bang voor grote boodschap?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kimmetje55, 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    bo20, dit is ook hoe ik het voel!
    vreselijk idee..
    maar vrees dat er niks anders op zit!

2. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Och, ik was daar ook zooooo bang voor, en was ook echt bang dat ik daardoor niet zou durven persen.
    Maar op dat moment had ik zoveel pijn van de rugweeen dat ik vergat dat ik bang was om te poepen. (hm, ook niet echt geruststellend dit he?)
    En achteraf was ik trots dat ik niet gepoept had..... totdat de kraamhulp me uit die droom hielp: schijnt wel gebeurt te zijn toen ik op de baarkruk zat.. ze zei dat er bijna altijd wel iets mee "naar buiten gedrukt wordt" en dat de verloskundige dat weg heeft geveegd.... :) ben blij dat ik dat op dat moment niet wist... en als je bang bent dat je vriend het ziet (daar was ik bang voor namelijk, de vk kon me niet zoveel schelen) dan is de baarkruk echt een aanrader.. hij zat namelijk achter me, mij vast te houden, dus kon dat niet zien :)

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hihi, ik wou dat mijn man zo'n fobie had! Maar mannen zitten daar sowieso wat minder mee dan vrouwen, geloof ik.

Tja tijdens de bevalling lijkt het mij ook echt minder hoor als het gebeurt. Maar ja, het komt vaker wel voor dan niet, begrijp ik, en je kunt het toch niet voorkomen! Dus ik probeer maar om me daar niet te druk om te maken....

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Mamasu en Bo20 je kan wel een klysma nemen als je weeén beginnen dan ben je als het goed is helemaal leeg dus de kans dat je dan poept tijdens het persen is klein.

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Tijdens de weeen en pers weeen lijkt het wel vaak dat je een boodschap moet doen.
    Was er ook mega bang voor maar kwam gelukkig niet.
    En anders ruimen ze het op ;)

6. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik perste ook mn darm inhoud eruit tijdens het persen bij mn bevalling.
    Boeide me echt helemaal niks meer,enige wat ik wou was dat Lieve geboren werd haha
    Ik veronschuldigde me nog wel in de tussenpozes van de persweeën door maar ze zei nog: Ohw meid maak je niet druk is volkomen normaal!
    Opluchting!

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik was er ook ontzettend bang voor, heb ook echt die fobie :oops:
    MAAR tijdens het persen dacht ik er ECHT niet aan, hoe erg ik t ook vond van te voren!

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook poep... tja... het komt zoals het komt en je kan het echt niet binnenhouden hoor! :D
    Het kon me niks schelen, ik had andere dingen om me druk over te maken tijdens de bevalling.

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ook ik maakte me hier vantevoren druk over, maar wat iedereen zegt het is echt waar je staat er niet bij stil.
    er is bij mij een heel klein beetje meegekomen, maar ik heb het zelf niet eens in de gaten gehad, mijn vriend zei het achteraf anders had ik het niet eens geweten!
    ben trouwens in het ziekenhuis bevallen maar geen klysma gehad.

joyce

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    :)

Lijkt me trouwens logisch dat de kans dat er iets mee komt vrij groot is. Ik ga me daar dan ook geen zorgen over maken. Heb mn man ingelicht en daar moet ie dan maar mee leven (of ogen dicht doen). Denk trouwens dat dat het minst enge is wat hij te zien kan krijgen ...

Ik snap trouwens wel dat dit iets is waar je van te voren enorm over in kan zitten. Maar zou ik maar niet doen hoor, gewoon op dat kindje concentreren (zal wel automatisch zo gaan) ...

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.504
    36.455
    113
    Ik zat er trouwens ook meer mee dat mijn vriend het zou zien dan dat de vk of verpleegsters het zouden zien. Dus heb ik gewoon met hem afgesproken dat hij het over dit onderdeel na de bevalling nooit meer mocht hebben haha. Dus we doen net alsof het nooit gebeurd is.

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

hihi dat had ik dus ook. Tot na de bevalling. Ze hadden mijn bekkenbodemspieren door geknipt (en later gehecht natuurlijk) ik kon urine en poep echt niet ophouden als ik hoog nodig moest.
    Ook windjes tegen houden ging met geen mogelijkheid. Ik heb toen alvast tegen men man gezegd dat het me speet als ik een windje zou laten, maar dat ik het echt niet tegen kon houden.
    Hij boeide hem helemaal niks...hij was alleen maar trots op mij omdat ik zo'n prachtige zoon heb gebaard :D

Nu overigens heb ik die fobie weer terug hoor. ;)

13. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik heb ook toen de weeen al bezig bezig waren nog uitgebreid de wc gezien, maar als je 34 uur bezig bent moet je gewoon nog wel een keer, dus tijdens het persen werden er bij mij aardig wat matjes verschoond. Ik rook het ook gewoon, maar het kan je geen malle moer schelen, en de vk staat er ook echt niet raar van te kijken hoor!

14. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb ook gepoept tijdens het persen. Maar geloof me, je bent zo druk bezig dat je aan alles 'schijt' ;) hebt!

15. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ook ik maakte me voor de bevalling heel erg druk hierom.
    zelfs toen ikuiteindelijk mee mocht persen.
    maar tijdens het persen dacht ik daar echt NIET aan. dat kind moest er gewoon uit!

heb btw NIET gepoept. ja heb het nog wel ff gevraagd natuurlijk hahaha

16. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    OOPS zag dat ik hier al had gepost,dus heb ff mn bericht veranderd :)

17. Mama van meisje

28 okt 2007
    31
    0
    0
    ik heb het ook een beetje gehad en tegen mij zeiden ze dat je dan op de juiste manier perst en dat ze het "graag" zien...

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed nieuws voor de 'bange poeperds':

Het is goed voor je kindje als je wat ontlasting verliest (ook als het allemaal direct wordt opgeruimd) ... de bacterieën zorgen ervoor dat je kindje extra weerstand krijgt! Dus er zit een positief kantje aan iets genants ...

Aldus Beatrijs Smulders in Veilig in je kraamtijd

19. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    arm kind :)
    Ook mijn fobie hoor ik kan bijv ook alleen thuis poepen niet op mijn werk of ergens anders vréselijk dus dat wordt nog wat :(

20. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik heb ook een beetje gepoept. Op dat moment maakte het mij niks uit..!

Deel Deze Pagina