Hoe voldoe je (binnen) aan de klimbehoefte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loekie1981, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Nou heb ik weer ns leuke, topic spreekt voor zich denk..
    Ons mannetje klimt ineens op zn tafeltje, tv kastje.. maar nergens in huis mag ie van ons op.. Sja, kan je toch niet toelaten dat ze overal zomaar op klimmen... Tóch wil ik m wel de mogelijkheid geven, maar weet niet goed wat ik neer moet zetten. Iemand ideeën? Liefst niet echt speelgoed wat je kopen moet, maar een doos is weer te slap... Én het moet stabiel blijven, ook als je er een deken onder legt, we hebben plavuizen namelijk. Ben benieuwd!

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben zo'n opstapje van de Blokker in de kamer staan. Het opstapje staat bij de bank, zo klautert mijn zoontje op de bank. Hij kan het ook zonder opstapje, en hij probeert nu ook of het via z'n loopauto kan...
    En de trap op klauteren? Vindt mijn zoontje erg leuk. Je moet wel meelopen natuurlijk, maar het put hem wel altijd lekker uit :D
    Wat ons zoontje ook erg leuk vindt, is stoeien op bed, dan klautert hij over de kussens en kan hij lekker rollebollen.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij laten onze zoon n ied geval altijd zelf de trap op gaan. En soms ook al af, maar dan houden we z'n handjes vast. En natuurlijk loopt er altijd iemand onder hem.
    Verder zijn er wel dingen waar hij opklimt wat wel mag: de bank en de eetkamerstoelen. We zijn er altijd bij, dus laat ik hem maar. De stoelen vind ik wel een eetje eng, trouwens. Maar ik snap ook dat hij dit wil en dat het ook iets is dat hij gewoon moet leren.

Verder zou ik zeggen: ga lekker met hem naar een speeltuin en laat hem daar op en over dingen klauteren!

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Inderdaad zelf de trap op laten gaan! Wij hebben een bank met stevige losse kussens, die gooi ik ook vaak op de grond zodat ze daar overheen kan klauteren.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    paar keer de trap op en af (samen)

en indd naar de speeltuin of het bos en haar daar lekker laten klimmen en klauteren.

xx

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier wordt ook veel op 'het grote bed' (ons bed) gespeeld. En dan klimmen en klauteren op ons :p .

Ook leuk: Alle kussens uit huis verzamelen en op een berg gooien, eventueel met een dekbed eronder. En verder is een binnenspeeltuin geweldig nu :)

7. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Thnx voor de reacties! T zijn eigenlijk allemaal dingen die we al wel doen. Trap op en af kan ie zelf, blijf er zéker wel bij. De bank kan ie op, maar doet ie niet zo vaak. En de binnenspeeltuin vindt ie zeker geweldig, maar goed dat doe ik niet elke week natuurlijk. Dat met de kussens doen we 1x in de week als de bedden verschoon lekker op de vloerbedekking op de overloop, en idd op het grote bed vind ie ook super.. nou ja. Dan rest er niet veel an
    ders meer toch..

Deel Deze Pagina