Kinetic of Supersand

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Melissa122, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissa122

Melissa122 Actief lid

28 jun 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Een tijdje terug was er een topic over Kinetic en Supersand. Veel mensen zaten toen te twijfelen welke ze aan zouden schaffen.

Nou, de sint is geweest en er zullen vast meer ervaringen zijn;).

Dussss, wat heb je gekocht en bevalt het?

P.s. Ik zag dat de Action het nu ook verkoopt. 450 gram voor 3,99. Volgens mij is deze vergelijkbaar met Supersand. Iemand daar al ervaring mee?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb de supersand en die is erg fijn ( en duur! ).
    En de jongens spelen net zo graag met die van de action. En als daarbij wat zand op de grond valt, zuig ik het gewoon op.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben supersand. Duur maar wel fijn zand. Geurloos ook en antibacterieel wat ook wel fijn is met die kinderhandjes :)

Had voor aan te vullen pakketje van action gehaald maar ook meteen weggegooid. Werd misselijk van de lucht. Hij stinkt heel erg en is lang niet zo fijn

4. Mir82

Mir82 Actief lid

19 dec 2011
    159
    28
    28
    Hier absoluut Kinetic! Vind supersand maar vies aanvoelen.
    Het wordt hier bijna dagelijks gebruikt.

5. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Laatst stond er een probeerbakje bij de Bart Smit van Supersand. Ik vond het maar niks. Het idee is leuk, maar het gaf toch erg veel rommel aangezien heel de balie vol lag. Kinetic heb ik nog niet geprobeerd, maar het zag er op het filmpje veelbelovend uit. Daar zou mijn keus nu op vallen.

6. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    Kinetic hebben wij en een succes.
    ik heb in de winkel super sand gevoeld en dat voelde zo smerig net meel, gaf ook meer rotzooi het verkruimeld.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij hebben al 1,5 jaar Kinetic zand. Het blijft mooi. Ook dus na een hele lange tijd.

As we speak zit Aiden nu al een uur aan tafel ermee te spelen. :D

Overigens zegt men dat ze er geen vieze handen van krijgen, maar dat is bij Aiden niet zo. Het is niet even een kwestie van afkloppen. Hij heeft vast zweethandjes ofzo, want handen wassen na afloop is geen overbodige luxe bij hem.

8. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Hier laatst angelsand kado gedaan aan nichtje van 3.
    Erg fijn!!!

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier is kinetic echt een succes, zowel voor de oudste (3,5) als de jongste (1,5). Maar, rotzooi geeft het wel.. Er werd gezegd minder dan klei maar dat kan ik niet zeggen hoor..

10. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik heb Super sand verkocht en Kinetic teruggekocht! Wat een rotzand, dat supersand. Voelt aan alsof je latex handschoenen hebt aangehad, overal laat het een laagje af wat je voelt, beetje viltachtig. Voelt ook niet als zand dus.

11. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Wij hebben nu ook een jaar kinetic, heerlijk zand dat goed blijft.
    Ik heb superzand geprobeerd in de winkel maar dat voelde idd erg vies aan.

12. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier ook kinetic zand, voelde veel fijner aan dan super zand.

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Kinetic zand is prettiger in handen en is meer iets voor tactiel gevoel dan bouwen. Is meer iets voor 1+ jaar. Superzand ook maar superzand is dan meer voor bouwen is het lijkt op bubber (bubber kost minder).
    Ik heb bubber en k.zand. Ze speelt met beide graag vanaf 1 jaar kan echt uur zitten spelen.

Wat ik voordeel vind is dat kinetic zand voelt olieachtig aan en ook makkelijk opruimen of oprapen van kleed/tapijt/speelgoed.
    Kinetic zand lijkt op natte/olieachtige zand terwijl superzand is meer syntetisch iets en stinkt. Kinetic zand is veilig ala je opeet is zand en polymeer. Superzand geen idee

Je kan superzand zelf maken is erg makkelijk.
    4 glas Fijne zand, 2 glas maïzena, 1 glad water, kleurstof

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Kinetic! Is veel meer te vergelijken met zand. Dat super zand vind ik veel meer klei/deeg achtig.

15. sjak

sjak Niet meer actief

Wij hebben kinetic en ik vind het heerlijk om met mijn handen erdoorheen te woelen. Heel zennnnnn...
    Mijn dochter bakt taartjes, maakt ijsjes met slagroom of zit er met een gewone lepel heerlijk doorheen te scheppen.

16. Melissa122

Melissa122 Actief lid

28 jun 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Dan wordt het dus Kinetic :).

Ik heb 3 kinderen, en over een jaartje nog eentje die ermee kan spelen. Heb ik dan aan 2,5 kilo genoeg of kan ik beter de 5 kilo nemen?

17. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    wij hadden 5 kilo maar dat had ik gedeeld in 2.
    Dus 2 en een half heb je denk ik wel genoeg aan.

18. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ooo verkeerd gelezen, nee dan heb je wel echt 5 kilo nodig.

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    5
    En is handig ook bakken kopen voor elk kind

20. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Heb allebei, omdat ik achteraf supersand troep vind. Blijft plakken aan kleding.

Deel Deze Pagina