bang voor gewichtje...

Discussie in 'De bevalling' gestart door drie, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. drie

drie Lid

20 nov 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga gewoon afwachten tot ons derde kleintje de wereld wil verkennen...
    Nog eens een gekke vraag:
    Bij mijn eerste twee zijn mijn vliezen gebroken, is het evident dat ook dit keer mijn vliezen zullen breken. Wss niet echt een garantie, maar heeft iemand hier ervaring mee??

Ik ben zondag 8-8 uitgerekend, dus het komt dichtbij, maar ik vrees dat ik mooi over de datum ga.. 8)
    Heb al héél wat last van voorweeën en twijfel soms zelfs dat het al dan niet begonnen is, maar valt steeds stil.. Heb 3cm ontsluiting, dus vind het allemaal wel spannend...

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Super spannend inderdaad. :)

Ikhad ook al een week veel voorweeen en veel rommelen.

Succes in elk geval, komt helemaal goed.

( over de vliezen weet ik niks helaas. )

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Spannend! Bij de eerste had ik gebroken vliezen en toen weeën. Nooit een oefenwee gehad.
    Bij de tweede heb ik ongeveer 3 weken lang oefenweeën gehad, na een keer of 4 ben ik gestopt met tellen, had er zo de pest over in dat het niet doorzette (en hij kwam 10 dagen over tijd). De eerste was 3515 gram en bij de tweede kwam ik voor heel wat anders bij de gyn (liep gewoon verder bij de vk) en die zegt, het is echt een heel groot kind, ik schat hem nu al 8 pond...was 37 weken zwanger toen. Ik maakte me wel zorgen, maar volgens de vk had de gyn een beetje overdreven, want zij dacht dat de baby minder woog. Nou, uiteindelijk was hij 9,5 pond :$, maar in tegenstelling tot de vorige bevalling, die eindeloos duurde, heeft deze bevalling maar 2 uur in totaal geduurd. De zwangerschap was trouwens ook veel makkelijker dan bij de eerste, maar goed, wie weet was mijn lichaam er nu meer aan gewend ofzo.

4. drie

drie Lid

20 nov 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben woensdag dan eindelijk bevallen van ons dochtertje!!
    snrl maar heftig was het!!
    om14.30u binnen gegaan met onregelmatige weeën 6cm en om 17.28 bevallen!!

liefs

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hallo,

ik ben 30 juni mama geworden voor de 1e keer.
    Ze schatten onze uk op een kleine 6,5/misschien 7 pond als ie tot week 42 bleef zitten.
    Zelf waren mijn partner en ik ook kleine baby's,dus ik had weinig zorgen.

Toch kwam er een dikke 8 pond uitrollen op week 42 precies,hij is met de vacuum gehaald omdat ik te smal was van onder,dus na een flinke knip en wat duw en trek werk was onze sietse er met bijna 8,5 pond schoon aan de haak.
    zelf ben ik 1.63 groot,en weeg normaal een 58 kilop,dus de artsen waren ook flink verbaasd dat het een groot kind was,vooral omdat mijn buik ook niet echt super groot was.
    heb er een week of 2 last van gehad,nu gaat het beter alleen mijn litteken trekt soms flink.

een collega van mij kreeg een keizersnee omdat ze al 2 zoons heeft die bijna 10 pond waren met de bevalling,dus gezien de groei echo was dit nu beter.
    ze beviel van een zoon die net 6,5 pond woog,dus een mooi formaat....
    zo zie je maar dat ze er toch flink langs kunnen zitten,en zelfs met de 8 pond van mijn zoontje ben ik er toch goed van af gekomen.
    als ik het vantevoren geweten had,was ik doodsbang geweest hoor,maar het viel gelukkig toch mee.

veel succes en geluk,groetjes petra

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    proficiat met jullie kleine meisje,fijn dat het zo snel ging.
    Groetjes petra

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn zoon was bijna 9 pond en ging nog prima hoor.

8. mijody

mijody Lid

18 apr 2009
    56
    0
    0
    IK ben eht wel met de to eens.
    Eerste was 3280 tweede 3760, kon het ook wel merken hoor. Auw!
    1e 8 minuten persen (weet het, heb geen klagen gehad)
    2e 13 minuten (niet schokkend uiteraard, maar je zou zeggen dat het sneller zou gaan)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn eerste was 3800 gram en mijn tweede 4100... 2e bevalling was een eitje!

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    eerste 4320, 1 uur en 43 minuten persen. Ik hoop nu dat de boel flink is opgerekt en dat madammeke misschien een beetje lichter is...:D
    Krijg sowieso bij 35 weken een extra echo en suikers worden ook extra gecontroleerd.
    Bij de 20 weken echo liep ze zeker niet voor, dus we hopen op een iets minder groot reusje;)

Deel Deze Pagina