Heb vandaag een doppler gekocht , ben 10,4 weken maar heb het idee dat ik alleen me eigen hartslag hoor ? Waar moet ik precies zoeken... Lieffss
Vlak boven je schaambot. Met 13 weken moest ik hem nog een beetje mijn buik induwen en dan naar beneden richten om het te horen. Dus waarschijnlijk met 10 weken ook. Het verschil kun je makkelijk horen, je eigen hartslag is veel langzamer. Als je de doppler in je lies zet (even zoeken naar je liesader) of op je hart, dan hoor je goed hoe je eigen hart klinkt. Dan kun je het hartje van je kindje ook herkennen omdat die veel sneller gaat.
Ik kan de hartslag van mijn kindje horen als ik de doppler tegen mijn schaambeen zet en dan schuin naar beneden druk (richting kruis, in mijn geval uiterst links) Het is wel even zoeken met 10 weken omdat je baarmoeder net wel of net niet boven je schaambeen uitkomt. Het klinkt een beetje als een treintje/galopperende paarden. Je eigen hartslag is ongeveer 1x zo langzaam. Succes met zoeken!
Iets boven mijn schaambeen krijg ik hartslag maar gewoon 80/90 slagen pm lijkt mijn eigen.. Hoe kan dat zit er bij mij schaambeen dan ook nog me eigen hartslag ?
Kan wezen dat je het nog niet kan horen.. Thuis nog een klein kindje en dat weg kan zwemmen. Het is ook niet goed voor het kindje om lang en vaak te proberen.
Nee ben nu ook gestopt en doe niet meer , heb maandag weer een echo , wel vervelend hoopte zo wat te horen ! Heb wel idee dat ik kindje hoorde bewegen .. Hoe klinkt dit ? Hielt de doppler stil schuin richting kruis en dan op de rand van schaambeen
Ik hoor ook m'n eigen hartslag, op zo'n 5 verschillende plekken bij m'n schaambot in de buurt en in m'n onderbuik Ik hoorde (achteraf, toen twijfelde ik daarover) ook wel direct al de bewegingen, toen ik nog geen hartje kon vinden. Ik zou niet weten waar ik het mee moet vergelijken, maar het klinkt een beetje als 'WOEH'
Misschien ben je nog net iets te vroeg en zit je kindje verstopt achter je schaambeen? Je eigen hartslag kun je vrijwel overal horen, maar de hartslag van je kindje maar op één plek. Even heel goed zoeken dus. Met deze termijn zit je baby nog heel erg laag - net boven je kruis. Succes!
Oké haha bedankt voor de reacties , zo laag heb ik nog niet gezocht , zit je dan echt bijna tegen schaamlippen aan zeg maar ? Ik deed echt op de rand van schaambot , leek me zo raar op me schaambot ik dacht daar zit die vast niet haha
Je moet rond je schaambot zoeken. Je apparaatje millimeter voor millimeter verplaatsen. Jouw hartslag is een stuk minder traag als die van je kindje. De hartslag van je kindje klinkt als een galopperend paard. Als je wat verder bent is het een stuk makkelijker om te zoeken. Met 10/11 weken is hij/zij nog zo klein. En het zwemt overal naar toe.
Nee niet tegen je schaamlippen aan.. Meer boven je venusheuvel. Waar je onderbuik dus overgaat naar je venusheuvel dat bedoelen ze met schaambot
Het is vast een typfoutje omdat je het daarna wel over een galopperend paard hebt, maar de hartslag van je kindje is juist veel sneller en je eigen hartslag dus veel trager Overigens klinkt de hartslag van onze uk lang niet altijd als een galopperend paard. Ik kan het hartje ook regelmatig vinden zonder dat hij 3-tonig klinkt. Het galopperende paard komt eigenlijk maar zelden voorbij, als ons kleintje er echt goed voor ligt. Anders klinkt het gewoon eentonig
Sorry! Ik was met mijn gedachte bezig hoe ik het moest verwoorden! Waardoor ik het gewoon verkeerd verwoord heb. Maar ik bedoelde natuurlijk dat het hartje sneller klopt dan je eigen hart. Bij mij klinkt het altijd als een galopperend paard, vooral in het begin. Bedankt om het even te melden dat het er verkeerd stond
In het begin (9,5week) vond ik het hartje net in mijn haarlijn, dus echt heel laag (natuurlijk te zien waar je haarlijn begint, bij mij betrekkelijk hoog). Zo vroeg zwemmen ze natuurlijk nog gemakkelijk weg, dus niet panikeren als je het nog niet vindt. Mijn gyn zei trouwens dat het geen kwaad kon (moet je natuurlijk geen uren na elkaar doen, ik deed het om de 2 dagen een minuutje of 5)
Haha, ik dacht het inderdaad al. Ik maak ook zóveel stomme fouten de laatste tijd, als ik google open heb ik geen idee meer wat ik nu precies op ging zoeken, dat soort dingen. Zullen de hormonen wel zijn