bang voor geluid van regen op het dakraam

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moeps84, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeps84

moeps84 Lid

14 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Dochter van 2,5 wordt tijdens het slapen (ook smiddags) wakker van het geluid van regen op het dakraam, gaat dan huilen. Ze zegt dat ze het eng vindt. Dit is al weken het geval en haar nachtrust lijdt er behoorlijk onder (en die van ons ook!). Ze is niet bang voor regen op zich, maar alleen voor het geluid. Het volgende allemaal al geprobeerd:
    - geruststellen in haar bed zonder de angst te ontkennen, maar ze gaat weer huilen als we weggaan
    - overdag tijdens een regenbui naar haar kamer gaan, maar dan vindt ze het niet eng
    - regenliedjes zingen, boekjes erover lezen etc.
    - geprobeerd het dakraam af te dekken, maar geluid blijft er doorheen komen.
    - bij ons in ons kleine bed nemen, maar dan slaapt niemand meer!
    - muziekje/lichtje aan, deur open
    We leggen haar nu tijdens een regenbui in het campingbedje naast ons bed, maar ze rommelt dan erg en is toch niet een uiteindelijke oplossing. Van kamer veranderen is ook geen optie.
    Wie herkent dit en heeft tips?

Alvast bedankt!

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Geen tips, maar jullie hebben elk jaar drukke kerstdagen, zo te zien. Wat bijzonder, zeg!

3. moeps84

moeps84 Lid

14 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL

Haha, ja inderdaad! Oudste kwam op de uitgerekende datum en jongste 2 dagen erna. Succes met je zwangerschap!

4. misa

misa Niet meer actief

Och jeetje, ja! Wat bijzonder de geboortedata!

Maar ik herken het probleem. Ons zoontje vind het ook erg naar. Met een beetje regen ben ik streng en zeg ik: is niet anders. Overdag mag hij dan ook wel eens in ons bed als het erg is. En savonds ook wel, maar dan gaat hij terug als wij naar bed gaan. Maar het blijft een ding..... Dus ik lees graag mee naar de eventuele tips!
    Onze zoon is alleen ietsje ouder (3,5).

5. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook hetzelfde.
    Onze dochter slaapt nu sinds december boven, met een dakraam.
    Ze is ook bang, dalijk gaat het regenen mama...
    Hier ook blijven volhouden: als je slaapt hoor je het niet, de regen is buiten, wij lekker binnen.
    Muziekje aan zetten en verder niet te veel aandacht.

Wat jullie doen, in een campingbedje leggen zou ik je adviseren niet aan te beginnen, want eenmaal die stap gemaakt is het heel lastig zoiets terug te draaien.
    En... ze moeten er toch maar aan wennen....

Deel Deze Pagina