bang voor gewichtje...

Discussie in 'De bevalling' gestart door drie, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. drie

drie Lid

20 nov 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi allemaal...
    klinkt mss héél gek, maar ik ben zo bang voor het gewichtje van ons derde kindje.. Mijn eerste woog 3,130kg en is geboren op 38 weken..
    Mijn tweede was 3,900kg en is geboren op 41 weken...
    Nu ben ik zondag 40 weken en ben zo bang dat het weer zo een zwaar baby'tje gaat worden... Ik weet niet wat jullie zwaar vinden..
    Maar ik heb toch duidelijk een verschil ondervonden tussen mijn twee eerste kids...
    Voor mij mag het zo snel mogelijk beginnen gewoon omwille van het gewicht...

Liefs,
    van een wachtende mama...:)

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Zegt niets hoor.
    Mijn oudste was 4210 gram bij de geboorte.
    Bij deze zijn er al twee groeiecho's gemaakt omdat ze vermoedden dat deze groter zou zijn.
    Deze blijkt rond de 3700 gram uit te komen bij de geboorte.
    Het hoeft dus niet zo te zijn dat jouw derde veel groter is dan de vorige twee.
    Ik ben ook zonder problemen bevallen van mijn oudste trouwens, dus al zou nummer drie zwaarder zijn dan hoeft dat geen probleem te zijn.

Je kan voor de zekerheid een groeiecho aanvragen als je er echt mee zit. Meestal stelt de vk het zelf voor als het vermoeden van een groot kindje er is.

3. drie

drie Lid

20 nov 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt!

ik moet morgen terug naar mijn gynaecoloog, dus dan ga ik weten wat ons kleintje ongeveer weegt...
    En het hoeft idd niet moeilijker te gaan omdat het zwaarder is..
    Ik ben zelf nogal klein en smal en ben bang dat ik er het er niet door krijg :D:D
    Er zijn er immers al twee doorgeraakt, dus nr. drie zal ook wel lukken e... Om maar positief te blijven ;)

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Het zegt echt niets..
    Mijn oudste is geboren met 37,4 weken en woog 3730 gram,
    Mijn middelste is geboren met 37,1 weken en woog 3810 gram.
    Mijn jongste is geboren met 38,6 weken doormiddel van een inleiding omdat ze vermoede dat ze een groei achterstand had en veel te licht was maar bleek zelfs 3510 gram te zijn... ze schrokken zich rot want ze had dus een keurig gewicht... bij ons klopte de groei echo dus niet ;)..
    Mij is altijd ook verteld dat ze de laatste 4 weken niet meer zo hard groeien, al zullen daar ook wel uitzonderingen van zijn natuurlijk ;)

5. drie

drie Lid

20 nov 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amai mama1984
    dat zijn echt wel héél mooie gewichtjes alledrie...
    Ik hoop alleen dat het niet meer zal zijn dan 3,900kg :)
    En idd dat ze niet veel meer aankomen de laatste weken heb ik ook al gehoord, maar ik weet ook niet precies in hoeverre ik dat kan geloven...

Bedankt allesinds!

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Je zegt het zelf al: er zijn er al 2 door gekomen, dus de kans is echt heel groot dat het nu ook zal lukken!

Hier ben ik bij mijn oudste dochtertje bevallen met een spoedks bij 40+3, omdat 4700 gram en 56 cm bij mij dus NIET lukte...(wisten niet dat ze zo groot zou zijn!)
    Bij mijn 2e dochtertje dus d.m.v. groeiecho's in de gaten gehouden en ook zij werd bij 40 weken boven de 4,5 kilo geschat en dus bij 38w+3d met een ks gehaald en was toen al 3910 gram en 53 cm....

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    De gynaecoloog vertelde mij dat ze de laatste weken 200 gram per week groeien.
    Met 35 weken was ons wurm op de echo geschat op 2700 gram.
    Dus met 40 weken zou hij rond de 3700 gram moeten wegen.
    Maar inderdaad, het blijft een schatting.
    De ene verloskundige schatte met voelen een geboortegewicht van rond de 8,5 pond, de ander rond de 7,5.
    We zullen het zien...

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Kennis van mij is van de week bevallen van haar 1e en die woog 4650 gram. Is gewoon goed gegaan.

Bij mijn collega werden de kindjes ook steeds zwaarder met als klap op de vuurpijl nr. 3. Dit was nl. een 10 ponder. Ook dat is zonder een kleerscheurtje gelukt.

Ik zou me er niet te druk om maken. 3900 gram is een heel normaal gewicht.

9. drie

drie Lid

20 nov 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    3,900kg is idd een heel normaal gewicht, daar ben ik mij zeker en vast van bewust... Maar mijn dochtertje woog 3,130kg en ik heb de vergelijking kunnen maken en bij mij was het wel een héél groot verschil wat de bevalling betreft dan :)
    Wetende dat ik een behoorlijk klein, lichtgewichtje ben.. 1,62m en +/- 52kg

Het lukt me zeker en vast wel, daar ben ik van overtuigd, het moet gewoon ;):D

10. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hoi

ik ben zondag ook 40 weken zwanger en volgens mij verlos is de kleine geschat op 7 pond...

maar gewicht is niet erg of dik of dun is vindt ik als maar lekker goed gezond is vindt ik alles goed ook al moet ik er 1 krijgen van 10 pond bijvoorbeeld...
    zolang het maar gezond is vindt ik alles best en goed...

11. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    mijn dochter was 8 pond en ik verwacht nu een ventje, mijn zussen krijgen ook van die zware kindjes. Ik denk dan als ie maar geen te groot hoofd heeft :p. Maar aan de andere kant mijn dochter werd ook nog geboren met het vuistje van haar linkerarm bij haar rechter oor. Ik zie wel zal vast wel passen.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Als ze een schatting van gewicht maken hou je daar dan niet teveel aan vast...
    Bij mij werd steeds gezegd dat het een flinke baby zou zijn! De dag voor de bevalling werd dat ook nog gezegd: "nou dat wordt een flinke"
    Nou het viel uiteindelijk allemaal wel mee ze was "maar" 3610 gram... en 53 cm dus helemaal niet zo flink...
    Wel kwam ze er niet zelf uit (was ook nog niet ingedaald voor de bevalling) maar moest ze gehaald worden met een KS maar dat ligt waarschijnlijk gewoon aan mijn lichaam of haar ligging!

Succes met de laatste loodjes!

13. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik was hier ook bang voor. Mijn dochter woog 4250 gram en de 2e zou een jongetje worden, dus vaak zwaarder.

Aantal groeiecho's gehad om de groei in de gaten te houden en ze zeiden al dat dit niet zo'n groot kind zou worden als mijn dochter. Toch hield ik in mijn achterhoofd dat het min. een 9 ponder zou worden.

Maar ze hadden gelijk, mijn zoontje woog 3490 gram bij de geboorte.
    Het zegt dus niks.

En stel dat je kind boven de 8 pond uit komt, dan is het nog wel te doen hoor ;).
    Er spelen zoveel factoren mee, waarom een bevalling wel/niet vlot verloopt en dat ligt niet alleen maar aan het gewicht.

14. drie

drie Lid

20 nov 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uiteraard ben ik ook van mening als het maar gezond is!!
    Maar dat neemt niet weg dat ik bang ben voor de bevalling..
    En idd een schatting zegt niet altijd iets... Nu, ze hebben mij helemaal niet gezegd dat het een zwaar kindje zal worden, dus wat dat betreft het is puur mijn gevoel.
    Ik moet dadelijk terug naar de gynaecoloog, dus ik ben benieuwd wat ze zegt, ik wil nu wel eindelijk bevallen, heb vandaag enorm veel last van voorweeën.. Zegt niets, maar toch... Mijn kindjes houden er natuurlijk geen rekening mee dat mama het moeilijker krijgt :) Dus het mag komen!

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Maar er zit toch ook een heel aantal weken verschil tussen de 1e en de 2e wat betreft wanneer ze zijn geboren? Juist de laatste weken kunnen kinderen erg in gewicht aankomen, omdat ze dan als een razende vet kweken. Als je 2e met hetzelfde termijn als de 1e was geboren, was het verschil denk ik een stuk kleiner geweest.

16. drie

drie Lid

20 nov 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is een feit Yuki, vandaar dat ik me nu ook zorgen begon te maken... Omdat ik dichter bij de 41 weken zit dan bij de 38..
    Dus om die reden begon ik schrik te krijgen..
    Maar is nu verdwenen, ben net terug van de gynaecoloog en ons kindje wordt nu geschat op 3,240kg dus wow wat een verrassing..
    Ben supertevrede met dat gewichtje.. Ze zei wel: het is en blijft een schatting, maar toch stelt het mij gerust en dat is het voornaamste e ! :)
    Het mag nu echt wel komen!

17. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ow 3,240 netjes ja ben vandaag ook geweest ze zei hier 8 a 8,5 pond :$ nou ja als 8 pond er doorheen past zal 8,5 ook wel gaan ;)

18. Hier ook een poosje heel bang geweest dat deze veel groter zou zijn dan de eerste maar nu wel blij om ..
    Iris was 2560 gram en deze is met 37 geschat op ruim 6 pond dus normaal gewicht al is deze zwangerschap daardoor wel veel zwaarder veel last van bekken , banden enz

19. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hoi hoi,

Ik snap je angst wel. Mijn eerste(jongen) was geschat op 6,5-7 pond, maar bleek 8 pond te zijn. Schoudertjes te breed voor mijn bekken dus ze hebben flink moeten trekken. Bij de tweede extra in de gaten gehouden, maar ze probeerden me gerust te stellen... 7 pond zou de kleine zijn.... Ahum, dochterlief bleek 9 pond te zijn! Ook zij had een schouderdystocie en kwam er niet zonder slag of stoot uit. Nu zwanger van de derde, zal het op advies van de gyn een geplande keizersnee worden, omdat kans op herhaling erg groot is. Ik snap dus echt je angst! Maar als je kindje nu op 3,2 geschat is, dan zal het toch echt geen 9 ponder gaan worden gok ik....

Succes en dat de kleine maar gauw mag komen!

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Isabella was 3555 en Julian 4080

Maar Julian ging echt veel makkelijker. Ook al zaten zijn schoudertjes ook even klem. Maar door goed luisteren naar de VK is het toch rima gegaan. Ik heb 6 minuten geperst. Bij Isabella wel 70 minuten.

Trouwens ze hadden hem op 7 pond geschat. Oeps foutje, :D

Maar hij was helemaal niet vet of dik. Lang (53) en dun.

Maar misschien kun je een echo vragen waarop ze kunnen zien en kunnen meten hoe groot hij is?

Deel Deze Pagina