Bang voor de pijn!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Vlinderr, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Pff ik ben ook best wel nerveus voor wat me te wachten staat, en iedereen die ik spreek die kids heeft, zegt dat een knip zetten geen pijn doet, en het hechten na de bevalling ook niet.. ik heb nu wel zoiets van ik zie het allemaal wel:$
    Me er erg druk om maken heeft ook geen zin, na me bevalling vertel ik wel even hoe ik het ervaren heb allemaal!:)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ook ik zie r als een berg tegenop, vooral nu ik weet wat me te wachten staat ;) Maar wat moet dat moet.. ;p

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

op dat moment voel je het echt niet het hechten.
    Ik ben ver ingeknipt en heb weinig last van de wond gehad, trok een paar dagen maar dat was niet veel. was alleen met zitten hihi

4. Kirstenvv

Kirstenvv Lid

28 mei 2010
    35
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zo voor te stellen. Ik was ook ontzettend bang voor de pijn. Maar ik heb het over me heen laten komen. Vragen om pijnstilling is helemaal niet erg! Iedere bevalling is anders en de ene bevalling is pijnlijker dan de ander. Ik kwam door het inleiden in een giga weeenstorm terecht. En het was niet eens zozeer de pijn (heb een hoge pijngrens), maar meer de vermoeidheid (het was al de tweede dag van de bevalling, omdat ik ingeleid ben en op dag 1 niet heel veel gebeurde) waardoor de verpleging zelf met het idee kwam om mij een ruggenprik te geven.

En inderdaad: je gaat er echt niet dood aan! Het is voor mij nu 5 weken geleden en ik kan me inderdaad niet meer voor me halen wat voor pijn het was. Tijdens bevalling dacht ik: ik wil echt geen tweede meer! Maar die gedachten is echt verdwenen!

Succes!

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bevallen doet pijn... maar als je meegaat in de pijn dan is het te doen.. overgeven aan de weeen.. ik ben de pijn nooit vergeten, maar heb het wel 4 keer aangedurfd.. dus het is te doen
    ik vond het hechten achteraf pijnlijker (komt ook doordat ik panisch ben voor naalden)

6. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    ohh hechten lijkt me niksss
    hoop dat ik er deze x weer zonder vanaf kom

tis vandaag erg aant zeuren hoop zo dat het gebeurt vandaag...

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zag ook enorm op tegen de pijn, vooral omdat je er zelf geen controle over hebt. Wist ook zeker dat ik een ruggenprik wilde ;).

Achteraf viel het best mee, het doet inderdaad flink pijn maar het is draaglijk. Anders zouden er niet zoveel vrouwen kiezen voor meer dan 1 kind :).

Mijn tip: geef je over aan de pijn en ontspan, hoe meer je je er tegen verzet en gaan panieken des te vervelender het is. Succes!

8. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hier ook steeds meer bang aan het worden voor de bevalling... het is meer dat ik bang ben voor het onbekende! Geen idee wat je te wachten staat! Ik neem me voor om goed op m'n ademhaling te letten en het over me heen te laten komen... maar wat als dat niet lukt en ik in paniek raak? Ik heb echt het idee dat als ik het idee heb dat ik het niet meer ga trekken, dat ik echt in paniek kan raken! Maarja, aan de andere kant denk ik ook... waarom zou ik het niet kunnen?

Inknippen/inscheuren en hechten ben ik ook nog bijna het bangst voor... hier ook een naaldenfobie, al viel al het bloedprikken en de anti-rhesus injectie me wel 100% mee! Maarja als ik dat al erg had gevonden, dan zou bevallen zeker een ramp worden denk ;)
    We wachten het wel af... nog zo'n 8 weken!

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Jij bent idd snel ''aan de beurt''...wat spannend meid, voor je!!!! Succes!

10. misa

misa Niet meer actief

Er zijn wel eens momenten dat ik mij dat afvraag: kan ik het wel (aan)? Maar daarna denk ik gelijk aan het moment dat we de kleine in de armen krijgen, dat we er voor mogen gaan zorgen. Dat lijkt me echt geweldig! Ik probeer te denken: het zal pijn doen, maar ik laat het op me afkomen. Meestal begint het 'rustig' en zit je niet volop in hevige pijn. Meid, maak jezelf niet gek...! Probeer te ontspannen, goed te luisteren naar de vk en denk aan je ademhalingstechnieken.
    Succes en ook veeeel geluk en plezier!!

11. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    update:

verlosk was geweest gister omdat ik harde buiken had sinds de ochtend
    ze voelde zoals ze zei geeeeen harde buik
    hartje even geluisterd
    ze ging toucheren en zei dat de baarmoeder nog dicht zat:(
    dus ik was niet aant bevallen

nu vraag ik me af of het toucheren ook iets kan doen qua opwekken vd bevalling of baamoeder weker maken ofzo?
    ik word er hoopeloos van ..

qua pijn ben ik ook banger voor knip scheur hechting
    die weeen mogen van mij wel komen nu..tmoet idd tog gebeuren
    kprobeer zo kalm en rustig mogelijk te blijven net als bij mijn 1e

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Jij ook! ;):)

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Leyshena... Wat balen dat ie nog niet open staat! Kan me voorstellen dat je wat anders gehoopt had. Hopelijk gaat het snel doorzetten meis. Het kan volgens mij ook ineens heel snel gaan, ook al staat de baarmoedermond nu nog niet open.

Volgens mij kan de baarmoedermond door toucheren niet open gaan. Ze willen nog wel eens het randje weg masseren (strippen), na 41 weken. Maar zelfs dan zet de bevalling lang niet altijd door. De baarmoeder moet er zelf gewoon klaar voor zijn....helaas.

Succes meid!

14. Miracle1990

Heeft iemand toevalling ervaring met een keizersnee gehad?..
    misschien krijg ik namelijk een keizersnee, ze zijn alles nu ff aant bekijken, van vaginaalbevallen weet ik een hoop, maar keizersnee wil ik me toch ook een beetje in verdiepen, wie kan mij helpen?:$

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ik heb veel gehad aan het boek 'veilig bevallen'. als je er met vertrouwen aan begint, maak je stoffen aan waardoor je de pijn beter kunt verdragen. en als het om een of andere reden niet gaat, kun je pijnstilling krijgen.
    ik vond het ook erg spannend, maar vond de pijn goed te doen.
    dus: GIRLPOWER! je kunt het! :D

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Omdat ons kindje heel lang in een stuit heeft gelegen heb ik daar een topic over geopend..heet volgens mij: ''ervaringsverhalen keizersnede''. Moet je maar ff wat pagina's terug gaan....staan heel wat verhalen op.

17. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Thx! ;)

Ik kan trouwens geen pijnbestrijding krijgen, omdat ik thuis wil/ga bevallen. Heb een basisverzekering, dus poliklinisch zou ik dan zelf moeten betalen... :(

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ik heb een gewone bevalling gehad en niet het gevoel gehad dat ik pijnbestrijding nodig had. maar als er iets niet goed loopt, bijv het duurt te lang dan zal de vk voorstellen om naar het zh te gaan omdat ze verwacht dat de bevalling met pijnbestrijding beter zal gaan.
    ik ben aanvullend verzekerd, dus ik heb er geen verstand van. zou ff aan je vk vragen wanneer het wel en niet vergoed wordt.
    iig veel succes straks!

19. Belletain

Belletain Nieuw lid

28 nov 2010
    2
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben ook als de dood voor de bevalling. Toen wij kozen voor een kindje heb ik daar ook vooral niet aan gedacht, anders komt het er nooit van. Maar nu ben ik al sinds ik zwanger ben echt doodsbang. Ben ook al aan het zoeken hoe ik zo pijnloos mogelijk de bevalling door kan komen. Helaas is het nooit helemaal pijnloos.

Ik heb gehoord dat je met de ruggenprik en pijnstillers de weeën amper voelt, maar dat ze die pijnstillers stoppen op het moment dat je moet gaan persen en dat zo alle pijn in 1 keer op je af komt en zo extra veel pijn doet. Is het dan wel handig om die pijnstillers te nemen? Want volgens mij heb je alleen jezelf ermee.
    En ik heb ook gehoord dat je zelf je eigen pijnstiller aanmaakt en dat het steeds sterker wordt hoe meer het pijn gaat doen. Wanneer je dan moet gaan persen zou je lichaam al aan de pijn gewend zijn en heeft het al genoeg pijnstiller aangemaakt, zodat de uitdrijving minder pijn doet dan dat je in het ziekenhuis aan de pijnstillers bent gelegd, dat dan ineens stopt. Dan zou bevallen zonder chemische pijnstiller toch veel minder pijn doen?

En wanneer doen ze een keizersnee? Mag je daar ook zelf voor kiezen, wanneer er geen medische noodzaak is en je er zelf voor betaald? Want dat lijkt me een stuk fijner. Ik ben namelijk doodsbang voor prikken, inknippen en hechten. Tis bij mij al een hele ramp als je met een naald in mijn buurt komt.

20. Miracle1990

Ik heb even rond geneust, en gevonden, ik heb er wel veel aan gehad, maar ook daar is het voor een ieder anders dus denk dat ik gewoon wat voor conclussie mn gyn trekt, het gewoon op me af moet laten komen:)

Deel Deze Pagina