groeiecho/grote van de baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Krissa, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi dames,

Ik heb even een vraagje want ik begrijp er niets van.
    Vorige week zaterdag heb ik een CTG gehad vanwege verminderd leven. Toen moest ik afgelopen donderdag een groeiecho gaan laten maken aangezien de gyn bang was voor een kleine baby.

Tijdens de groeiecho was alles goed en het gewicht was 1950gram (31+5) en bij de conrolle erna was alles goed en hoefde ik me geen zorgen te maken. Het minder voelen zou komen doordat de placenta tegen de voorwand ligt.

Opeens kreeg ik aan het eind van de dag telefoon om gisteren weer een CTG te laten maken. Ze hadden overlegt en de gyn wilde toch nog een CTG.

Gisteren de CTG laten maken en nu moet ik maandag een suikercurve laten prikken omdat ze bang zijn dat het kindje te groot wordt.

Wat is het dan nu? Te klein, te groot of toch volgens schema.

Weet iemand wat voor een termijn bij 1950gram hoort, of wat het gewicht moet zijn bij 31+5 weken.
    Misschien dat het me wat duidelijkheid geeft.

In ieder geval zal ik vrijdag bij de volgende controlle eens vragen wat er aan de hand is en hoe het nu zit. maar dat duurt nog even.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
    Krissa

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.005
    15.622
    113
    Nabij Utrecht
    Dit vind ik op diverse sites:

Je bent 31 weken zwanger

Jij: kun je je tenen nog zien?
    De baby:
    de bewegingsruimte wordt steeds minder
    Gewicht:
    1800 gram
    Lengte:
    38 centimeter

31 weken zwanger

[​IMG]Lengte: 39 cm
    Gewicht: 1500 gram

39 cm lang is je baby nu en zijn gewicht ligt rond de 1600 gram.

Week 31 van je zwangerschap:
    Je buikenstamper is nu een kleine 40cm groot en weegt ongeveer 1500gram.

Zoals je ziet loopt het nogal uiteen, maar ik denk 1950 gram idd (ver) boven het gemiddelde zit!

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier heb ik met 32 weken een groeiecho gehad en de beeb was toen 2061gr en dat was keurig in het schema volgens onze gyn.
    Dus denk dat het wel meevalt hoor ;)

4. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ik heb met ongeveer 32 weken ook een groeiecho gekregen en de gyn zei dat rond de 1500/1600 gram gemiddeld was bij die termijn.
    Bij mij was de baby juist aan de kleine kant met 1050 gram ongeveer.

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Toen ik 30 weken zwanger was liep ons meisje wat achter, toen met 32 weken weer een groeiecho gehad. Ze liep toen nog iets verder achter, een week ongeveer. Ze woog toen 1600 gram...
    Kan me voorstellen dat je niet meer weet waar je aan toe bent als ze eerst klein zeggen en dan weer groot. Zal het inderdaad even aankaarten...

6. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Bedankt voor jullie reacties.

Er zit zo te zien totaal geen lijn in wat ze zeggen over het gewicht bij een bepaalde termijn. Het blijft lekker verwarrend.

Ik ga het vrijdag in iedergeval even aankaarten. Ik laat jullie dan wel even weten wat deze gyn ervan vindt.

Groetjes,
    Krissa

Deel Deze Pagina