Erg droge hoofdhuid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaMiaatje, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Onze kleine heeft een erg droge hoofdhuid en hierdoor soms ook wat jeuk met krabben als gevolg.
    Je ziet ook echt dat het droog is en schilfert. Iemand ervaring? En wat doe je eraan?
    Ik was al niet te vaak de haren van de kleine en ook niet altijd met shampoo, dus zou het verder niet weten. Ik heb er zelf ook een beetje last van, droge hoofdhuid, met name in najaar winter net als onze kleine.

2. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Helemaal niemand een antwoord? Jammer hoor!

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    is het geen berg? Hier had de kleine ook korstjes en dat scheen berg te zijn. Ik kreeg de tip om er olie op te smeren en de korstjes er met een plastic kaartje af te schuiven. Verder idd niet te vaak wassen met shampoo.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    berg heeft mijn dochter ook , maar helaas werkt het met olie en het afschrapen met een kaartje niet erg meer met zo een bos haar.
    wat ik dan doe ik de hoofd in masseren met olie en daarna goed wassen met sebamed shampoo, het werkt wel redelijk maar echt over gaan doet het nog niet (nou heeft dr vader ook al jaren last van berg weet niet of het ervellijk is)

5. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Nee, het betreft absoluut geen berg, want dat herken ik wel, heeft onze kleine namelijk als baby gehad.

6. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Voor de kleine kan je zarqa shampoo voor baby's proberen. Deze is verkrijgbaar bij de tuinen. De kleine van mij had ook een droge hoofdhuid met jeuk. Nu heeft ze nergens geen last meer van.....

Er is ook een haarlotion van zarqa tegen berg, en die is ook fantastisch. Je hebt niet eens een kaartje nodig!

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Als het alleen droog is zou ik ook voor een olie gaan en anders toch kijken of het niet een eczeem is.

Deel Deze Pagina