Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.... Ben namelijk erg aan het twijfelen of ik haar er ook bij vraag. Ze heeft zelf alleen zoons, dus de kans dat ze een kleinkind geboren ziet worden is niet zo heel groot en omdat mijn moeder zegt dat het zo bijzonder is... Maar nu ik bijna zover ben weet ik het eigenlijk nog niet (en hierna komen er bij ons geen kindjes meer, dus het is echt de laatste kans!)
Ik denk dat dat ook ligt aan jou band met haar.... de band tussen mij en mijn schoonmoeder is dus zo dat er geen haar op mijn hoofd is die erover denkt haar erbij te vragen....(maar ik zou eigenlijk ook mijn eigen moeder er niet bij willen...) Maar dat kan voor iedereen anders zijn... Als jij het alleen voor haar zou willen doen en het zelf niet echt prettig zou vinden zou ik er toch vanaf zien....
Tsja lastig maar ik zou echt doen wat je zelf prettig vindt en niet de beslissing nemen omdat je schoonmoeder het zo graag wil. Wat je eventueel nog zou kunnen doen is een afspraak met haar maken dat je haar bv belt als de bevalling begonnen is maar dat je wanneer je aan het bevallen bent en het toch niet prettig vindt vraagt of ze weg wil gaan. En niet minder belangrijk wat vindt je man ervan om zijn moeder erbij te hebben?
Mijn schoonmoeder is erbij geweest... Me ma wou er ook graag bij zijn en mn vriend zijn moeder En ondanks dat het 'om mij' gaat vond ik niet dt ik kon zeggen dat zijn moeder er niet bij mocht zijn... Nl voor hem ook fijn hij vond het net zo dpannend als mij En het is me echt reuze mee gevallen! Ik merkte niet eens dat ze er was haha geld ook voor mn eigen moeder en vriend hoor Was zoooo druk bezig Later op film zag ik nog dat elke x als ik ging persen dat ze mn hoofd elke x ondersteunde... Heb er echt niks van gemerkt En heb duidelijk aangegeven van te voren wat ik wel en niet wou.. Dus niet in mn doos gluren enzo haha Maarja het blijft natuurlijk je eigen keuze
Als mijn schoonmoeder er graag bij zou willen zijn is ze van harte welkom. Maar.. ik ga straks dan ook voor de 5e keer bevallen. Ik denk dat ik haar er bij de 1e keer niet bij had gewild. Je moet het wel echt heel zeker weten. Het moet namelijk geen spanningen meebrengen. Of je kan van te voren dingen afspreken. Het is natuurlijk wel een heel intiem moment. En misschien dat je het wel graag met haar wil delen maar op het moment dat de baby er daadwerkelijk uit komt, haar niet tussen je benen wil hebben staan, bij wijze van spreken. En dat ze dan gewoon naast het hoofdeinde blijft staan bv. Dat is dan wel iets om van te voren af te spreken.
Echt je eigen gevoel volgen, jij moet je prettig voelen. Zelf zou ik het niet eens overwegen, maar ik wil mijn eigen moeder er ook niet bij. Ik vind de bevalling echt iets van mijn man en mij samen en ik heb niet de behoefte dat te delen met andere familieleden of vrienden. Zal bij mij overigens ook moeilijk gaan bij ks......maar anders had ik het ook niet gedaan.
Wat een onwijs lief gebaar! Als dit goed voelt gewoon doen! Hier no way.. Echt niet.. Maar wil zoiezo alleen mijn man erbij hebben nu, is druk zat. Mijn s-ma heeft zelf dan wel een dochter maar die heeft haar er ook niet bijgevraagd! Oooh ze kletst de hele tijd door ik zie mezelf daar al liggen.. Dat is echt vragen om problemen
Mijn moeder en mijn schoonmoeder hebben allebei uitsluitend hun eigen bevallingen bijgewoond. Ik had er persoonlijk ook níet aan moeten denken om een van hen naast m'n bed te hebben. Had precies genoeg aan mijn vriend en de verloskundige. Maar als jij het fijn vindt om er nog iemand bij te hebben, is het wel heel mooi om dat ook aan je schoonmoeder te gunnen - dat het bijzonder is geloof ik meteen. Je zou het ook eens met haar kunnen bespreken dat je het overweegt, zonder het al (half) toe te zeggen. Mijn zus is er, min of meer ongepland, bij geweest toen haar dochter beviel. Dat was voor haar onvoorstelbaar heftig, en niet per se iets waar ze zelf voor had gekozen om bij te zijn, hoe bijzonder en mooi ze het verder ook vond. Niet iedere moeder of schoonmoeder staat te springen bij het idee om haar kleinkind geboren te zien worden.... Daarom mijn tip: bespreek het gewoon nu, inclusief al je twijfels, met je schoonmoeder. Dan weet je ook hoe zij erin staat, en weet zij ook dat zij niet over het hoofd wordt gezien.
Als het voor jou ook goed voelt, kun je dat best doen. Evt ook afspreken dat ze toch even op de gang wacht als het je te druk wordt? Ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar dat is omdat ik me bij mijn schoonmoeder (of moeder) niet 100% mezelf kan zijn. Dus heb het moment alleen gedeelt met mijn man..
Zoals iedereen zegt: als de band goed is en jij denkt dat je je er niet onprettig bij zou voelen... Je bent al eens eerder bevallen, zo te zien, dus ik neem aan dat je zelf goed kunt inschatten of je 't ziet zitten. En als je gewoon duidelijke afspraken maakt (niet gluren, weggaan als je halverwege toch liever alleen met je man bent, dat soort dingen), lijkt me er weinig mis mee
Ik persoonlijk zou het niet willen. Ik heb niet zo'n sterke band met mijn schoonmoeder. Maar ik zou mijn moeder er ook niet bij willen hebben. Ik vind het iets tussen mij en mijn vriend.
hoi hoi ik persoonlijk zou het niet willen. je zegt zelf het is ons laatste kindje dus hoe bijzonder is het dan om de bevalling met zijn 2 tjes te mogen mee maken. en ik vind het echt iets van jou en je partner! ik zou het iig wel bespreekbaak maken bij haar hoe jij erover denkt succes met je beslissing
Tja dat is heel persoonlijk, ik heb een goede band met mijn schoonmoeder maar toch wil ik haar er niet bij hebben...zelfs mijn eigen moeder niet. Wil dit echt met mijn man alleen doen. Doe waar jij je goed bij voelt!!!
Ik zou ook doen wat goed voelt! En als het goed voelt, en je het in goed overleg kan doen, waarom niet? Bij mijn eerste was mijn moeder er bij, bij mijn tweede mijn zusje, en bij de derde waren we met zijn tweeën, en alles had zo zijn eigen charme, en had het niet anders gewild.
Eigenlijk zijn al veel antwoorden gegeven,haha. Maar gewoon je eigen gevoel er in volgen. Ik had alleen mijn man erbij.
Ik heb een superband maar ik vindt dat de bevalling echt iets is tussen mij en mijn vriend. Dus nee ik zou het niet doen.
Hier ook een goede band en schoonmoeder heeft ook alleen zoons, maar ik ga haar niet vragen bij een evt. volgende bevalling. Mijn eigen moeder ook niet trouwens Is iets wat ik samen met mijn man wil ervaren.