bang voor ingeleide bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door baard, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    Hallo Allemaal

over een weekje of 2 zal ik ingeleid worden, ik ben dan 38 weken zwanger.
    dit word gedaan omdat ik diabetes heb.
    nu ben ik heel erg bang hiervoor.

sochtens rond 05:00 word er een sonde in de baarmoederhals gebracht en een gel ingebracht.
    de gel maakt de hals week en de sonde geeft een druk op de baarmoederhals zodat deze gaat ontsluiten.
    hiervoor word er wel eerst een speculum ingebracht omdat de baarmoederhals zichtbaar moet zijn voor het inbrengen.

waneeer er 3 cm ontsluiting bereikt is word er nog een infuus met medicatie aangesloten op vervolgens 1 cm per uur te halen.

ze hebben mij zelf al verteld dat het pijnlijker ga zijn dan een gewone bevalling omdat het opgewekt word terwijl mijn lichaam er nog niet helemaal klaar voor is.
    daarom kan ik na het hebben van 3 cm ontsluiting ( wat wel een uur of 6 kan duren) een ruggeprik krijgen.

heeft er iemand hier ervaring met deze manier van inleiden?
    zon speculum is dat erg pijnlijk als dat geplaats word?

ik ben zo verschrikkelijk bang, loop er de hele dag over te piekeren.
    kijk er natuurlijk wel naar uit want wil mijn kleine ukkie zien.

groetjes baard

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik zelf ben 2keer ingeleid met een infuus ik heb dit niet als zeer pijnlijk ervaren.
    En beide keren ging het erg snel eerste keer was ze er binnen 1,5 uur.
    En de 2e keer was ze er binnen 3uur en kwartier.
    Ik kijk heel positief terug op mijn bevallingen.

Meid veel sterkte en probeer positief te blijven.

3. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    hoi hoi,

Mijn ervaring is ook dat een ingeleide bevalling erg snel gaat. Die van mij was er in 7 uurtjes. Best snel voor een eerste. Ik zelf ben zonder rijping van de baarmoedermond ingeleid. De weeen waren vervelend, maar goed op te vangen hoor! Ze schijnen venijniger te zijn dan bij een normale bevalling, maar ik heb het geluk gehad dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.

Er zal tijdens de bevalling nog veel meer gedaan worden, sommige dingen zijn pijnlijker dan andere, maar geloof me, laat het gewoon over je heen komen, das het beste wat je kan doen. Wat verder op tijdens je bevalling kan het je allemaal niet zoveel meer schelen. Je bent dan zo in jezelf gekeerd, sommige dingen krijg je gewoon niet meer mee.

Succes

Cam

4. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Bij mijn ingeleide bevalling werd geen sonde of speculum gebruikt. Ze hebben alleen eerst de gel ingebracht, die bracht net voldoende ontsluiting om m'n vliezen te breken.
    Daarna werd ik aan het infuus gelegd om de weeën op te wekken.

Ik moet wel toegeven dat door de stugge, onrijpe baarmoedermond en het inleiden de weeën al heel snel vreselijk pijnlijk waren, veel pijnlijker dan de 1e 4 cm ontsluiting gewoonlijk is, (zei de verloskundige) maar met een ruggenprik voelde ik helemaal geen pijn meer. Vanaf het breken van de vliezen tot en met de geboorte van Veerle zit 5 uur. De 1e 4 cm duurde 4 uur, de laatste 6 cm zijn in een half uur gekomen. En na een half uurtje persen was ze er al!

Het is echt ontzettend snel gegaan en ik heb de bevalling werkelijk als een fantastische ervaring beleefd. Vooral dankzij de ruggenprik natuurlijk, dus het is super dat je die kunt krijgen. Ikzelf was eerst nog even te trots om verdoving te nemen, ik vond dat ik moest bikkelen maar wat ben ik blij dat ik het toch heb gedaan. Dus lekker laten verdoven als het teveel wordt. 8)

Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken. Het klinkt alsof er goed voor je gezorgd gaat worden en voor je het weet heb je je hummel in je armen. En idd, naarmate je bevalling vordert kan het je allemaal steeds minder schelen, wat er ook in of uit je steekt. ;)

Heel veel succes en viva la ruggenprik! :)

5. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Probeer er niet teveel tegenop te zien!
    Al heb ik makkelijk praten hoor....Voor mij stond de inleiding ook gepland (42 weken zwanger) en ik was erg blij dat de bevalling alsnog spontaan kwam.
    Maar ik heb wel het e.e.a over een inleiding gelezen. De 1 ervaart het als heftiger, terwijl een ander het juist als prettiger ervaart. Maar als het je eerste kindje is, weet je nooit hoe het anders zou zijn geweest ;)
    Laat het over je heen komen, want echt, als het achter de rug is ben je gewoon blij dat je kleintje er is! Dat geloofde ik ook nooit, ik was uberhaupt bang voor de bevalling, maar het cliché is waar!

6. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Bij mij is de eerste ingeleid en de tweede is natuurlijk gekomen. (1e 5 en half uur en tweede 4 uur). Heb dus niet lang weeen gehad maar ik vond de 2e "erger" omdat het zolang duurt voor alles echt begint. Bij de eerste heb ik de 1e 2 uur nog gewoon geslapen omdat ze dachten dat "het wel een uurtje of 12 zal duren" aangezien het de 1e was en dus mijn rust nodig had. Maar als het dan begint, begint het ook gelijk goed. Bij een natuurlijke bevalling heb je er zo'n lange aanloop naar toe. Nou moet ik er wel bijzeggen dat mijn echte bevalling dan maar 3 en half uur duurde en dus wel uit te houden was en ik niet weet hoe dat gaat als de bevalling inderdaad zo lang duurt maar toch... Laat het over je heen komen, je kunt aan de situatie niets veranderen. en als je je er druk over maakt ben je meer gespannen en duurt de bevalling langer...Hij/zij moet er toch uit ! ;) Makkelijk gezegd van mijn kant , ik weet het. Succes :whistle:

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik vond mijn ingeleide bevalling niet heftiger dan de andere 2 eigenlijk. (1 met vacuüm en 1 'gewoon') dus maak je niet te druk!

Deel Deze Pagina