Ik twijfelde of dit onderwerp bij het topic 'voeding' hoort, maar omdat het over typisch peutergedrag gaat toch maar hier: Mijn dochter weigert alle groenten, behalve als ik ze in de erwtensoep verstop. Ze wil niet eens een hapje proeven. Nooit. We bieden elke dag groenten aan en negeren het verder, maar met Kerst op komst wil ik weer eens op een leuke en speelse manier experimenteren. Vandaar mijn vraag: ik zoek lekkere groentenrecepten die er leuk uitzien. Bijvoorbeeld dieren maken van worteltjes of zoiets? Ik zag ooit een tekkel gemaakt van banaan, zoiets bedoel ik. Ben niet zo creatief op dit gebied vrees ik. Ben benieuwd naar jullie ideeën. Andere groentensuccesrecepten zijn ook welkom wie weet helpt het.
Kijk eens op pinterest, of welke.nl of Facebook pagina spelen met eten, misschien vind je daar leuke ideeën
Bananenboot! Banaan... Onderkant stukje afsnijden zodat je blijft liggen. Beetje pindakaas erop voor de smaak. Saté-prikker met zeil en vlaggetje. En voor de jongens: piratenversie
Spinaziepannenkoeken, wortelfrietjes... Komkommerboom met kerstomaten-kerstballen. Sateprikker met groente/fruit. En groot succes bij baby-Anne; garnalencocktail
Wat een leuke ideeën al. Heb vanavond zelf loempiaatjes gemaakt, met soepgroente/taugé/kipreepjes, erg makkelijk en lekker ...Kids-n-fun | Recept Loempiaatjes
gebruik vormpjes om dingen mee uit te steken. waar je koekjes en cakejes van maakt normaal. je maakt er allerlei leuke vormpjes mee waardoor het er leuk uit ziet voor de kinderen!
@mmarianne: geweldig leuk recept, maar bij een professionele groentenvisser als mijn dochter gaat dat hem niet worden vrees ik Maar ik ga hem zelf zeker proberen. Wie weet eet ze een stukje bladerdeeg De finesse waarmee mijn dochter groenten in haar voedsel detecteert en elimineert is geweldig. Alleen bij erwtensoep gaan de groenten mee naar binnen. Ik stop een kilo groenten in de erwtensoep
Erwten zijn ook groente Tomatensoep ook niks? Kun je ook veel in verstoppen. En rauw misschien proberen? Voelt heel anders en smaakt vaak ook net anders. En je kunt vanalles en nog wat gebruiken om soort van pannenkoeken van te maken. Lang leve de blender zegmaar.
Spaghetti saus van groente gemaakt ? Hoe verstop je de groentes in je soep ? Gepureerd of in zijn geheel ?
Mijn dochter vist de stukjes groenten uit de pastasaus. Vreemd genoeg gaan ze bij de erwtensoep gewoon mee naar binnen. Ik pureer niks, maar bij erwtensoep is alles snotgaar dan voel je geen stukjes. Misschien is dat wel het geheim