ja juist ik had geen schade maar toch deed et zeer van onder met naar de wc gaan door de druk die erop stond zeg maar hihi
mijn ervaring met knippen en scheuren en hechten. ik heb er niets van gemerkt nouja ik heb de gynn zijn knippen bij de eerste. hechten gebeurde onder verdoving omdat het er vrij veel waren. maar ik heb er helemaal niets geen last van gehad. ik ben wel het type vrouw bevallen en weer opstaan hihi dus ik was gelijk weer op de been en deed alles zelf. bij de eerste geen naweeën gehad de tweede bevalling scheurde ik wel maar dat was echt een "pats" gevoel meer was het niet hechten heb ik zonder verdoving gedaan want dat waren er maar 2 of 3 en dan was de prik van de verdoving erger geweest als het hechten. de tweede was wel erg vlot en ik heb 48 uur na weeën gehad en ooo wat deed dat zeer
volgens mij kun je in het bevallingsplan ofzo, aangeven dat je verdoofd wil worden als je ingeknipt gaat worden.. dan werkt de verdoving als het een beetje meezit toch nog steeds als ze willen hechten... kunnnen ze altijd nog een beetje bijspuiten.... zo houd ik het mezelf voor in elk geval haha
De verdoving van het inknippen ( niet gevoeld doen ze in een wee) werkte hier inderdaad bij het hechten ook nog. En ze vroeg heel netjes of ik niets voelde bij het hechten anders zou ze het nog bij verdoven.
Hier hielp de verdoving helaas niet. De knip zelf deed niet echt zeer, hechten vond ik een ramp. Hopelijk deze keer zonder knip maar het was hier ook echt noodzaak tijdens de bevalling dus had niet zoveel keus.
Bij mij had de vk tijdens een perswee de verdoving gezet en de volgende perswee de schaar erin gezet. Was daar echt spaans benauwd voor, maar heb er geen fluit van gevoeld.Het hechten zelf was beide keren niet echt fijn.
Bij alledrie geknipt en gehecht. (Tis een waar kunstwerk daaro ) Van de knippen heb ik niks gevoeld (wel hoorde ik dat ze knipten ) Bij de eerste was ik verdoofd. Bij de 2e wilde ze net verdoven toen ik met de laatste perswee mn zoon al geboren liet worden. Dus een knip zonder verdoving. Het hechten vond ik geen pretje bij die 2. Had mn kindje toen ook niet bij me op de borst. Dat had ik bij de 3e wel . Gaf me afleiding en zo had ik de focus op mn kindje en niet zo op het hechten. Had wel last van mn reet. stuitje. Ik moest toen ook op de onderkant van een braadpan liggen , kon ze er beter bij. Het heel-proces vond ik een verschrikking daar integen. Heb alle keren heel wat pijn gehad. Moest idd op een harde stoel zitten. heb gekoeld met ijs in doeken. En mocht paracetamol. gelukkig was het zo'n 4 a 5 dagen , daarna ging t beter. Ik durfde ook niet te poepen , waardoor ik een harde klont kreeg.. (sorry) dat was bijna weer een bevalling opzich
Bij de 1e ingeknipt....Niks van gevoeld. Het knippen zelf werd tijdens een perswee gedaan, wel vond ik het een "raar" geluid....En het hechten deden ze terwijl mijn zoon bij mij op de buik lag. Eerst verdoving gehad....Maar ik had alleen maar oog voor mijn zoon en zat zo vol adrenaline dat ik er niks van gemerkt heb.... Bij de 2e geen schade opgelopen!
Tjeeh wat herkenbaar. ik ben echt doodsbang voor het inknippen en hechten. Dit mede door horrorverhaal van een vriendin (knip ging niet goed, is 3 keer geknipt en 8 weken last gehad erna en was te strak gehecht, kon geen sex meer hebben ect...) Ik zie er zo tegenop, vooral omdat er steeds wordt gezegt dat onze baby aan de grote kant is
Ik heb in mijn zorgplan aangegeven dat wanneer ze knippen ik dit niet wil weten. Laat ze het maar gewoon doen, en dan hopen dat ik er niks of weinig van voel.
Ik had een 3 laagse knip, deze hebben ze gezet tijdens een wee, waardoor ik het niet eens door had. Bij het hechten hadden ze me verdoofd, maar ik voelde het wel lichtjes, was niet echt pijnlijk. Was eigenlijk alleen maar bezig met mijn kleintje erna. Heb meer last gehad van het herstel, dat was wel een heel gedoe...
ik ben geknipt en gehecht (vacuumpomp) En het is dat ze na de bevalling zeiden dat ik geknipt en gehecht was anders was ik er pas de volgende dag achter gekomen herstel ging ook super, ja het was een beetje gevoelig met zitten maar echt heel veel zeer deed het ook niet! en met plassen en poepen ( ja moet ook gebeuren ) ook helemaal geen last Gewoon goed schoonhouden en op een harde stoel gaan zitten, dan krijgt het zo goed als geen kans om op te zwellen (als het gaat zwellen gaan de hechtingen trekken en dát doet zeer schijnt..)
Ik heb er niets van gevoeld.. Het hechten is niet fijn, maar pijn voelde ik niet (waarschijnlijk door de verdoving?) &ik was bij het hechten met hele andere dingen bezig.. Was me niet zo bewust van het hechten!
Gelukkig dat in de meeste gevallen het meeviel. Ik heb van vriendinnen vooral gehoord dat het hechten en het herstellen heel naar was.... ik kan dus alleen hopen dat het niet nodig is bij mij #afkloppen
Niets gevoeld van de knip..! En het hechten was niet fijn, maar zeker niet het ergste! Ik heb ook bewust gekozen om ons kindje bij mij te houden tijdens het hechten. Had ik wat afleiding..! Dus maak je niet druk: komt echt goed! En vraag desnoods om verdoving. Herstellen was zeker niet fijn, maar ik vond het allemaal best: ik kon veel afleiding vinden in de zorg voor ons zoontje. Ik genoot echt van die tijd, ondanks dat ik door de knip niet veel kon. Gewoon lekker laten verwennen en verzorgen!
Scheuren idd niks van gevoelt. Maar het zetten van de verdoving daarna...... au. bij het hechten vond ik het vooral genant dat ik nog steeds in mijn blote reet lag. Genezing ging bij mij erg snel. Was 3 dagen flink gevoelig maar niet pijnlijk en toen waren de meeste hechtingen al opgelost.
Ik ben niet geknipt maar ben gescheurd waar ik niks van heb gevoeld........van het hechten heb ik niks gevoeld, de verdovingsspuit voelde ik wel maar dat is maar eff. Heb thuis de eerste dagen alleen maar op een harde stoel gezeten, is ook t beste met genezen hoorde ik van een vriendin. Ze heeft gelijk gehad, na vier dagen zat ik in kleermakerszit.....zelfs de kraamhulp zat me verbaasd aan te kijken
heb de rest niet gelezen maar ben bij allebij geknipt en gehecht en niks van gevoeld . heb wel verdoving gehad voor t hechten weet niet of ze dat standaart doen en anders vraag je t even dat je voor t hevhten graag een verdoving wilt . t prikje voel je werl maar net zoals op iedere andere plaats. dus laat je niet gek maken t valt heel erg mee
Ik ben geknipt en gehecht (tangverlossing) maar het is dat mijn zus achteraf zei dat ik een knip heb gehad. Ook wel logisch want met de tang knippen ze altijd! Ze had ook expres even tegen me gepraat toen de knip gezet werd zodat ik een beetje afgeleid was. Maar na 2,5 uur persen voelde ik sowieso weinig meer van mijn onderkantje behalve pijn (en een branderig gevoel toen de tang geplaatst werd) Hechten viel me alles mee, de verdoving van de knip werkte waarschijnlijk nog!