Oh hoe herkenbaar die angst. Hier 2 x bevallen allebei zonder knip en hechtingen. Bij deze hoop ik dat het ook weer zo gaat , maar dat zien we tegen die tijd wel .
Knip + 3 rupturen, niets van gevoeld. Het hechten eigenlijk ook niet, het enige wat ik me nog kan herinneren is de hechtdraad, alsof een grof stuk touw door je vel gehaald wordt, maar pijnlijk, nee. Je weet dat ze iets doen, je voelt het, maar geen pijn (ik was wel nog goed verdoofd van de ruggenprik en nog een extra verdoving voor de knip) Je ligt niet op de slachtbank en mocht het nodig zijn, wordt je echt wel verdoofd hoor
Ik hoopte niks te voelen van het knippen en hechten... Alleen had ik zo'n fijn iemand die zei: "bij de volgende wee ga ik je verdoven voor de knip" Die volgende wee heb ik heeeeel lang geprobeerd op te houden Ik weet niet meer zo goed of ik het nu wel of niet gevoeld heb ( de prik in ieder geval wel auwwww) Dus bij deze bevalling zal ik vantevoren melden dat ik niet wil weten wanneer ze gaan prikken,verdoven en hechten hahaha xxx
Van het knippen niks gevoeld, was verdoofd, de verdovingsprikjes kan ik me ook niet herinneren. Hechten voelde ik alleen de laatste paar prikjes ietsje (zal de verdoving wel uitgewerkt zijn geweest ofzo?) Ze wilde wel bijverdoven maar ik had zoiets van nou die paar speldenprikjes kan ik ook nog wel hebben hoor.. Ook naderhand viel me mee hoe makkelijk ik kon plassen/poepen en zitten. Dat zitten was ook maar paar dagen vervelend.. Mn bekken deed 300 keer meer pijn
knippen voel je niet en hechten wordt verdoofd (en zo niet, dan kan je daarom vragen) niet druk om maken, misschien is het niet eens nodig in jouw geval!
Hier een flinke knip gehad bij de eerste...de kraamverzorgster vond het vrij extreem haha. De knip heb ik niet gevoeld, en het hechten is me heel erg mee gevallen en heb toch een stuk of 30 hechtingen gekregen... af en toe een vervelend gevoel maar het was goed te doen. Het herstel vond ik ook wel meevallen...was wel bond en blauw maar verder is het vrij snel en goed hersteld. Zou je er niet te druk overmaken, zag er ook altijd heel erg tegenop maar was eerlijk gezegd "blij"dat ze me knipte op dat moment! Probeer het een beetje van je af te zetten!...weet dat t moeilijk is want ik krijg volgende week een keizersnede en zie daar nu weer heel erg tegen op...
op het moment dat ze meoten knippen vindt je dat ook niet erg! Je bent bezig met je kind op de wereld te zetten dan ben je al blij als ze het doen zodat het sneller gaat....
Hier van beide niets gevoeld, maar ze verdoofde dan ook al voor het inknippen. Van de verdoving zelf heb ik trouwens ook niets gevoeld.
Ik ook niet! Heb een knip gekregen na verdoving en daarna is het gehecht, echt helemaal niets gevoeld. Zorg (en laat je partner hier ook even op letten) dat ze het goed verdoven dan merk je er echt minimaal iets van
Ik ben geknipt en dus gehecht maar heb van beide niets meegekregen... Heb wel een ruggeprik gehad die ze op het laatst wel uitgezet hebben dus grote kans dat het daardoor nog verdoofd was dan want ik heb niks gevoeld
Nou meiden in íeder geval een heleboel reacties, maar om nou te zeggen dat ze me geruststellen hihi... Ik moet morgenochtend naar de verloskundige en dan kaart ik het gewoon even aan, even horen wat zij ervan zegt.. En eh met mijn geluk....vast een totaalruptuur met 60 hechtingen Stom hè, niet bang voor de pijn van de weeën maar een angsthaas voor het hechten....
Kan ik me voorstellen hoor, maar ik zat er ook als een berg tegenop, ja je wil geen pijn meer hebben en lekker genieten, maar het gelukzalig gevoel wat je hebt omdat je kleintje bij je is maakt alles goed....
Het inscheuren voel je niks van.....ja je voelt wel wat maar dat voelt niet als het inscheuren als zodanig.....
ja mooier kunnen we het niet maken natuurlijk Bevallen gaat pijn doen en dit ook...maar dat weet je toch ook. Dus niet jezelf gek maken en zie maar hoe het gaat...niet iedereen scheurt in of wordt geknipt.... Maar je moet maar onthouden dat het je helemaal niks boeit als je net je baby op de wereld hebt gezet!
Ben bij de verloskundige geweest en heb alles op tafel gegooid... Gelukkig begreep ze me heel goed en heeft er meteen aantekeningen van gemaakt in mijn dossier.. Ze werken altijd met verdovingen en ze kunnen het zelfs nog koud maken voordat ze gaan verdoven... Ook heeft ze erin gezet dat ik het niet wil weten als ze gaan knippen.. Doe maar gewoon dan hoor ik het later wel Misschien stel ik me aan maar het voelt voor mij erg goed dat zij en ik nu allebei weten hoe of wat hihi...
Tuurlijk is dit fijn! Daar is de vk ook voor natuurlijk Ik zou het ook niet willen weten als ze het gaan doen pfff... Maar komt allemaal goed hoor.....
Bij de eerste kreeg ik een subtotaal ruptuur. Het deed wel pijn, maar niet dat ik het voelde scheuren ofzo. Bij de 2e kreeg ik preventief een knip om het litteken van de vorige keer te beschermen, daar heb ik niks van gevoeld....alleen de hechtingen trokken als een malloot.
Ik zat er ook tegenop hoor tegen een knip, scheur en dan het hechten brrr maar ik ben bevallen op 41 weken van een zoon van 3920 zonder schade!! enige probleem was dat de placenta manueel verwijderd moest worden kop op, komt goehoed!!!!
Hier van de knip en het hechten niets gevoeld. De verdoving ook niet gevoeld. Alleen de eerste dagen erna doet het pijn van ondere, maar daar ontkom je toch niet aan. Wel of geen hechtingen.