Verkorte baarmoedermond en weeën (26 wk)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Arbey, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arbey

Arbey Nieuw lid

9 jun 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik lig nu sinds zondag in het ziekenhuis omdat ik zulke buikpijn had, in mijn ziekenhuis zagen ze na een inwendige echo dat de baarmoedermond wat open staat en verkort is naar 2,1 cm. Ik ben gelijk opgenomen en een infuus met weeënremmers gekregen, tot dinsdagavond heb ik dat infuus gehad en kreeg ik hele erge krampen en ben ik overgebracht naar LUMC (Leiden) omdat ze toch bang waren voor vroeggeboorte, ook al was de cervixlengte niet korter geworden.

Nu lig ik sinds dinsdagnacht in leiden en heb ik alleen die nacht nog weeënremmers gekregen en hierna niet meer. Ik heb nog veel buikpijn door de dag heen, maar de ctg registreert geen weeën... 2 dagen geleden de cervixlengte nog gecontroleerd en hier meetten ze 2,6 cm (misschien nauwkeurige apparatuur hier?) dus dit was niet veranderd ondanks de hevige buikpijnen.....

Ik ben overigens nu 26 weken plus 3 dagen zwanger heb zondag en maandag de longrijpingsprikken gehad. Ik ben dus heel benieuwd of de cervixlengte nu verkort is, maar ze willen niet iedere keer inwendig met de echo kijken omdat dit toch een risico is op ontsluiting etc.

Ik hoop op wat positieve ervaringen.... Zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en zou ik ook thuis bedrust kunnen nemen?? Ik krijg dus geen weeenremmers meer omdat zij al het mogelijke hebben gedaan zeggen ze hier.

Alvast bedankt!

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hoi

ik heb met 27 week weeen gekregen doordat ik steeds blaasontstekingen had heb toen een week in het ziekenhuis gelegen mocht daarna met veel bedrust weer naar huis heb toen wel remmers gekregen die ik tot 34 week moest innemen heb daarna helaas nog een paar keer in het ziekenhuis gelegen maar gelukkig is ze met 37 week geboren heb trouwens wel longrijping gehad
    sterkte

3. hier ook, opgenomen met 26wk en in het ziekenhuis gelegen tot 28wk. Weeenremmers en longrijpers gehad, toen ging het weer beter. Mijn baarmoederhals was verkort van 45mm naar 23mm, en vervolgens is hij weer langer geworden en zit nu nog steeds op 34mm. Eenmaal thuis strikte rust gehouden, geen remmers meer gehad. Nu 34 weken zwanger :) De harde buiken zijn nooit weggeweest trouwens, maar door de rust hebben ze niet voor verdere ontsluiting gezorgd en zijn ze niet doorgezet naar weeen. Ik heb wel 2x per week een ctg aan huis dus sta onder strenge controle. En de baarmoederhals wordt 1x per maand opgemeten als ik mijn afspraak bij de gyn heb, omdat inderdaad teveel inwendig onderzoek weer kan stimuleren. Sterkte, het is geestelijk heel zwaar en vermoeiend, maar het is het waard!

4. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij begon het met wk 29.
    Met wk 30 longrijping gehad en weeënremmers tot wk 34 (2x dgs adalat)
    En zie: bijna 40 wkn zwanger! Hopelijk geeft dit je rust, ondanks alle stress en onzekerheid want het kan dus wel!
    Vraag eens waarom ze jou niet op adalat willen instellen? Toen ze bij mij de infusie stopte, kwma het direct op gang en hebben ze me op tabletten ingesteld.

Deel Deze Pagina