukie

noukie Bekend lid

31 jan 2007
    891
    0
    0
    ik ben niet bang voor de dood...ik heb een bijna dood ervaring gehad en het was heel erg rustgevend...wel zou ik het verdriet van mijn hubbie vreselijk vinden! dan zou ik hem nog willen steunen als een engeltje op zijn schouder!

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Een koopgraf wordt niet weg gehaald.
    Mijn vader ligt in een koopgraf en die ligt daar sowieso 50 jaar mocht mijn moeder overlijden dan komen er weer 50 jaar bij dus het is eigenlijk voor heeeeeeeeeel lang.[/quote]

ja dat heb ik mijn mannetje al opgelegen .... ik zei koop maar een familiegraf ....
    heb alleen geen uitvaarts verzekering , puur omdat ik al begin te hyperventileren als ik daar aan denk , ben dus nu ook weer weg hier anders is mijn hele dag weg .....
    :(

12. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben ook niet zo bang voor de dood, maar wel de manier waarop. Ik ken iemand die nu ongeneeslijk ziek is en een kind van 4 en 1 achter gaat laten binnen nu en een aantal weken, vreselijk. Dat is mijn grootste angst: mijn kinderen achter laten voordat ze volwassen zijn.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben totaalniet bang voor de dood maar eerder om oud te worden brr als daar aan denk krijg ik de kriebels. ik heb bestwat familie verloren in de afgelopen jaren en ik geloof dat ie die strakjes terug ga zien. dit zorgt er mede voor dat ik totaal nie bang ben

14. Milla

Milla Niet meer actief

Wil je niet oud worden dan? Wat vind je er eng aan?

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik ben al vanaf kleins af aan dooooooodsbang om dood te gaan!
    bezorgt me slapeloze nachten!

16. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Nee hoor ben niet bang voor de dood. Dat hoort nu eenmaal bij het leven. We hebben ons boeltje geregeld,weten van elkaar wat we (niet) willen.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee ben niet bang voor de dood, ik ga als het mijn tijd is. Hoop wel dat ik een normale dood krijg. Bijvoorbeeld gewoon rustig inslapen ofzo.

Als het gebeurd tijdens een ongeluk hoop ik gewoon in 1x weg te zijn.

Moet er niet aan denken om vermoord te worden en zo de laatste momenten van je leven door te maken.

18. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Hè bah :confused:
    Dat lijkt me inderdaad ook vreselijk, vermoord worden. Ik heb een keer gedroomd dat ik (per ongeluk) vermoord werd door mijn ex, door 1 verkeerde klap. In mijn droom stond mijn geest gewoon naast mijn dode lichaam te schreeuwen van woede en onmacht, maar ik kon nix meer zonder lichaam. Dat was echt de ergste nachtmerrie ooit... brrr

19. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ben niet bang om te sterven.
    Ik hoop alleen dat ik niet te vroeg sterf en dat ik in ieder geval mn ouders overleef. Mijn ouders hebben al 1 kind verloren en het lijkt me niet fijn voor ze als ze hun andere kind ook overleven.
    Maar voor mezelf ben ik niet bang.

20. bijltje

bijltje Lid

2 okt 2007
    60
    0
    0
    zeeland
    ik ben niet echt bang voor de dood.
    maar wel hoe je dood gaat.
    ik hoop dat ik oud mag worden en dat ik dan rustig in slaap.
    maar een nadeel als je oud wordt is ook dat je je familie leden er dan bijna niet meer zijn.
    groetjes bijltje

Deel Deze Pagina