Zogenaamde weeënopwekkers..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ranu, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nog twee dagen voor mijn uitrekendatum, maar nog geen ene teken dat die kleine van plan is om er uit te komen:p. Had gehoopt dat ik nu al de kleine kon zien en voelen en knuffelen, maar helaas :(.

Ik geloof zelf niet echt in die middeltjes die weeën zouden kunnen opwekken, zoals veel bitter lemon drinken of kaneelthee, ananas eten etc. Als iemand met zoiets aankwam bij mij, heb ik ook altijd gezegd, dat ik daarin niet geloof en de kleine komt wanneer hij en mijn lichaam er klaar voor is. Maar ben het wachten nu zo zat, dat ik nu wel zoiets heb van waarom niet? Uitproberen kan geen kwaad, toch?
    Wie herkent dit ook? En zijn er hier moeders die ook wat extra's hebben gedaan om de bevalling op gang te helpen :)?

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik zit in t zelfde schuitje, ook dit weekend uitgerekend. Maar ook nog geen tekenen van een naderende bevalling. Dus ik lees mee.

3. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ik weet niet meer bij welk programma ik het laatst gezien heb maar het enige wat echt bij kan dragen aan weeën opwekken is een orgasme krijgen :D, alle andere middeltjes zijn fabel!

4. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Jeszss, haha echt waar? Heb dat ook al eerder gehoord, dat dat schijnt te helpen. Maar zo de laatste paar dagen heb ik geen energie of puf daarvoor :). Dan maar toch ff afwachten haha

5. Elly1982

Elly1982 Actief lid

27 okt 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het hart van een ananas gegeten dit zou ook helpen, niet te eten maar de dag erna is onze zoon geboren. dus of het nu toeval is of toch de ananas???

6. Bri

Bri Niet meer actief

Seks hebben is een goed idee.
    Als jij een orgasme hebt kan dat net het zetje zijn om je baarmoeder aan het werk te zetten.
    En in sperma zit een stof die de baarmoedermond kan verweken (prostaglandine, dacht ik). Dus dat helpt ook, als je partner in jou een orgasme heeft.

Alle andere dingen zou ik echt fabeltjes noemen.

7. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Sex is geen wondermiddel hoor, geloof mij;)

8. Bri

Bri Niet meer actief

Nee, dat is het ook niet. Het kan alleen dat laatste zetje geven als je lichaam er zo goed als aan toe is. Anders doet het niets (en dat is maar goed ook!)

Mijn kinderen zijn geboren in de 41e week. En dat is best normaal. Ga er van uit dat het niet veel eerder wordt. De meeste ziekenhuizen willen tegenwoordig inleiden bij 41 weken als je echt niet langer wil afwachten, dus veel langer hoeft het ook niet te duren.

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb heel fanatiek ananasharten gepureerd en gedronken vanaf week 37. Ik dacht, als het geen goed doet, dan kan het ook geen kwaad... mooi meegenomen die extra vitamientjes.
    Ook veel trapgelopen en gefietst ( door de hobbelige binnenstad van Utrecht ).
    Kreeg 1 keer heftige krampen na het eten van een baby-ananas. Maar ze bleef toch nog 3 weken zitten tot ze spontaan met 40 weken precies kwam. De laatste weken niks meer aan gedaan... Gewoon wachten. ;)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Van al die dingen met je zoveel binnenkrijgen voor het helpt, dat het bijna onmogelijk is.

Ananashart en bitterlemon zit een stofje in dat mild giftig is. Het lichaam denkt dan dat het toch beter is om de baby eerder te laten geboren. Maar dat betekend niet dat de baby er klaar voor is..
    En dan heb je het over 3 liter bl, of 5 harten..
    Kaneel hetzelfde verhaal.

Sperma zit ook een stofje in dat kan helpen bij het opwekken. Maar dan moet je vent wel 5-10 of meer keer presteren op een avond voor er genoeg van dat stofje is ;)

Wonderolie kan zelfs zorgen dat de baby in het vruchtwater poept, omdat het paniekt, door de darmen die de baarmoeder prikkelen.

Orgasme prikkelt de baarmoeder ook. Het kan net het laatste zetje zijn, Zoals strippen dan ook kan doen. Maar dan was je waarschijnlijk anders ook wel in een dag of 2 bevallen..

Ik zeg: wachten ;)

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Kindje komt wanneer het er klaar voor is. Al die middeltjes zijn complete onzin.

12. Gazy

Gazy Niet meer actief

Dames....
    mijn bevalling starte elke keer weer maar zette niet door.. 3 hele hele hele hele hele hele hele hele lange weken...
    ik heb alles.. ALLES!! gedaan om die fucking weeën op te wekken..

NIETS hielp.. :D

13. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Ik las op het einde van mijn zwangerschap iets over het kuiltje tussen je enkel en hiel masseren. Weet niet meer waar het mee te maken had, een of andere bloedbaan of zenuw... De dag dat ik dit deed startten mijn weeen en werd onze spruit geboren :)

14. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Apart, nog nooit hiervan gehoord. Heb jij dit ook gedaan voor de bevalling?

15. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb best last van zeren voeten laatste weken, dus heb ze heel vaak (laten) masseren afgelopen tijd :). Maar niks gebeurd.. Heb wel heerlijk genoten van de massage's :D

16. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Dat zijn meridianen. Tijdens de bevalling kun je als pijnstilling een kleine kan in je hand leggen met de puntjes richting je vingers en zorg dat deze in de kussentjes van je hand drukken.

17. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    ahhh, jammer om te lezen dat eigenlijk niks helpt...!

Het word dus echt gewoon wachten. Maar dat doe ik al 8 maand :D Ik kan niet wachten om de kleine vast te houden

GEDULD dus maar

18. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dus dat ja. Had ook niet echt verwacht dat iets zou helpen, maar ben het wachten zo beu dat ik toch een klein beetje hoop had :). Zit niks anders op dan afwachten dus ;)

19. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Vorige week een voetreflex behandeling gehad om de boel op te wekken. Savonds steeds harde buiken en krampen maar zette niet door. Gister weer een behandeling gehad. Tijdens de behandeling steeds harde buiken om de 2 tot 4 min. Daarna weer rustiger. Het doet dus wel íets.... Maar niet genoeg haha

20. martientje2905

5 sep 2011
    43
    0
    0
    tsja ik heb alles geprobeerd denk ik bij mijn 1ste kindje, kwam wel met 39.2 weken, maar of dat kwam van t ananashart;) ook had ik voetreflex laten doen, de volgende dag leek t op gang te komen, alleen had ik toen een vrijgezellenfeest georganiseerd en ben daar heen gegaan, met krampen, en toen ik thuis kwam dacht ik nu kan hij komen, maar toen duurde t nog 2 dagen.

Nu ben ik ook alweer 2 weken aan t rommelen. Vorige week manlief lief aangekeken en savonds begonnen pittige weeën. Zette niet door. Vrijdag zelfde verhaal, weer weeën maar zet elke keer niet door. Wel balen, want doordat t zo rommelt hoop je elke x dat t al zover is. Maarja nog even geduld!

Deel Deze Pagina