Bang voor de toekomst door alle bezuinigingen

Discussie in 'De lounge' gestart door Flensje1979, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    krijg het gevoel dat alleen groot verdieners knetterhard werken...:D

het is inderdaad soms krom... en wij leveren ook heel veel in en krijgen geen toeslagen, bovenmodaal..... maar goed nogmaals van een kale kip kun je niet plukken....

verder vind ik dat je op ontwikkelings hulp niet mag beknibbelen...

je zou je af kunnen vragen waarom je als je hoger opgeleid bent beter moet verdienen.... het is in de meeste gevallen gewoon een kwestie van geluk dat je net even wat slimmer bent....op een aantal mensen na dan die beter hadden gekunt maar liever voor het gemak kiezen....wat dat betreft zie ik wel wat in de communistische gedachte alleen werkt het niet ben ik bang.......

wat ik wel irri vind, wij hebben ook een zwager en schoonzus die inderdaad wel allerlei toeslagen krijgen etc...en dus minder verdienen, zij wijzen altijd op ons alsof wij zo rijk zijn, we mogen nooit eens klagen dat we krap zitten of ergens geen geld voor hebben..... dus ik mis wel dat stukje begrip.

Ik zou graag zien dat ze de echte grootverdieners eens aanpakken, die directeuren in de zorg, en allerlei mensen met van die mooie bonussen.....etc....

Er zijn zoveel andere dingen waar nog best geld weg te halen valt maar waar niet aangetornt word, omdat het een heilig huisje is....

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    misschien moet de overheid eens naar onze buren kijken, de belgen. Die zijn er in geslaagt om te bezuinigen zonder koopkrachtverlies voor de burgers!

3. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Belle ik snap vol komen dat je dan kiest voor een kleine auto omdat je al zo veel moet inleveren!

Evelien ik zei in me vorige berichtje trouwens: Iedereen werkt hard voor zijn eigen geld, maar verwacht dan niet omdat de een meer verdiend dan de ander je dan maar moet inleveren.

Dus nee niet alleen de groot verdieners werken knetterhard ;) maar het is wel een feit dat als je meer wil verdienen je nog harder moet werken, en dat het flauw is om daar voor gestraft te moeten worden.

En wat jij zegt over je zwanger en schoonzus, dat ken ik helemaal, want zulke mensen hebben wij er ook bij die roepen ach jullie zijn toch rijk zat, maar die mensen weten vaak niet eens dat we wel meer dan de helft van ons loon afstaan en vaak wel 80 uur in de week werken. Jammer is dat altijd :(

4. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk, grootverdieners zijn we niet, bij die middenmoot waar bij zitten, modaal en de bovenmodalen daar halen ze het meeste geld immers weg. Maar boven de 550 of 55.000 ofzo krijg je geen zorgtoeslag en KGB, wij krijgen niets, maar leveren dus veel in.

Het is niet zo dat wij loeihard werken, zie mijn eerdere posts, iig. geen 80 uur per week. En dan zit je er dus al zo snel boven! Modaal is 33.000 en dat is m.i. niet veel. Daar zou ik het niet mee redden, gezien wij in de vrije sector huren, en dat mag dus al vanaf een euro of 34.000 een heleboel waren voor ons afgekapt met dit huis vanwege de financien. Wij kunnen dit betalen, maar veel overhouden na aftrek van vaste lasten? neuh...niet echt.

Tja, als je werkt wordt je gestraft zeggen ze weleens? maarja, het moet he, anders kan ik in een doos gaan wonen. Gezellig, maar niet heus :)

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Sorry ben hier niet mee eens.
    Iemand die bijv. op kantoor zittend werk doet verdient meer dan iemand die in een fabriek dozen op een band moet gooien.
    (noem nu eventjes iets)
    In mijn ogen werkt degene in de fabriek dan harder maar verdient minder.
    Of je moet het anders bedoelen kan natuurlijk ook :D

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tja ik snap ook niet waarom degene die meer verdienen altijd maar van alles moeten inleveren. Hier net zo. Mijn man werkt veel en hard, met een mooi salaris. En dat is niet eens zo belachelijk hoog. Maar als ik kijk naar wat we qua belasting moeten inleveren, blijft er verrekte weinig over. En nu alles maar 'afpakken' van ons, tja, lekker lullig. Daar werkt hij 16 uur per dag voor.. Jammer dat alles maar inkomensafhankelijk moet worden, motiveert ook enorm om te gaan werken;)

7. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    dus omdat je een baan hebt waar je meer mee verdiend dan bv ik die gewoon iets meer als minimum heeft, dan werk je dus harder,
    ik weet zeker dat ik voor MIJN geld even hard werk als dat jullie dat doen, dat jullie het geluk hebben goed te kunnen leren, of goede kansen hebben gehad is heel mooi, maar ga niet zeggen dat eeen ander niet knetter hardt werkt.

wat ze wel mogen aanpakken is al die mannen die vertikken om te werken, (mijn neef is er zo een) en handje maar ophouden, boel bedonderen stiekem samen wonen, elke avond gaat het lampje van het huis aan net of hij thuis is en laat gaat het weer uit, en zijn hand maar ophouden bij de soos, zoooo oneerlijk.

mijn man verdiend trouwens ook niet mega slecht, maar tis wel veel meer geweest, door de crissis zijn baan kwijt geraakt, en helaas niet hetzelde salaris meer terug kunnen krijgen, in de bouw sector op kantoor mag je blij zijn met een baan nu.

ik zelf ben nu per 1 maart werkeloos, heb een uitkering tot volgend jaar, stuur gemiddeld 1 sollicitatie per dag weeg, en helaas nog niets,

maar geloof me wij werken net zo hard als jullie, en alleen omdat we minder verdienen zou dat minder hard zijn pff beetje kortzichtig.

tuurlijk is het zuur dat je net zo veel overhoud als je zwager die bv veel toeslagen krijgt. ik vind het enerzijnds ook wat raar geregeld maar zonder toeslagen zouden er veel in problemen komen,

wij moeten bv 10 april voor de rechtbank verschijnen, en wij werken dus wel, daarom krijgen we vrijwel geen toeslagen, nu is het zo dat je in de schuldsanering je kindgebonden budget boven op je vrij te laten bedrag mag houden, maar werk je dus veel wat in principe verlicht is maar niet altijd lukt, en velen ook gewoon niet willen en er onderuit komen. dan krijg je geen kindgebonden budget, dus als werker wordt je in de sanering dubbel gestraft tegenover iemand die niet wil werken, dus ja ik ga me de komende paar jaar wat dat betreft net zo voelen als jullie nu waarschijnlijk voelen (de hard werkende meer als modaal verdiende mensen)

dit is niets persoonlijks hoor, maar even laten zien hoe krom het soms is, en ja kan me best voorstellen dat de groot verdieners balen dat ze veel in leveren maaaaaaaaaaaar zeg niet constant dat je knetter hard werkt, want dat doen wij ook.

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    @evelien69

Hier in Belgie zijn er ook bezuinigingen hoor.
    Alle groene premies zijn afgeschaft, voor ons komt dit op 17.000 euro minder belastingsvoordeel. Geen groene leningen meer, dus je moet al veel geld hebben om dubbel glas te kunnen steken.
    Verder steigeren de creches; er wordt gevreesd dat ze hun prijs gaan verdubbelen (nu ong 400 euro/maand en dan 800 euro dus).
    Brugpensioenen ed worden afgeremd, loopbaanonderbreking is van de ene dag op de andere afgeschaft, allerlei verloven worden afgeschaft.
    Het grootste gevaar zit hem in de afschaf van de index (hier in belgie worden de prijzen van consumptiegoederen muv tabak en benzine in een korf gestoken en als deze omhoog gaat, moeten de lonen hieraan aangepast worden) dus je kan al zien wat een koopkrachtdaling het gaat worden als ze deze afschaffen.
    T is crisis zeggen ze dan, maar overal wordt de middenklasse uitgezogen en uitgeperst.

9. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zeg toch dat iedereen hard werkt voor zijn geld? Dus dan moeten jullie mijn berichtjes maar iets beter lezen. Maar ik werk wel veel meer uren dan gemiddeld mens, en dat bedoel ik er mee te zeggen dat ik dan nog harder werk of moet ik dan maar zeggen dat ik even hard werk als de rest die 8 uur of 4 uur op een dag werkt terwijl ik wel het dubbele aantal uren werk of meer.

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik doelde op dit stukje.
    Daarin stel je het zelf dat het een feit is.
    In mijn voorbeeld wou ik daarom aangeven dat het niet bij alles zo is.
    In jou situatie is dat meschien zo maar dus niet bij alle grootverdieners zoals jij in dit stukje doet overkomen.
    Hoop dat je het een beetje begrijpt :)

11. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik begrijp wat je bedoeld ;) maar ik geef daar in aan dat als je nog meer wil verdienen, iedereen die dat dus wil, NOG harder (dus harder dan iedereen die werkt dat al doet) zal moeten werken om meer te bereiken omdat het meestal niet zo is dat het aan komt waaien (haha helaas!)

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Denk dat ik een beetje beging te begrijpen wat je duidelijk probeert te maken haha :D

13. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha als het een beetje is dan is het al goed hahaha. Ik zeg ook nergens dat mensen niet hard werken, iedereen werkt hard op zijn eigen manier, maar het is gewoon zo als je nog meer wil bereiken zul je daarvoor nog meer inzet moeten tonen omdat het niet vanzelf zal komen.

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    #94 kiki80, 2 apr 2012
    Laatst bewerkt: 2 apr 2012
    Vergeet ook niet dat je met een "hoog" salaris, zelf extra pensioen moet opbouwen, er gaat hier maandelijks 400 extra naar een of andere verzekeraar omdat er later anders een tekort is.
    Hoge bomen vangen veel wind. Hoe hoger je positie in een bedrijf hoe meer verantwoordelijkheid erop je drukt. Bij slechte resultaten moet je zorgen dat alles onder je mee wil werken om het resultaat te veranderen. Bij ontslag is het steeds moeilijker om een baan op hetzelfde niveau te vinden. Ons kent ons en er zijn op een bepaald niveau steeds minder posities.
    Helaas is dat ook iets wat veel mensen in onze omgeving niet begrijpen en maar doen alsof mijn man alleen maar op zijn luie donder zit op kantoor.

Tevens denk ik dat het merendeel van de mensen op zijn of haar niveau hard werkt, zeker in deze tijden.

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    het is gewoon een moeilijke tijd, maar ik denk als we in beter vaarwater komen dat dan de hogere inkomens weer sneller groeien.....in de jaren 70/80 waren we ook solidair laten we dat nu ook zijn, de schouders er onder.... de crisis voorbij!

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Het lijkt mij heel sociaal dat je met een hoger inkomen ook meer inlevert als we allemaal moeten inleveren. Wij hebben ook behoorlijk moeten inleveren en daar wordt ik echt niet blij van, zeker niet omdat het einde nog niet in zicht is. Maar ik zou het veel oneerlijker vinden als de lageren inkomens net zoveel als ik hadden moeten inleveren....dat gaat gewoon niet.

Dan kun je het heel zielig voor jezelf vinden omdat je zo hard werkt voor je geld, maar een vuilisman (even ter illustratie, geen idee wat die verdienen) werkt ook pokkehard voor zijn loon en als die 50 euro moet inleveren dan voelt ie dat ook keihard, net zoals wij 250 euro per maand keihard voelen.

Vind wel dat de overheid goed in de gaten moet houden dat bepaalde groepen niet onevenredig hard belast worden.

In Nederland werk je gewoonweg niet alleen voor je eigen loon. Via belastingen zorg je ervoor dat er een sociaal vangnet is (wat er nog van over is) zodat als je het zelf ooit nodig hebt, je daar ook op kunt terugvallen en niet direct bedelend langs de weg hoeft te gaan zitten.

Deel Deze Pagina