Begonnen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Minny, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ben net 37 weken zwanger, dus de kans dat de bevalling nu doorzet is vrij klein, maar voel me toch ineens anders.

Heb al een aantal dagen last van meer wit slijm (slijmprop?) en perste er net na het douchen ineens allemaal vocht uit. Nu denk ik dat dat komt omdat ik altijd met de douchekop mijn vagina schoonsproei, dus er kan natuurlijk best wat water in gekomen zijn. Maar de kleine is ook wat rustiger de laatste dagen. En heb wat last van mijn onderrug.

Oh ik zag heel erg tegen de bevalling op, maar nu hoop ik echt dat het doorzet. Werd er ineens helemaal blij van, hihi.. Nou ja, zal maar niet teveel hoop hebben.

2. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Oh zo herkenbaar!! Natuurlijk kan het zo zijn dat het bij je begonnen is. Bij iedereen begint het anders....

De slijmprop is echt een vieze flinke klodder met soms wat bloed. Dat je nu meer slijmverlies hebt is normaal. Heb ik ook heel erg last van! Bah... Maargoed; hoort erbij.

En verder loop ik ook al een week met rare krampjes, onrustig gevoel, harde buiken en steken in m'n schaamstreek. Allemaal 'voorwerk' denk ik. Kleine uk is wel helemaal mooi ingedaald en ligt vast in mn bekken. Maar helaas zegt dat allemaal niks :(.

We moeten gewoon afwachten en geduld hebben.

Maar nogmaals; zou wel heeeeeel tof voor je zijn als het bij jou allemaal wel doorzet!

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Het verliezen van de slijmprop bij deze termijn wil niets zeggen over een naderende bevalling. Dat je je anders voelt kan ook meerdere redenen hebben. Ook het kindje dat je minder voelt kan bijv door indalen komen. Hou wel in de gaten dat je je kindje meerdere keren op de dag voelt. Is dat niet het geval dan raad ik je aan je vlk/gyn te bellen.
    Succes met de laatste loodjes.

4. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Zou echt mooi voor je zijn als het doorzet.
    Hier ook al een tijdje last van menstruatie achtige pijn in mn onderrug en af en toe in mn buik. Ook heb ik pijnlijke schaambot en soms steken in mn vagina.
    Helaas is het bij mij alleen wat voorwerk en zegt het niets. hoort er allemaal bij zegt mn vk.

Ik zie ook best op tegen de bevalling maar op momenten dat ik wat meer last heb van pijn hoop ik dat het doorzet. erg dubbel allemaal. hahaha

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nee helaas dat wil niet altijd iets zeggen of het snel begint....
    Ik heb ook weken rond gelopen met voor weeën veel slijmverlies etc etc en dacht ook iedere keer: zal het nu gebeuren! Helaas gebeurde het steeds niet....
    Ben uiteindelijk bij ruim 39 weken bevallen....

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik had bij de eerste de slijmprop ook in z'n geheel er uit. Maar dat hoeft niet!! Heb nu telkens bij het plassen heel veel slijm, dus hij zal nu wel in delen komen...

We wachten rustig af!!

7. happymama

happymama Niet meer actief

ik heb mijn slijmprop nooit ondekt ik had op zondag ochtend alleen een beetje doorzichtig slijm en wat bloed en later die dag niet mee en sávond braken ineens mijn vliezen
    t is gewoon afwachten en t komt vanzelf. heel veel succes met w8ten en de bevallig

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    kan ook heel goed afscheiding zijn he. Ik weet dat dat er op het laatst bij mij in grote hoeveelheden uit kwam maar geen slijmprop was.
    hoe dan ook, er gebeurd van alles daar binnen, maar wat ? tja, dat is zo niet te beoordelen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja het is gewoon afwachten ;).

Ik heb buikgriep gehad en het is (daardoor?) flink gaan rommelen. Veel harde buiken ineens, gister ook erg pijnlijk, erge pijn in mijn rug. Vanaf gisteren verlies ik telkens wat van de slijmprop (lichtroze) en vandaag echt een flink stuk. Was echt geen afscheiding, want ik heb de laatste tijd wel veel afscheiding, maar dit was echt dik slijm en heel veel!
    Maar vandaag is het weer rustiger, de buikgriep lijkt nu ook net over sinds vandaag.
    Ook ben ik sinds een paar dagen erg slecht ter been, alsof het opeens veel te zwaar wordt allemaal. Maar goed, is ook niet zo gek als je buikgriep hebt, op beschuitjes en thee leeft, het flink rommelt en je nauwelijks kan slapen ;).
    Je weet het gewoon niet, het kan gaan doorzetten, maar het kan ook alleen maar rommelen en zelfs weer ophouden en later opeens beginnen.
    Ik vind het wel leuk dat het nu heel anders is dan bij Eva. Toen had ik helemaal geen voortekenen gehad en braken opeens mijn vliezen en was ze er 13 uur later.
    Het kindje is trouwens met vlagen juist wel ontzettend druk, terwijl ze normaal heel rustig is. Dus daar geniet ik nog maar even van :)

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Snoopy Esmay was de avond voordat s'nachts mijn vliezen braken ook erg druk! Had toen veel harde buiken en lag in het ziekenhuis i.v.m inleiden, ze hebben toen een CTG gemaakt en Esmay zat ruim 10 minuten met een hartslag van 175 - 180 terwijl ze altijd zo rond de 120 - 160 zat.....
    Dus misschien is het wel een teken dat jullie kleintje soms met vlagen druk is? ;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kleintje, gefeliciteerd met de geboorte van Esmay!

Tja, of het een teken is, zou best kunnen, want het rommelt verder ook wel aardig. Maar de buikgriep is weer terug, zowel bij Eva als bij mij.... dus ze mag wel weer even nog een paar dagen in mijn buik blijven zitten nu. Baal echt als een stekker, ik ben echt nooit ziek, Eva ook haast nooit en nu dan dit gedonder vanaf 39 weken...

Deel Deze Pagina