Na de mislukte draaipoging van vandaag ben ik nu bezig om zoveel mogelijk informatie te vergaren over de manier van bevallen. Dus hierbij de vraag wie heeft er een stuitbevalling of keizersnede gehad? En bij wie is de kleine toch nog gedraaid uit zichzelf? Over een keizersnede kan ik best veel verhalen vinden, maar over stuitbevallingen eigenlijk niet. Dus als je een stuitbevalling hebt gehad, zou je dan min of meer jou ervaring willen vertellen (als je je er prettig bij voelt natuurlijk). Heel erg bedankt alvast! Liefs, Duveldraakje
Beide mijn schoonzus en een hele goede vriendin van mij zijn op een natuurlijke manier van hun kindje in stuit gevallen. Beiden vonden ze het goed te doen.. het duurde iets langer.. maar je kan toch ook nooit precies weten of het anders anders was geweets. Ze zouden het in iedergeval wel weer zo doen.. al stonden ze voor de keus van KS of natuurlijke bevalling. Kindjes zijn dus niet meer gedraaid.. maar mijn gyn vertelde wel dat het nog steeds tot bijna het laatst kan.. vooral als er genoeg vruchtwater is. Succes meid!
Nou helaas is er te weinig vruchtwater, volgens de gyn lukte het daarom ook niet goed. Dus ik heb weinig hoop dat ze toch nog uit zichzelf draait. Maar toch bedankt voor je antwoord. Liefs, Duveldraakje
Ik ben vanochtend ook voor een versie geweest, bij mij meer geluk. Als het was gelukt zou ik persoonlijk voor een keizersnede gaan, ondanks alle nadelen. Puur voor de voordelen van het kindje. Meid, ik hoop voor je dat jouw kindje alsnog zelf draait of dat hij/zij zich bij de volgende poging laat draaien. Positief blijven denken helpt naar mijn mening absoluut! Sterkte
Ik heb een keizersnede gehad en dit viel me alles mee! Mijn verhaal staat ook ergens in dit topic. Succes met je keuze. Ik weet wel dat een stuitbevalling altijd in het ziekenhuis is en dat het vlot moet gebeuren. Voor zover ik weet zijn er weinig nadelen aan een stuitbevalling. Het is maar net wat je zelf het liefst hebt en ik durfde het gewoon niet aan (erg he?).
Ik heb bij Vince voor een ks gekozen.Ik ben vrij snel hersteld van de ks.Je moet alles goed tegen elkaar afstrepen en dan hetgene kiezen waar je een goed gevoel bij hebt. Succes met je keuze. Liefs,Claudia
na een mislukte versie poging is ons kindje toch een paar dagen later uit zichzelf gedraaid en wacht nu dus op de natuurlijke bevalling
Wauw, mamma2007 wat fijn dat de kleine toch nog gedraaid is. Ik heb er een hard hoofd in dat het hier nog gaat gebeuren. Ik wil vandaag nog een beslissing nemen, vooral omdat ik er dan beter naartoe kan leven en dat ik niet de hele week loop te tobben. Liefs, Duveldraakje
Ik heb voor een keizersnede gekozen. In ons ziekenhuis doen ze ook geen stuitbevallingen. Het schijnt dat het risico voor het kind veel groter is bij een stuitbevalling. (bij bevalling 1 op 80 dat het kind nadelige gevolgen heeft en bij ks 1 op 300). Dat was ook de reden dat ik toch geen gewone bevalling wilde proberen.
Ik heb hier geen ervaring mee en vind het een lastige keuze. Maar een meid bij het zwemmen had dit probleem ook. Zei is uiteindelijk met 38 weken naar een acupuncturist gegaan. Ik geloof absoluut niet in dit soort praktijken maar bij haar heeft het geholpen! Ik denk dat ik dit eerst dus zou proberen ondanks dat ik er niet in geloof. Baat het niet dan schaad het volgens mij ook niet. Suc6!
Das waar baadt het niet dat schaadt het niet. Normaal zou ik dit ook hebben gedaan, maar sinds ik besloten heb om toch voor een KS te gaan heb ik er ook vrede mee. Ik ga me nu gewoon richten op het feit dat mn meisje dan zo maar ter wereld komt en dat ik dan even in het ZH lig. Liefs, Duveldraakje