bang voor grote boodschap?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kimmetje55, 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik weet niet of ik gepoept heb, ik had niet het gevoel dat is moest poepen want persweeën heb ik nooit gehad.

Wel had ik het gevoel dat mijn Vegjegje en mijn anus 1 werden :) Ik dat echt dat alles daaronder kapot scheurde. Maar pijn deed het niet, erg raar :(

Oh en ik had er trouwens (letter en figuurlijk) schijt aan of ik wel of niet zou poepen. Ik was met hele andere dingen bezig. En schaamte kon ik ook niet meer nadat er ongeveer 10 verschillende handen naar binnen waren geweest....

2. Niet meer actief

Ik had hier vantevoren al gelezen over poepen tijdens de bevalling en dat de meeste vrouwen er amper erg in hadden en dat het je op dat moment niks kan schelen etc. Nou, bij mij liep het toch even anders ;)

Ik kreeg op een gegeven moment enorme 'poepdrang' om het zo maar even te noemen en kon vanaf dat moment aan niks anders meer denken. Ik riep steeds maar 'ik moet poepen, ik moet écht poepen'. Maar m'n vliezen waren al doorgeprikt en ik mocht het bed niet meer af, had weeënstorm etc. Maar ik moest nog steeds poepen. :(

Op een gegeven moment zei de vk tegen me dat ik dan maar moest gaan poepen en dat ik me niet moest gaan schamen voor dingen die niet belangrijk zijn etc. Maar jee, dat lukte dus niet, dat poepen dus. Ik zat behoorlijk verstopt en het deed harstikke pijn. Ik lag te persen en te kreunen en tussendoor te proberen de weeën op te vangen..geen goeie combinatie :)

Op een gegeven moment voelde ik dat ik de drol (of drolletje, geen idee hoe groot het was ;)) er eindelijk uit had en meteen voelde ik een pijn, niet te beschrijven! Dat was het moment waarop de vk zei 'oke we gaan beginnen, je hebt volledige ontsluiting'. Blijkbaar zat mijn dochter 'achter' m'n ontlasting en doordat ik daar nu 'opgeruimd' had, was de weg vrij voor de baby. En hoe....nog geen 5 minuten later is m'n dochter geboren, met zo'n beetje 2 keer persen werd ze gelanceerd.

Al met al heeft die drol en mijn gezeur over die drol de boel dus flink versnel, want ik heb zo'n kracht liggen zetten, dat de ontsluiting daardoor ook veel sneller ging. Oerkracht, noemde de vk het :)

Voor het hele verhaal van mn bevalling:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=72528

Overigens..toen mn dochter eenmaal geboren was, moest de placenta er nog uit en moest ik weer persen. Maar ik had geen kracht meer en wist niet eens meer hoe. De vk zei 'net alsof je moet poepen!". Maar het enige wat ik op dat moment nog kon zeggen was "Maar nu hoef ik niet meer!" :)

3. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Heb er al 2 op de wereld gezet kan me helemaal niet meer herinneren of ik dat gedaan heb .
    Je hebt dan ook wel wat anders aan je hoofd dan daar aan te denken hoor .Das mijn ervaring dan

4. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Gisteren bij de zwangerschapsyoga kwam dit ook al ter sprake. Toen kwam ook de microlax-tip naar voren. Ik denk dat ik ervoor zorg dat ik een microlax in huis heb, want dat geeft me vast een gerust gevoel. Ik maak me er al weken druk om. Natuurlijk is er een kans dat het me tijdens de bevalling geen r**t meer interesseert, maar voor hetzelfde geld wel. Ik ben dan echt zo'n miep die daar een half uur héél moeilijk over kan doen. Lijkt me wel zo'n prettig idee.

Liefs,
    Sonja

5. Writer

Writer Niet meer actief

tegen mij zieden ze zelfs de gyn dat ik moest poepen ,ik had echt zo iets van neeeeee maar ze bleven roepen en ja hoor klein beetje en iineens had ik echt de persdrang hihi

6. Female

Female Niet meer actief

Ik niet hoor,
    Maart kreeg voor de bevalling ook zo'n lavement'(?) dacht dat het zo heette, waardoor je vrijwel daarna moet poepen.
    Mocht ook niets meer eten dus tja.
    Niks aan de hand. GELUKKIG.

7. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik voelde tijdens de bevalling telkens wat ontlasting eruit komen, en zei dat dus ook. Waarop mijn vk dat er niks kwam, dat ik dat maar dacht.
    Achteraf zei ze dat ze de waarheid niet vertelde, omdat ik me anders drukker over die ontlasting zou maken dan waar ik mee bezig hoorde te zijn ;)

Poep, plas, braaksel, bloed, ze zijn het allemaal gewend en je hoeft je er echt niet voor te schamen.
    En ze kunnen als er ontlasting uitkomt, inderdaad zien of de uitdrijving een beetje opschiet vertelde ze me nog.

8. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Op het moment dat ik aan het persen was heb ik daar geen moment over nagedacht. Ik heb wel 2x in bed geplast tijdens persweeen. Ik mocht nog niet meepersen, nog niet voldoende ontsluiting. Dus met wegpuffen (jeetje, wat was dat moeilijk zeg) kon ik urine niet ophouden.. Dat was wel vervelend.. Voelde me zo smerig op een gegeven moment.. Maar hoort erbij zei de verpleegkundige. Niets om je voor te schamen.

9. Anique

Anique Niet meer actief

Wat ik gehoord hebt is juist dat dat heel vaak gebeurd, maar dat niemand het merkt , want de verloskundige houdt het daar beneden continu schoon. Ik ben er niet bang voor, als het gebeurt dan gebeurt het, schijnt echt heel normaal te zijn hoor!

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

werd inwendig onderzocht en toen voelde de VK veel harde ontlasting zitten en toen heb ik van te voren een klysma gekregen. Ik ben overigens ingeleid hoor vandaar dat ze eerst ging onderzoeken.

Misschien is dat een idee voor je om een klysma te vragen. ALs je namelijk zoveel angst hebt dat het gebeurt zou het zelfs kunnen tegenwerken.

Overigens gebeurt het bij zoveel vrouwen. Ik had er al rekening mee gehouden dat het zou gebeuren. Eerlijk gezegd was ik wel blij dat ik een klysma heb gekregen.

11. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    Mijn buurvrouw was ook zwanger toen ik zwanger was. zij zei tegen me dat je om laxeermiddel kon vragen.

bij mijn bevalling heb ik er dus om gevraagd. kreeg het ingespoten. en moest het 2 min ophouden.
    ik rende al na 10 sec naar de wc en alles kwam er uit en had tegelijkertijd weeen. dacht dat mijn darmen eruitkwamen hahaha.

maar het had geholpen want had niet gepoept tijdens de bevalling.

bij de volgende bevalling vraag ik het weer. vind het niet zo een fris idee dat je moet poepen tijdens het persen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik moest poepen toen ik op de baarkruk zat. Ik voelde het duidelijk, maar vond het niet vervelend, eigenlijk wel een opluchting ;). Is wel wat hygienischer op de baarkruk, je drol valt gewoon op de grond en is dus kwestie van matje weghalen (zonder dat je met je billen omhoog moet).

13. Linneke

Linneke Actief lid

28 dec 2006
    352
    0
    0
    Friesland
    Haha, ik heb het niet eens gevoeld!
    Zei na de bevalling tegen mn tante (die verloskundige is en bij de bevalling aanwezig is geweest) dat ik heel blij was dat ik niet gepoept had...

Zegt ze doodleuk: "oh dat heb je wel, hoor! Maar daar ligge die matjes dus óók voor onder je billen, en dan pakken we zo'n matje bij elkaar en gooien alles zo weg!"

Jeetje, en ik maar blij denken dat ik het niet gedaan had! Wel dus, maar niks van gevoeld.
    Ze vertelde dat het meer standaard is dat er wel gepoept wordt, is meer uitzondering dat iemand niet poept! En de meeste meiden voelen het dus niet eens.. Want er staat zo'n druk op alles.. er komt ook vaak poep mee naar buiten met de baby.. Dus je peopt terwijl je baby er ook uit komt!

Nou, hoop dat ik vele meiden nu gerustgesteld hebt, dat je t vaak niet eens voelt en t dus ook niet weet! En er komt vruchtwater en voor de baby komt er vaak ook al bloed e.d uit, dus er komt van alles op die matjes en dat pakken ze zo bij elkaar en er liggen vaak meerder matjes op elkaar dus hoef je niet w eer met je billen omhoog want het volgende matje ligt alweer klaar!

BTW, als je baby eruitkotm pers je er ook allemaal bloed ed mee uit, en je nabevalling komt nog.. je placenta enzo..

Liefs Linneke

14. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ik ook was niet veel maar merkte het wel
    ik was hier ook bang voor maar ze ruimen het zo snel op en leggen er snel weer nieuwe matjes onder dat je het heel niet merkt.

en het is ook best normaal al je zo moet persen of je moet poepen. er blijft altijd wel wat in je darmen zitten voor je gaat bevallen.

hier ook niet druk omgemaakt tijdens de bevalling. had idd wel andere dingen aan me hoofd dan dat poepen hahaha

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Een klisma lijkt mij dus helemaal niet fijn..Je kunt er best nogal wat kramp van krijgen en als je dan ook nog eens je weeen erbij hebt, brrrrrr, moet er niet aan denken :pale:

Ik heb 2 uur persdrang gehad, zonder volledige ontsluiting, moest ze wegpuffen dus (Hell!)Maargoed, persdrang was zo hevig, dat mijn lichaam het vaak gewoon vanzelf deed. Beebje bleef zitten, poep kwam eruit en het interesseerde met echt geen drol, pijn van de weeen voerden op dat moment zo erg de boventoon, dan wat mij betrof het huis wel in had kunnen storten, het kon me echt allemaal niets meer schelen..Mijn lieve vk vertelde tussendoor dat het echt niet erg was dat er wat ontlasting kwam en dat ze het meteen opruimde als het zou gebeuren, maar kon me gewoon niks schelen...

16. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    op het begin vd bevalling konden ze niet eens voelen hoeveel ontsluting ik had vanwege de ontlasting die ervoor zat...ik kon namdelijk erg slecht poepen tijdens mijn zwangerschap...heb een clisma gehad, en jemig de pemig, wat kwam er toen veel uit zeg! heb dus tijdens het bevallen zelf niets meer mee geperst :D

17. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ben nog niet eens zwanger, maar denk nu al wel na over de bevalling.

Ik dacht ok ohjeee dat is echt iets voor mij dat ik ineens heel erg moet poepen. Normaal ben ik degene die het hardste lacht om poep- en schetenhumor en ik misschien werkt dat ook wel vlak voor zo'n bevalling. Huppetee poep en wind er maar op los! ;) Ik zou het denk ik niet leuk vinden maar ik heb wel vaker vervelende onderzoekjes gehad ook ivm blindedarmontsteking en toen kon het me ook niks schelen als ze vervelende dingen deden of zagen, want ik had toen pijn en was kotsmisselijk. Dus ik denk zelf het komt wel goed, dat poepverhaal zie ik dan wel weer. LAat maar gewoon over je heen komen....niet de poep hoor ;)

En ik las zelfs dat poepen heel erg kan opluchten hier een stukje terug in het topic. Nou, dan zal ik wel ffies een flinke bruine trui breien als dat zo is! ;)

Deel Deze Pagina