Ik heb hier een twijfelgevalletje.. Mijn dochtertje is nu bijna 17 maanden en sinds een week word ze savonds wakker, dan begint ze te huilen en moeten papa of ik haar komen troosten.. Nu heeft ze naar ons idee al een rijke fantasie doordat ze altijd hele verhalen verteld met haar poppen ed. Als we dan als ze op bed gaat het licht op de hal boven aan laten staan (er zit een raam boven de deur) blijft ze wel slapen.. Als ze op bed gaat heeft ze een beertje waar ze niet zonder kan, elke keer als we haar dan komen troosten is ze haar beer ook kwijt, en afgelopen nacht zo rond 1 uur is ze ook wakker geweest ook omdat ze haar beertje kwijt was. Daarna is ze zonder licht gewoon weer gaan slapen.. Zou ze bang in het donker zijn of is het echt alleen maar omdat ze dan haar beer kwijt is?
Het kan een beetje van beide zijn. Onze dochter is ook heel gehecht aan haar knuffel. Als ze die snachts niet kan vinden moet ze ook huilen. Maar ze wordt ook wel eens wakker van een nare droom. Je kan zo'n klein lichtje uitproberen of ze er baadt bij heeft
Er zit een lichtje op haar babyfoon die geeft flauw licht maar naar mijn idee wel genoeg.. Daarom dus tot wij naar bed gaan het licht op de hal aan.. We zijn anderhalve maand geleden ook verhuisd en haar kamer is nu aanzienlijk donkerder als in het oude huis, daar woonden we namelijk aan een drukke weg en waar we nu wonen is een stuk minder Straatverlichting vooral aan de kant van het huis waar zij dan slaapt.. Misschien dat het daar mee te maken heeft
Hier een nachtlampje gehad wat een beetje licht gaf maar met de 19 maandensprong veel slaapproblemen gehad. Een 2e nachtlampje gekocht wat best wel goed licht geeft en sinds toen slaapt hij weer netjes. Je kan altijd een nachtlampje proberen