Hoi, Zijn er Corona gevallen bekend waar vooral misselijkheid/overgeven een symptoom was? En wat hoofdpijn? Ik weet dat misselijkheid een symptoom kan zijn, maar gaat dat niet altijd samen met verkoudheid ofzo?
Tijdens de vorige golf waren dat zowat de enige symptomen bij kinderen hier op school. twee dagen misselijk en spugen, daarna weer de oude.
nee, verkoudheid hoeft niet altijd als symptoom er bij te zijn. Ik heb laatst de ggd gebeld, omdat ik mijn dochter ziek thuis had met misselijkheid en hoofdpijn en of dit klachten waren waarmee ze getest moest worden en die gaven aan dat dat zeker wel het geval kan zijn. Vooral kinderen maken Corona soms door zonder verkoudheid, maar juist met maag/darm klachten. Ik weet niet hoe vaak dat voorkomt, maar het kán wel. Bij volwassenen zal dit ook wel kunnen denk ik. Overigens is mijn dochter toen negatief getest, maar hoor ook wel om mij heen positief geteste mensen met zulke klachten.
Mijn collega begon met misselijkheid en maagpijn en inderdaad positief getest. Laten testen omdat ze koorts kreeg
Volgens mijn kán het wel maar in de meeste gevallen gaat het volgens mij gepaard met vermoeidheid, verkoudheid, hoofdpijn etc. Ook bij kinderen dacht ik. Overigens zijn er ook nog gevallen die gewoonweg geen klachten doormaken. Zowel volwassenen als kinderen niet. Dus ja, het kan echt twee kanten op.
Ooh oke... Ik heb Vrijdag met een collega gewerkt die Zaterdag positief testte. Sinds gisteravond enorm borrelende darmen en kotsmisselijk. Buikgriep ofzo maar nu zei mn baas dat alleen misselijkheid ook een symptoom kan zijn. Ik heb verder nergens last van. Niet verkouden, niks.
Ah balen is dat, nou goed dat je je laat testen in elk geval! Op dag 4 na contact klachten krijgen zou wel passend zijn. Maar het kan natuurlijk ook nog steeds beide kanten op, hopelijk is het toevallig toch een buikgriep. Beterschap!
Mijn man had ook die erge misselijkheid en geen verkoudheidsklachten. Wel koorts en later wat reuk en smaakverlies.
Daar lijkt het wel wat op inderdaad. Werkzaam op een basisschool en bijna alle leerlingen die positief hebben getest hebben geen verkoudheidsklachten maar juist hoofdpijn, buikpijn en koorts. Sterkte ts, hopelijk valt het mee!
Dankje! Moet strax gaan testen. Sinds gister ook knallende hoofdpijn en de rillingen... Ben echt benieuwd of't een buikgriep is of toch Corona.
Het gezin van mijn nichtje (gezin van 6) hadden allemaal een soort van buikgriep toen ze positief testten. Begon met misselijkheid en overgeven en daarna veel diarree. Geen van hen had verkoudheidsklachten.
Hier had de jongste verhoging en overgeven en niet verkouden en de rest juist wel verkouden en niet misselijk. We dachten eerst dat zij buikgriep had, maar alle 5 waren we positief.
Wauw, hoe is het mogelijk! Maar wel fijn joh!! Naja niet fijn dat je buikgriep hebt natuurlijk, maar beter dan Corona!