Bang voor (ernstige) complicaties tijdens bevalling. Is mijn angst reëel?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Manoes, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik kan je vertellen dat bevallen geweldig is, ja het pijn ja het is spannend,de kans dat er iets is is nihil, maar wel aanwezig,

Ik heb drie hele makkelijke bevallingen gehad, geen hulp nodig gehad mbt pomp of knip en in 8 minuten persen de kinderen op de buik, dat warme naakte natte lijfje, dat magische gevoel wat je hebt op dat moment, echt geweldig !

De vierde bevalling is net zo gegaan alleen in tegenstelling tot de andere drie heeft hij het heftig gehad na de geboorte,ik wil je niet bang maken absoluut niet, het is nooit op de echo's gezien, Hij had een middenrif breuk, zijn dunne darm en nieren zijn hierin geschoten, hierdoor is zijn linker long in de verdrukking geraakt, zijn hartje is erdoor naar rechts verschoven waardoor ook rechts in de verdrukking kwam zijn maag was verschoven zijn blinde darm lag los door de buikholte en hij had een lichte Malrotatie, enorm heftige periode geweest met operarie en ziekenhuis opname,

Dit is absoluut niet om je bang te maken ! Ik wil je juist vertellen dat ALS er al wat gebeurd... Ze tegenwoordig zo enorm goed zijn ! Zoveel technieken hebben, mijn zoontje van nu 8 weken was als een puzzel weer in elkaar gezet, hij heeft zijn dunne darm rechts liggen en ze hebben links de blinde darm gelegd, ze kunnen tegenwoordig zoveel probeer je geen zorgen te maken en te vertrouwen op de echo's en op je artsen, tijdens de bevalling op je eigen lichaam, je kunt dit !

Hoewel je angst echt wel reëel is, is de kans maar echt heel klein dat er echt grote complicaties zijn.

En je leest vaak horror bevallingen omdat deze mensen vaak hun verhaal en emotie sneller kwijt willen dan mensen die op een roze wolk leven en lekker genieten,

2. Proudmommy80

Proudmommy80 Actief lid

17 okt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik was ook nerveus voor de bevalling. Elke bevalling is weer anders!
    Ik heb in mijn omgeving meerdere dames die bevallen zijn en deze bevallingen zijn allemaal goed gegaan inclusief de mijne. Het beste advies wat de arts mij gaf, was blijf rustig. Dit is beter voor je kindje en voor jezelf. En onthou dat er een einde gaat komen aan de bevalling en de daarbij horende pijn. Wanneer je dat onthoudt en de juiste ademhalingstechniek toepast, hiermee wordt je ook geholpen door de mensen om je heen tijdens de bevalling, gaat het vast goed komen. Vertrouw op jezelf en je baby! Succes!!!!

Deel Deze Pagina