Goedemiddag, Ik had even een vraagje, ik ben nu 33 weken zwanger en alles gaat prima, ik ben nog helemaal niet ziek of misselijk geweest, en heb alles kunnen eten wat ik maar lekker vind Ik heb wel veel groente gegeten, maar ook wel vaak vet eten, meestal op vrijdag bij de mac, ook snoepen heb ik veel gedaan. Nu ben ik bijna 14 kilo aangekomen, en ik hoorde op de radio dat als je meer als 18 kilo aankomt je meer kan hebt op een zwaar kindje. Is dit waar, want in heel mijn zwangerschap heb ik gewoon lekker gegeten, ik ben een maand geleden gestopt met sporten omdat mijn hartslag te hoog was, maar ik ben bang dat ik teveel ben aangekomen en dat ik straks een dik kindje krijg. VOlgens mijn verloskundige gaat het de groei prima en de kleine ligt al heerlijk met het hoofdje naar beneden. kunt u mij wat advies geven Groetjes Helena
Hoi Helena, niet t edruk maken hoor, want bij iedere zwangere gaat het aankomen anders. Wellicht dat je een iets verhoogde kans hebt volgens dat onderzoek (waar ik overigens nog niets over heb gehoord), maar als je vk zegt dat de groei nu goe dis, geen zorgen maken. Probeer wel niet teveel te snoepen, want de kilo's bij jou moeten er ook weer af he, en als je meer aankomt, duurt dit na de zwangershap langer. DUs niet gaan dieten of iets dergelijks, maar gewoon gezond eten met af en toe een uitschietertje... Groetjes Brigitte