Bang voor de toekomst door alle bezuinigingen

Discussie in 'De lounge' gestart door Flensje1979, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Wat ik meer bedoelde te zeggen komt het niet door de olieprijzen maar door de accijnzen. Inkoopprijs van olie ligt vele malen lager.

Dan heb jij geluk! Waar ik woon heb je een fatsoenlijk huis niet voor minder dan 800 a 900 euro in de vrije sector. Je kan dan wel goed gaan zoeken maar als je beide een vaste baan hebt kun je niet anders dan in de buurt blijven wonen.

Hoe dan ook vind ik het krom dat mijn buurvrouw maar 400 betaald en de buren daarnaast 900 euro! Ik vind dat discriminatie. Je huurt precies hetzelfde. Nog ff en je moet met je loonstrookje naar de supermarkt en worden je boodschappen ook aangepast na je inkomen hihi flauw grapje

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Eens!

Ik vind de bezuinigingen op de zorg wel erg
    Degene die vaak ziek zijn en zkh in en uit lopen worden nu zwaar getroffen. Ik vind de eigen risico's duur voor mensen die weinig te besteden hebben en vaak ziek zijn

Ook de eigen risico bij bijv de GGZ vind ik schandalig
    Veel mensen blijven daarvoor weg bij de psych en gaan andere gekke dingen doen omdat de eigen bijdrage van het ggz schandalig duur is.
    Die eigen risico van het ggz komt bóvenop het eigen risico voor de gewone zorg die iedereen betaald

3. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Ben ik het met je eens als je het hebt over echt de rijke onder ons. Als je beide werkt en normaal verdiend kom je al boven de grens uit. Ik vind dus dat die grens best wat hoger mag maar wie ben ik. Als moeder zijnde kun je dan gewoon maar beter niet meer gaan werken. Je hebt een heel inkomen kwijt aan kinderopvang en huur

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nja ik vind het wel terecht.
    Want misschien heeft de buurvrouw van 400 euro ook maar 800 euro per maand om van rond te komen ( en heeft ze dus recht op huurtoeslag ) En de buren van 900 euro hebben meer salaris waardoor ze misschien geen recht hebben op toeslag.

En dit is niet iets van de crisis hoor.

Dit is al heeeeel lang zo!

5. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Juist en dat vind ik het ergst van allemaal zoals ik ook al eerder zei. Bezuinigen in de zorg en onderwijs! :( onderwijs van nu is onze toekomst!

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ben het niet vaak met je eens;)
    Maar dit is inderdaad waar!

Vorig jaar krijg ik alles nog vergoed en nu zijn de eerste zoveel behandelingen voor eigen risico ( Maar goed dan ben ik daar wel weer vanaf de rest van t jaar:D )

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat wel maar als jij een inkomen heft van 1100 euro en je betaald 400 euro is dat bijna 40% van je inkomen.
    verdien je 2500 euro en je betaald 900 in dat eveneens bijna 40% van je inkomen dus want dat aangaat is het het zelfde.

8. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Ja mevrouw zit in de bijstand terwijl ze wel kan werken. En dat vind ik oneerlijk.
    En nee dat is niet allang zo. Die nieuwe huurwet is er pas sindskort. Voorheen kon je je gewoon huren via de woningbouw en die woningen zijn niet meer dan 645 per maand ( zo uit mijn hoofd)

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Vind de bezuiniging in de zorg ook erg. Maar deze groep krijgt aan het einde van het jaar wel een tegemoetkoming vanuit het WTCG.

10. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Om even terug te komen dan van de boodschappen. Moeten je boodschappen ook duurder zijn omdat je ee baan hebt en hard werkt voor je geld? Dus je zou het niet erg vinden als jouw kg aardappelen 10 euro zouden kosten en je buurvrouw betaald voor dezelfde zak 1 euro? Dit is een voorbeeld.

Die mensen die niet veel verdienen hebben geluk dat ze recht hebben op alle toeslagen maar dat ik keihard werk voor mijn gezin en luxe mag ik toch wel zelf weten? Moet ik daarvoor gestraft worden door een dubbele huur te gaan betalen alleen omdat we beide werken en zo een steentje bijdrage aan de samenleving? Dat vind ik persoonlijk niet eerlijk.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar dan kreeg je geen huurtoeslag;)

Dat bedoelde ik er mee
    Want huurtoeslag ( en daarvoor subsidie) zijn inkomsten afhankelijk.

Dus bleef de situatie gelijk.
    En omdat er dus mensen bij waren die makkelijk een huis konden kopen en toch liever voor t gemak wilde gaan huren hebben ze de nieuwe wet toegevoegd en dat vind ik niet meer als terecht!

En om even terug te komen op je buurvrouw... Hoe weet je zo zeker dat ze kan werken?

Ik heb ook een uitkering sinds kort ik mankeer lichamelijk helemaal niks maar psychisch ben ik echt niet in orde maar mijn buren merken daar niks van.. Dus die denken misschien wel het zelfde als wat jij nu denkt..
    Niet iedereen mankeert iets wat aan de buitenkant af te lezen is en hebben misschien wel terecht een uitkering.. ( misschien geld dit niet voor je buurvrouw hoor ) Maar zulke uitspraken vind ik altijd een beetje gevaarlijk:)

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Klopt, ik krijg het ook elk jaar
    Maar las dat het vanaf volgend jaar afgeschaft/versoberd word?

13. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn buurvrouw zegt het zelf. Ze gaat niet werken want dan heeft ze geen recht meer op alle toeslagen en ga zo maar door. En zo ken ik er 1000 met haar die profiteren van de bijstand uitkering. Dat bestaat hoor ;) gezonde mensen in de bijstand. Ze klussen hier en daar nog zwart bij. Ik zeg nu toch niks geks?

Beterschap voor jou want voor mensen als jij betaal ik graag mee aan de bijstandswet!

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Nee volgens mij niet. Meen me te herinneren dat ook dit inkomensafhankelijk wordt vanaf dit jaar.

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Owh nee k bedoel ook niet dat je iets geks zegt hoor:D

Kijk als ze het zelf zegt is het gewoon schandalig ( en zo zijn er idd vast wel meer )
    Maar bedoelde meer als t om een aanname gaat dat je niet altijd van de buiten kant kan zien dat iemand wat mankeert;)

16. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    En eigenlijk is mijn zorg niet de nieuwe huurwet of benzine maar de bezuinigingen in het onderwijs en zorg

17. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Mee eens! Ik zou niet eens durven want geestelijke ziektes zijn vaak erger dan lichaamlijk vind ik. Bij lichaamlijke klachten kun je nog vaak aangepast werken. Maar zoals ik al zei, ik betaal graag mee aan alles ook al heb ik het niet nodig maar dan wel alleen aan de mensen die dat echt nodig hebben

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wat ik trouwens wel heel erg vind is dat die sociale werkplaats ( weet ff niet meer waar in NL ) Gesloten word ivm bezuinigingen.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke dat snap ik maar dat gaat nooit gebeuren want dan krijg je zwarte handel en krijgen en dan vangen ze er helemaal niets meer op!

normaal de huurprijzen en zo. ik ben van mening dat ie huursverhoging van 30% terecht is voor de hogere inkomens (boven die 33000 euro pj) bedoel er zijn zat mensen die in een duur huis zitten omdat er geen goedkoper huis te krijgen is terwijl en hordes mensen al jaren een een kei goedkoop huis zitten (lees benden die 500 euro)

20. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    mijn moeder is ziek en wordt nooit meer beter
    en word door de bezuinigingen in de zorg dubbel gepakt met haar ziekte....
    zo gemeen :x

Deel Deze Pagina