peuter naar nieuwe kamer, baby op die van hem.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daantje57, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Wij verwachten in september onze tweede zoon. We zijn al druk bezig met het regelen van een verbouwing. er moet namelijk een kamer bij komen op de zolder. Op onze eerste verdieping hebben we namelijk maar 2 slaapkamers. Het is de bedoeling dat onze oudste zoon naar de zolder verhuisd waar hij een mooie nieuwe kamer krijgt. de baby gaat dan op zijn kamertje. Nu is het alleen zo dat de kamer van de oudste waarschijnlijk pas klaar is rond de bevalling :(:$... ik zit er nu erg aan te twijfelen wat we moeten doen. hem nog een tijd op zijn oude kamer laten en de baby bij ons (zonder kamertje dus...) ... en de oudste dan een paar maanden later naar boven verhuizen.. .of de babykamer op zolder.. maar dat vindt ik ook niet echt een fijn idee.... .. of toch gewoon mijn oudste verhuizen als de kamer klaar is, ookal is dit een week of 2 voor de bevalling...

en hoe leg je uit aan je oudste dat hij een nieuwe kamer krijgt, en hoe gaat hij hier op reageren?

2. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    ons dochter is ook verhuist hebben haar verteld dat dat haar kamer word en de andere voor de baby ze sliep toen in ledikant die hebben we samen met haar verhuisd hebben geen problemen mee gehad zou je zoon bij de verbouwing van zijn kamer betrekken

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Baby zonder eigen kamertje is geen ramp hoor ;) zolang je hem ergens kan verzorgen en bij jullie een wiegje staat komt je baby niets te kort. Lekker rustig wennen zou ik dan doen. En dan kan je altijd nog gaan voor het "Nu krijg je een mooie nieuwe kamer"

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Wij hebben er voor gekozen om hem de eerste maanden gewoon nog op zijn oude kamer te laten slapen en de baby bij ons. Dit omdat er al verandering genoeg is in deze periode en we niet willen dat dit ook nog eens ten koste gaat van zijn nachtrust. Of erger: dat hij het gevoel zou kunnen hebben dat hij plaats moet maken voor de baby. Hij verhuist nu binnenkort maar zijn nieuwe kamer en dan gaan we de baby geleidelijk aan naar de babykamer verhuizen.

Wij hebben hem veel betrokken bij de verbouwing, bijvoorbeeld door standaard voor het slapengaan even in de nieuwe kamer te kijken, en het vooral gepresenteerd als een feestelijk iets: hij mag naar een groot bed, en hij heeft voortaan heel veel speelgoed op zijn kamer, dat soort dingen. Hij heeft er dan ook heel veel zin in om nu echt te gaan verhuizen.

5. misa

misa Niet meer actief

Ja dat is balen en jammer dat het niet eerder kan. Maar ik zou ook de baby niet op zolder leggen. De oudste goed bij betrekken, samen nieuwe dingen kopen en opzetten op zijn kamer. En geen keuze laten maar het als heel normaal overbrengen. Ik zou ook niet te veel zeggen dat de baby zijn kamer krijgt. Succes!

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou de baby in begin op jullie kamer laten.
    En kijken hoe de oudste reageert op zijn broer / zus.
    Voor sommigen is dat behoorlijk heftig, als hij dan nog doorkrijgt dat hij ook nog es zijn vertrouwde kamertje kwijt is aan die nieuwe broer / zus, kan het wel es verkeerd aflopen (lees: baby echt zien als een onnodige indringer) ...

Ik zou dus een paar maanden na de geboorte rustig de verhuis voorbereiden, maar niet "snel snel" vlak voor de bevalling gaan doen.

7. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben de baby ook 5-6 mnd op onze kamer gehad, en nadat alle hectiek voorbij was onze peuter verhuisd van kamer.

Eén keer heeft ze toen gezegt: dat is mijn bedje, maar er verder geen probleem van gemaakt. Haar kamer met haar spulletjes was nu ergens anders en dat was prima.
    Ik heb mij er drukker over gemaakt als nodig :)

Als je zorgt dat je een aankleedkussen op jullie slaapkamer hebt met wat luiers en doekjes kun je prima zonder babykamer!
    (het bed staat in het begin ook op klossen dus prima werkhoogte!)

Deel Deze Pagina