Bang voor dokter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door girly81, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girly81

girly81 Actief lid

20 okt 2011
    390
    0
    16
    Hey allemaal,

Ik zit hier met een dametje van 1,5 jaar..vanmorgen ben ik met haar naar het cb geweest en het was huilen, huilen, huilen.
    Was echt niet leuk om te zien.
    Het is eigenlijk begonnen toen ze een tijdje terug een dagje opgenomen is geweest in het zh (ivm met knipje inslikken).
    We moesten foto's van haar buikje laten maken en dat was echt een draaaaama...zooo zielig.
    Nu vanmorgen bij het cb ook weer, dan klampt ze zich helemaal aan me vast en houd ze pas op als ik haar weer vast heb.

Ze gaat verder wel met kindjes spelen daar, terwijl we wachten dat we naar binnen kunnen en dan heeft ze niet door waar ik ga zitten of staan.
    Maar als we dan naar binnen moeten bij de wijkverpleegkundige is het een ramp, want dan heeft ze door dat het voor madam is en dan zijn de rapen weer gaar.

Wat kan ik eraan doen om ervoor te zorgen dat ze met minder angst naar een dokter of iets dergelijks gaat.
    Eind deze maand moet ik weer met haar naar het zh vanwege de heupjes en dan moeten we ook weer foto's maken....
    En ooit natuurlijk ook de tandarts..nu natuurlijk nog niet (voor die paar tandjes en kiesjes die ze nu heeft).

Ik ben benieuwd of sommigen van jullie dit ook bekent voorkomt en wat jullie hebben gedaan om het voor jullie kleintje zo 'draaglijk' mogelijk te maken.

Groetjes Girly

(p.s. voor de rest is ze een vrolijk poppetje en ook niet eenkennig ofzo)

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Praten, uitleggen, voordoen en zorgen dat jij haar veilige haven bent en blijft.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En haar meenemen als jij, papa, opa, oma enzovoort naar de dokter moeten (voor zover het gaat dan ivm privacy en "enge dingen")?

Missch een dokterssetje halen en dan samen spelen, zij naar de dokter jij naar de dokter en dr pop/beer/knuffel.

Deel Deze Pagina