Ja rare topictitel maar wist ff niet hoe ik dit anders moet omschrijven haha... Nou goed, tijdens de bevalling heb ik een knip gehad, die heelt mooi gelukkig. Maar in de 2e laag huid, ergens aan de zijkant van mijn schaamlip, zaten ook wat hechtingen en die hebben vanzelf losgelaten ergens afgelopen week. Ik heb nu dus een soort van gat naast mijn gat De VK zei dat er niets aan te doen is dan wachten tot het heelt. Maar ik vraag me af hoe het heelt, of het lelijk wordt of dat het in de weg zit later of zo. De VK noemde het hechtingen 'wijkt' oid. Wie heeft dit ook gehad en hoe heelde het bij jullie? Het voelt nu heel hard aan, gaat dit weg?
Ik heb ook zoiets gehad, na 6 dagen ging de wond wijken. Ik werd door mijn kraamverzorgende via de HAP naar de gyn gestuurd. Er zat niks anders op dan wachten, het moest vanzelf helen. Dat heeft me een tijd geduurd, maar uiteindelijk is het goed gekomen.
Ik heb het ook gehad. Kwestie van goed schoonmaken, qua spoelen en droog houden met fohn. Ook is het vertstandig om snachts met je blote billen in bed te liggen. Dan lucht het goed en heelt het sneller.mijn wond was na 6weken dicht!! Dus komt wel goed hoor. Ik dacht ook, dit gaat nog wel even duren. Maar gelukkig niet!
Ik had het ook, bij mij noemden ze het ook 'wijken'. Het komt vanzelf goed hoor. Laat het weken in een biotexbadje, en inderdaad zoveel mogelijk zonder ondergoed slapen als dat mogelijk is (ik moest tijdens de kraamweek elke dag een uurtje met blote billen op zo'n matje in bed liggen). Bij mij was er na een paar maanden niks meer van te voelen/zien.
ik heb het ook gehad, en nog steeds een scheurtje.. 1 scheur (van de 7) was niet goed gehecht, bij controle zag ze dat en ze knipte de hechting door, was wat haar betreft niet nodig om opnieuw te hechten. nu heb ik dus aan de zijkant van mn ingang zeg maar, een scheur, die wel geheeld is maar als een scheur, net als die mensen die zo'n snee in hun tong hebben, zo ziet de zijkant er nu uit. Gelukkig is het van binnen wel nog strak, was bang dat ik te wijd zou zijn, en voor een 2de bevalling heb ik iig aan de buitenkant een cm extra speling! hihi kortom, het is bij mij geheeld, doet geen pijn meer, maar ziet er niet heel mooi uit, maar ja, niemand komt zoooo dichtbij!
ik heb ook zoiets soortgelijks onder de vagina een klein gaatje en ik moet terugkomen bij de gyn om het onder plaatselijke verdoving dicht te laten branden.
Heb het ook gehad. Het is bij mij vanzelf geheeld en er valt niets meer te zien. Het bleef nog wel een tijdje gevoelig. Wel goed blijven spoelen tot je niets meer voelt. Maar als het erger wordt of het wordt iig niet beter vlk of huisarts inlichten. Mss moet er dan weer naar gekeken worden.
ik heb het ook gehad, `s nachts zonder onderbroek slapen was het advies, (dus kraammatje eronder als je nog bloedt) je ziet er niets meer van.