Bang voor gemeenschap.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Zomerrr, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik moet zeggen dat mijn libido ook onder het vriespunt ligt.
    Ik slaap ook liever:p

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Precies ;)

3. rums

rums Niet meer actief

Ik had 4 hechtingen maar uiteindelijk deed met de seks een schaafwondje zeer. We hebben glijmiddel gebruikt en dat ging goed.
    Wij hadden na 3 weken al seks hunkerde enorm naar die intimiteit had even niet meer genoeg aan knuffelen.

En nu inderdaad slaap ik liever haha

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Nou ja 4 hechtingen en na drie weken vind ik persoonlijk niet echt verantwoord.. En dan is de wond in de baarmoeder vaak niet eens genezen.. Maar goed..

5. rums

rums Niet meer actief

Wat is er niet verantwoord aan?

Wond was genezen en condoom gebruikt dan kan er niets misgaan.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Was het vloeien al helemaal gestopt dan??

Ik vind dat het echt meer tijd nodig heeft ze zeggen niet voor niks beter 6 weken wachten. Je lijf heeft veel meegemaakt ook als je je goed voelt..

Goed hier waren de hechtingen toen nog niet allemaal opgelost ook maar bij jouw wel dus?

7. rums

rums Niet meer actief

Bij mij zijn ze 6 dagen na de bevalling verwijderd omdat er 1 ingroeide en ik echt last had met het gaan zitten. Gelukkig konden ze allemaal verwijderd worden omdat het er goed uit zag.
    En ik vloeide inderdaad niet meer. Anders had ik absoluut geen seks gehad en gewild. Bloederige bedoening ;)

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Bij mij was het op t laatst alleen nog bruin en een beetje, (tot week of 7) geen bloederige bedoening dus maar wel een teken dat het nog niet helemaal genezen was.

Maar deze topictitel past niet echt bij jou denk ;)

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb gebloed tot week zes en een paar dagen later werd ik ongesteld.

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @Rumps

Jij hebt geen tijd gehad om bang te zijn :p

11. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hier net hetzelfde!

Ik heb een knip gehad omdat mijn zoon moest komen met de zuignap. In het totaal heb ik 6 hechtingen gehad. Ze zijn allemaal mooi genezen (nacontrole bij gyn).

5 weken na de bevalling hebben we het voor het eerst weer gezellig gehad en natuurlijk waren we beide heel voorzichtig en bang. Ik bang voor pijn en hij bang om mij pijn te doen.
    En het deed pijn. Maar goed, dat is ook normaal zeker 5 weken na een bevalling met hechtingen.

De week erna probeerden we het nog eens, dit keer voelde mijn man aan de achterkant (kant van mijn poepert) mijn litteken, het voelde als een taai langwerpig stukje vlees.
    En het is ook dat wat pijn doet. Volgens mij gewoon omdat het niet meerekt.
    Het is wel altijd al zo geweest dat mijn man net iets te breed voor mij is, of ik net iets te nauw voor hem ;)
    En dus was het vroeger soms al niet aangenaam maar met voldoende extra glijmiddel kwamen we er wel. Dit helpt nu even niet meer.

Ondertussen hebben we het niet meer geprobeerd, ik uit angst voor de pijn en hij omdat hij me geen pijn wil doen.
    Hopelijk gaat het wel beter, want dit is écht niet leuk!

12. 2jees

2jees Niet meer actief

@Elance, vervelend.. Echt taai weefsel dus??
    Nee dat schiet niet op als het altijd al moeilijk ging..

Hier was dat ook, ingaan doet pijn, in zijn doet pijn..

deze bevalling was snel en beter dan de vorige (behalve de scheur) maar ik merk toch dat ik nu na 3 maand weer dat panische voel opkomen als ik aan gemeenschap denk..

voorbeeld, als we in bed liggen, lepeltje, mn man heeft dan zn handen tussen ons in, (gewoon normaal ;)) dan heb ik de neiging iets op te schuiven, ben zo bang dat hij me ineens aanraakt aan mn billen, dat het dan scheurt.. pff slaat eigelijk nergens op. Zo ging het de vorige keer oook maar toen al meteen, dacht daarom dat het nu iets mee zou vallen.. Overigens raakt mn man me helemaal niet aan die heeft wel door dat het weer zo is denk ik ;)

13. Nienke82

Nienke82 Lid

12 mei 2012
    21
    0
    0
    Zwolle
    Ik herken het verhaal van TS ook heel erg goed. Heb me nooit beseft waar het door kwam, totdat ik zwanger werd en samen bevallen cursus ging doen. De cursusleidster gaf ons bekkenbodemoefeningen, en het aanspannen ging heel erg goed, maar het ontspannen juist niet.
    Toen kwamen er klachten van bekkeninstabiliteit, en ben ik bij de bekkenfysio terecht gekomen, waar ook mijn lage libido ter sprake kwam, omdat ik altijd nog zeker een dag na het vrijen last van mijn doos bleef houden.
    Zij heeft het nagekeken, en zover ze nu tijdens mijn zwangerschap kan vaststellen (ze mag geen inwendig onderzoek doen als je zwanger bent) heb ik in plaats van te slappe bekkenbodemspieren (wat de meeste vrouwen hebben) te strakke bekkenbodemspieren. En dat is wat altijd pijn gedaan heeft, waardoor mijn libido ook zo laag is (= psychische link)...

Nu ben ik 39 weken zwanger, dus als de kleine straks geboren is, mag ik 6 weken na de bevalling weer naar de bekkenfysio, dan wordt er ook een inwendig onderzoek gedaan om het exacte spanningsniveau in mijn bekkenbodemspieren na de bevalling te meten, en gaan we met ontspanningsoefeningen aan de slag, om mij te leren ontspannen. Ik hoop zo, dat ik daarna weer " onbevangen" plezier aan sex kan leren beleven, want dat is er met deze vriendlief nooit echt geweest...met mijn allereerste vriendje wel, maar met nr 2 tussendoor die eigenlijk veel te groot geschapen was voor mij, is eigenlijk heel dit gedoe begonnen. Ik geloof er echt stellig in dat daar heel mijn trauma vandaan gekomen is.

En stiekem hoop ik, als ik straks zou inscheuren tijdens de bevalling, dat de boel wat ruimer dicht genaaid wordt, juist in case...lol

14. rums

rums Niet meer actief

Klopt ;) Mijn libido won het van de angst en pijn... En pijnlijk was het wel in het begin. Nu is mijn libido gezakt naar het vriespunt zo ongeveer :(

15. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hier gaat het nu goed. Nadat ik mijn eerste menstruatie weer heb gehad, is het slijmvlies idd weer normaler en niet zo enorm dun meer. Het vrijen gaat nu weer goed. Gister zelfs weer zonder glijmiddel.

16. 2jees

2jees Niet meer actief

top!! ik denk inderdaad dat de menstruatie,eisprong erg meewerken. Maar ik weet niet wanneer die hier komt..

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik durf het voorlopig niet meer aan:)

Hoe gaat het met jou 2sjees?

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Nee?? Je was toch al iets verder dan ik..

Oh hier? Wij doe helemaal niks op dat gebied. Vorige keer had ik ook geen libido in de BVperiode dus dan wordt het sowieso lastig, nu heeft manlief denk ik wel door dat het weer zo gaat ;) Ideaal!!

19. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    We hebben het toen 1x gedaan wat ontzettend pijn deed waar ik helaas al bang voor was en nu lijkt de stap nog groter;)

20. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja dat kan ik me voorstellen.. Had ik de vorige keer ook zo. Jammer is dat he. Ik bedoelde met verder dat je het toch een keer geprobeerd hebt ;)

Deel Deze Pagina