bang voor inleiding...

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamahil, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Tja ik dacht inderdaad dat het begonnen was, maar het waren voorweeën. Die kwamen alleen 36 uur lang om de 5-8 minuten. Qua pijn goed vol te houden, maar ik kon er niet doorheen slapen en kwam niet tot rust. De nacht voor de bevalling in het ziekenhuis heb ik gelukkig een pethidine injectie gehad, daar heb ik nog 5 uurtjes op geslapen. Het eerste wat ik dacht toen hij er was, was inderdaad: 'godzijdank, het zit erop!' En toen, o ja, ik heb een zoon :). Dat is zo'n mooi moment, en dan is alle pijn ineens weg! Het klinkt heel cliché, maar het is het zo waard! En als het echt niet gaat is er altijd pijnstilling. Die wilde ik ook maar toen had ik al 8 cm en was ik er bijna...

Heel veel succes! Het is inderdaad het beste om het allemaal maar over je heen te laten komen, je weet toch niet hoe het zal gaan. En bedenk maar dat er veel ergere dingen zijn dan inleiden. Komt vast goed!

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier bij zoontje ingeleid op 38.1. Ik had al 3 cm ontsluiting dus ging met vliezen breken.

Ik ging om 900 aan t infuus en om twee min voor 1400
    Was hij eral.

Had vanaf wee 1 persdrang en weeenstorm al die tijd. Ik vond t n hel!

En deze x zal ik ingeleid worden in week 39
    Als de kleine nog niet zelf gekomen is.

En ja... Ik ben echt super bang!! Maar ga daar pas aandenken als het zover is😳😉

3. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Ja, dat is waar hoor, achteraf heb je het er allemaal voor over, maar ervoor staan is toch nog even wat anders vind ik...
    Maar ind... er zijn ergere dingen en als het goed gaat krijgen we er iets prachtigs voor terug!!!

4. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Pfff.... heftig verhaal twoboys!!
    Lijkt me inderdaad erg zwaar zo'n weeenstorm...

Mocht je dan nog wel dezelfde dag naar huis of moest je een nachtje blijven?

Hopelijk komt de kleine eerder... en anders gaat het nu misschien wel makkelijker dan vorige keer! Heel veel sterkte in ieder geval!!

5. Onje

Onje Niet meer actief

Ik ben bij Liv ingeleid en heb een heerlijke prachtige en vrijwel pijnloze bevalling gehad.
    Succes!

6. leutjj

leutjj Niet meer actief

Ik moest ook ingeleid worden. We deden stg scan en toen zeiden ze dat het ging gebeuren. Dat was al spannend.
    Om 11 uur hebben ze de vliezen gebroken. Lag al aan infuus.
    Ik kreeg een weeën storm toch maar ruggeprik gedaan want was heftig. Toen vernam ik er niks meer van en vlak daarna had ik al persweeen, in een kwartier lag ze op mij.
    Het was heftig maar wel te doen!

7. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Kan dus ook heel snel gaan lees ik wel uit sommige verhalen!
    Ik mag geen ruggenprik hebben omdat ik zoveel bekkenklachten heb heeft de gyn al verteld...
    Dan voel je je bekken niet meer en kan je over je grens heengaan wat je na de bevalling veel meer pijn kan opleveren en daar zit ik ook niet echt op te wachten.....:(

Maar door jullie verhalen zie ik het wel meer zitten en begrijp ik ook wel dat iedere bevalling anders is en ik het maar gewoon over me heen moet laten komen...:)

8. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    ik ben met 41wk ingeleid en het viel me alles mee. Heel gewone bevalling van 7 uur. Goed te doen. Eigenlijk was het hechten na de knip het vervelendste.

ik denk dat alle bevallingen, ingeleid of niet, alle kanten op kunnen. :)

9. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Ja, heb je helemaal gelijk in!! Maar het lijkt wel alsof alleen de vervelende verhalen blijven hangen bij mij...:)
    Zie er echt tegenop en hoop maar dat het vanzelf begint voor die tijd maar denk niet dat ik daar veel kans op heb...

10. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ga eens na hoeveel van de horrorverhalen die je ongetwijfeld hebt gehoord gingen over natuurlijke, niet-ingeleide bevallingen? ;)

Wat kan ik zeggen. Bevallen is gewoon heftig en heel intens. Een inleiding is maar één van de elementen.

Ga d'r zo onbevangen mogelijk in en houd je voor dat inleiding alleen maar iets is wat je bevalling op gang helpt. Echt, 't kan alle kanten op. :)

11. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Hier een inleiding gehad en dat ging eigenlijk in principe allemaal goed. Het duurde lang, maar was qua pijn te doen. Uiteindelijk wel een ruggeprik gekregen, niet vanwege de pijn, maar vanwege de vermoeidheid. Net te veel pijn om te kunnen slapen en wanneer ik wel even in slaap viel waren de weeën regelmatiger.

Hier uiteindelijk wel spoedkeizersnede gehad, maar dat kwam omdat het meisje verkeerd lag. Had niks met de inleiding te maken dus!

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik moest 24 uur blijven ivm met toen insuline gebruik, baby moest in de gateb gehouden worden.

weeenstorm was vreselijk, maar nog erger de persdrang vanaf de eerste wee :(

13. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier ook tweemaal ingeleid. Kan niet anders zeggen dan dat t goed te doen was, snel bevallen zonder scheuren of e.d
    Liep bij mijn zoon twee uur na de geboorte zelf t ziekenhuis uit.

14. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Heej heej:)

Ik ben enkel ingeleid, jammergenoeg niet gewoon uit mezelf bevallen dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal voor je..

Wat ik je wel kan zeggen is dat ik vooral erg bang was maar dat het me echt is meegevallen!
    Ik heb al met al een hele vlotte bevalling gehad, vanaf het aansluiten op het infuus tot aan de geboorte vijf uur, wat voor een eerste bevalling best vlot is (heb ik mij laten vertellen:p). De eerste twee a drie uur voelden nog niet als echt bevallen omdat het gewoon rustig begon met weeën die makkelijk weg te zuchten waren.

Uiteindelijk (rond de 9cm) was het wel even flink pittig. Maar dat is het denk ik voor iedereen op dat punt. En daarna was het twee keer persen en mn mannetje was uit de buik;)

Ik heb wel twee tips:
    -Als je de pech hebt in een weeenstorm te belanden (dat gebeurd gewoon af en toe als je ingeleid wordt) vertel dan vooraf aan je partner dat ie op dat moment aan het personeel vraagt het infuus terug te schroeven. Dit is bij ons gebeurd maar nadat het infuus omlaag ging stopte de weeën storm, kwamen ze weer om de twee minuten en kon ik me herpakken:)

-Pompje! Ik had ook enorm last van mijn bekken en mocht (en wilde) ook geen ruggeprik. Maar tijdens de laatste centimeter heb ik pijnverlichting gekregen door middel van een pompje. Je voelt nog wel wat er gebeurd dus je gaat niet zo snel over je grenzen heen maar de scherpe kantjes zijn er wel even vanaf. En dat vond ik op dat moment best fijn.

Maar al met al is het me echt meegevallen hoor! Hoop voor jou ook echt dat je een goede bevalling hebt en dat je binnenkort je vierde kindje in je armen mag sluiten:) Super leuk trouwens vier kindjes!!

15. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0

Lief dat je zo meeleeft!! Doet me erg goed!!
    Ik vind het fijn dat er zoveel zijn die ook wel goede ervaringen hebben met het inleiden... En inderdaad... elke bevalling is heftig ook een thuisbevalling.

16. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Superbedankt voor het delen van je verhaal!! Heb het gelijk ook aan m'n man laten lezen, ik zei dit moet je lezen zo kan het ook gaan!!

Zie het echt wel steeds meer zitten gelukkig, laat het gewoon op me afkomen, wat moet ik anders?!
    Zo door blijven tobben is ook niks, vannacht weer maar 2 uurtjes geslapen en nu met barstende hoofdpijn op de bank...
    Dit kan voor de andere kids en manlief ook niet meer te lang gaan duren, word op deze manier zwaar voor iedereen!
    Verlosk is zaterdag nog geweest voor mn bloeddruk en die wil niet zakken dus het zal toch wel een inleiding worden, waarschijnlijk van de week al.....
    Morgen afspraak bij de gyn over hoe en wat dus ben benieuwd!!

17. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Even nog een positief verhaal.
    Hier is het twee jaar geleden prima gegaan. Ingeleid met precies 38 weken. Om 16u in het ziekenhuis (of nou ja, veel eerder al maar kwamen allerlei bevallingen tussen waardoor ik pas laat geholpen werd, dat was wat naar. Hoewel, ik heb nog wat kunnen liggen, sushi gegeten en film gekeken, haha). Ik bleek 3cm ontsluiting te hebben dus de voorweeën hadden wel wat werk gedaan.
    Vliezen werden gebroken. Even wachten of dat wat zou doen. Daarna infuus met opwekkers. Paar keer opgehoogd.

Ondanks nare rugweeën is het verder prima gegaan. Ik vond het een prachtige bevalling. Geen pijnmedicatie nodig gehad. Wel een man die me bleef masseren. ;) Uiteindelijk om 02.25 mijn mooie jongen op mijn buik gelegd.

Ik kan alleen maar terugkijken op iets heel bijzonders. Ook deze bevalling zal ik ingeleid worden en ik hoop op precies zo'n ervaring.

18. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Ik hoop dat het deze keer ook weer mee mag vallen Ronja!!

Ik ben gisteren naar de gyn geweest en toen heeft hij gevoeld of ik 'inleidbaar' was.
    Had nog maar 1 cm ontsluiting en dat is eigenlijk iets te weinig zei hij...
    Als ik het perse wil kan het wel, maar hij adviseerde om nog een weekje te wachten en dan weer te kijken omdat hij verwacht dat de bevalling dan veel sneller gaat.
    Mijn bloeddruk was ook niet meer gestegen dus dat is ook geen reden om nu direct in te leiden.

Hij heeft me wel gestript omdat hij er goed bij kon. Strippen heeft tot nu toe niks gedaan als wel meer harde buiken dan normaal maar ik weet eigenlijk niet of dat door het strippen komt...

Dus nog even een week geduld!! Of het moet uit zichzelf komen, dat zou helemaal geweldig zijn!!

19. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Vanmorgen begonnen met de inleiding... Ballonkatheter gezet omdat het nog helemaal dicht zat.
    Nu weer lekker thuis, morgenocht terug maar hopelijk valt hij er voor die tijd uit!!
    Iemand ervaring met zo'n ballonkatheter? Heb beetje menstruatie-achtige pijn sinds een uur... Ze hadden me wel gewaarschuwd dat het kan dat m'n lichaam het al gaat overnemen en de bevalling op gang komt... Nou, prima laat maar komen! Ben er wel klaar voor nu!

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Spannend! Wie weet houd je over een paar uur je kindje in je armen!

Ik heb zelf geen ervaring gehad met inleiden, maar wel met een weeënstorm van buik- rug- en beenweeën. Ik zat in bad en heb geen gedachtes gehad, gewoon door blijven ademen. Ik vond het niet onverdraaglijk maar goed te doen. De uren daarvoor en het persen vond ik vervelender. Binnen 3 uur ging ik van krap 4 cm ontsluiting naar volledig en mocht ik gaan persen.

Deel Deze Pagina