bang voor grote boodschap?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kimmetje55, 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik heb ook een beetje gepoept...
    En wet tje, t boeide me echt niet.

Ik had t geeneens in de gaten. En die verloskundige? Joh, het maakt me echt niks meer uit, als dat kind er maar uitkwam!

En die druk, het is niet te houden hoor, ook al zou je willen!

:)

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik was er niet bang voor en ik heb ook niet gepoept (nagevraagd :) ) maar op dat moment was ik er echt niet mee bezig.

3. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    voel me in ieder geval al iets beter.. was eerst bang dat ik de enige zou zijn en me enorm zou moeten schamen! :oops:
    leuk is het natuurlijk niet maar kan me inderdaad wel voorstellen dat je er dan niet meer mee zit! :eek: :D

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

jeetje ik heb dit topic met een rood hoofd gelezen :oops: omdat ik het echt niet weet en eerlijk gezegd ook nooit druk om heb gemaakt dus zou jullie niet kunnen zeggen ben ik elk geval geen bange poeperd haha kindje moet er toch uit dus met of zonder tja ik zal er bij de volgende naar vragen :) :)

groetjes nathalie ;)

5. Allyssa

Allyssa Lid

17 apr 2006
    80
    0
    0
    Heb wel een beetje gelachen :D hoor bij dit topic. Toen het bij mij zover was dat ik mocht persen heb ik schijnbaar gezegd. Ik ben toch niet van me af aan het schijten he? :oops: Schaam me dood als ik het nu weer terug hoor. Maar ik was er dus toch mee bezig tijdens het persen. Ikzelf kan me er niks meer van herinneren. Mijn man herinnert zich het ook niet meer (Gelukkig maar) Maar mijn zusje die erbij was wel. en die laat het dan ook nog vaak weten dat ik dat gezegt heb. :x
    Ikzelf heb er trouwens niks van gemerkt, ze hadden alles al verschoond voordat ik doorhad dat ik gepoept had. (toen mijn leuke commentaar) .
    Dus het is niks ergs, het hoort er bij.

6. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    hier ook een pers poepert hihi ik vond het zelfs een beetje een verlichtend gevoel geven :oops: Weet nog dat ik toen dacht zo dat er uit en nu HOP mijn kereltje eruit... :eek:

de vk reageerde ook met de woorden oh zo daar zijn we ook weer vanaf hihi

7. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik heb m'n man ook maar even gewaarschuwd. Hij vroeg zich ook al af waar dat schepnetje nou voor was bij het bevallingsbad...dat was een goede aanleiding. Hij was helemaal verbaasd dat vrouwen daarmee zaten. Het leek hem veel intiemer dat er mensen aan je poes zitten te friemelen om dat kind eruit te masseren dan dat beetje poep! Het viel bij hem onder het kopje "vrouwen... :rolleyes: "

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik moet poepen, ik ga poepen, ik ga nu poepen. Dat was tijdens de persweeen, en daarvoor had ik zo tegen mezelf gezegd, ik ga niet poepen en ik ga het woord poepen al helemaal niet gebruiken ;) Tja, puntje bij paaltje kon het me inderdaad niets meer schelen.

9. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Ik heb bij mezelf voorgenomen zodra de weeen beginnen om aan koffie (helemaal zwart) te gaan. Dit werkt namelij laxerend.
    Zou het helpen als je vooraf al een en ander kwijt bent?

Meer mensen met dit soort ideeen?

10. Mamachip

Mamachip Lid

19 jul 2007
    10
    0
    0
    Haha, ja ik kan me voorstellen dat je het enigszins genant vindt. Maar het gebeurt bijna bij alle vrouwen dat ze wat ontlasting verliezen tijdens de bevalling. Als er iets in je darmen zit, dan komt dat er gewoon uit, de baby moet er langs en drukt het gewoon weg.
    Je voelt er zelf waarschijnlijk niks van want de weeen en bevalling op zich zijn zo overweldigend, dat een beetje poepen werkelijk in het niet valt. Je ligt op een matje waarop alles opgevangen wordt, ook het vruchtwater, en slijm en bloed wat je verliest. Want tja, dat hoort er nou eenmaal allemaal bij. Dat matje wordt regelmatig vervangen of schoongemaakt, terwijl jij het niet eens in de gaten hebt.
    De verloskundige of gynaecoloog zien het bij bijna iedere bevalling, dus die vinden het heel normaal en vaak wordt het meteen even weggehaald en schoongeveegd, zonder dat je zelf door had dat het gebeurd is.
    En tja, je moet maar zo denken, je ligt er toch al niet op zijn charmantst bij met je benen in de lucht en iedereen in de kamer gefocust op je kruis.
    Maar je bent wel bezig een kind op de wereld te zetten, en iedereen om je heen zal je met het grootste respect bijstaan.
    Zelf kan het je op dat moment waarschijnlijk allang helemaal niets meer schelen hoe je er bij ligt, en wil je alleen nog maar die bevalling overleven en dat kind eruit!

Ik spreek uit ervaring... grinnik. En mag binnen een week of 2 weer.... zucht!

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Gelukkig, nog meer lotgenoten! Ik heb daar ook al vaker over nagedacht, als me dat maar niet gebeurt! De verloskundige ziet dat zeker wel vaker maar toch hoop ik dan dat het niet gebeurt... Ik kan soms dagen niet naar de wc, zul je zien dat tijdens de bevalling een week aan eten eruit komt... Schaam schaam...

12. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    soms reinigt je lichaam zich al vlak voor de bevalling en heb je helemaal geen last van poep

Ik heb het bij mijn twee eerdere bevallingen niet gehad.

13. Ik snap wat je bedoeld daar was ik ook bang voor want tijdens de bevalling van mijn kleine zus heeft mijn moeder ook een grote boodschap gedaan,en zij schaamde zich ook zo erg. Kon dgn niet poepen maar in het ziekenhuis hebben ze verteld dat ze dit vaker hebben gehad en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Bij ons betekend het dat het kind veel geluk zal hebben in haar leven als ze met een grote boodschap eruit komt.

Maak je geen zorgen,het hoeft niet te betekenen dat dit ook met jouw gebeurd.
    Nog een fijne bevalling.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    oooh ik hoop zo dat de mijne dat niet gaat zeggen mocht het gebeuren als het zover is :oops:
    maakt het tog nog weer een beetje genanter

15. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    dat er zoveel vrouwen waren die er ook een beetje bang voor zijn had ik niet verwacht.. maar ben wel veel meer gerustgesteld omdat ik nu ook weet dat het zoveel meer gebeurt!
    superbedankt meiden!

16. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Nou meiden, dit schreef ik voor mijn bevalling. Ben inmiddels twee weken geleden bevallen enne.. ja, ook ik heb gepoept! :oops: En het is écht waar.. toen de persweëen begonnen wilde ik het tegenhouden, maar het kon gewoon niet! Volgens mijn vriend, ja die heeft het helaas gezien maar stond er niet raar van te kijken, was het maar een klein beetje..

Niks aan te doen. De verloskundigen zien het veeeel vaker en tja, je vriend die er bij staat vindt het hoofdje wat komt veeeeeeel belangrijker en intressanter dan dat beetje poep.

Succes met de bevallingen!

17. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    geloof me... je hoort het wel maar het maakte me op dt moment echt niets uit hoor! Je bent echt niet met het popen bezig hihihi... het enige wat ik een raar idee vind achteraf is dat mijn vent heeft gezien hoe ik gepoept heb :oops:

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik had er van tevoren wel eens aan gedacht, maar ja, er zijn ergere dingen, toch? Uiteindelijk is het mij niet overkomen, maar mijn hoofd heeft er werkelijk geen seconde naar gestaan.
    En bovendien, na zo'n bevalling ben je alle schaamte wel voorbij hoor. Je kunt je er maar beter niet te druk om maken. Ze zijn echt wel wat gewend.

19. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    Ik kreeg van te voren microlax. Na 5 minuten zat ik al op de wc. werkt goed dat spul en tijdens de bevalling zit je darminhoud de baby dan al vast niet meer in de weg.

20. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Ik vind het ook wel genant om aan te denken hoor, dat het mij kan overkomen...Moet de laatste 2,3 weken al zo'n 4x per dag een grote boodschap doen, dus denk dat er wel een kansje in zit dat het mij ook gaat gebeuren! Probeer er niet te veel over na te denken en me idd voor te houden dat het veel meer vrouwen overkomt en de verpleging het gewend is....

Deel Deze Pagina