Bang voor lockdown

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door nutts, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik ben er ook bang voor maar ik probeer me er bij neer te leggen dat ik er niets aan kan veranderen als het gebeurt en dat ik beter kan meebewegen met de stroom en dat het dan wel goed komt

Mamafiets en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Ik zie er gelukkig niet tegenop.
    Ik denk ook wel dat er weer iets aankomt, misschien kunnen we het rekken naar de kerst(vakantie), maar het ziet er niet hoopvol uit vind ik.
    Ik zit er ook niet op te wachten, maar wij rollen tot nu toe door alles makkelijk heen. Maar ik begrijp dat dat voor het meerendeel niet geldt, dus veel sterkte voor iedereen die er op de een of andere manier tegenop ziet.

3. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Pff jeetje jij ook sterkte en een knuffel

1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zie het ook wel gebeuren maar ik ga me er geeneens meer druk om maken. Je hebt er toch geen invloed op. Scholen zou ik wel ruk vinden maar ook daar zullen we weer een keer doorheen komen. Ik ga mijn Jan van Haasteren puzzels maar weer uit het stof halen ;)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Maarja wat is vitaal? In principe heeft iedereen een vitaal beroep, want de baas ziet je wel graag op het werk verschijnen

Lafayette, SAARC en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Als in de vorige lockdown als vitaal bestempeld ;). En inderdaad iedereen moet bij z’n baas verschijnen. Maar voor mijzelf persoonlijk heb ik dus ‘geluk’.

Spectre vindt dit leuk.
  7. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Twee jaar geleden zou ik gezegd hebben dat dat nooit gaat gebeuren :|:rolleyes:

GossipGirlxoxo, SAARC en Spectre vinden dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.866
    113
    Vrouw
    #28 Neuzeke, 19 nov 2021
    Laatst bewerkt: 19 nov 2021
    Ik maak mij daar niet druk in.
    Ik kijk dan wel naar wat wel kan en maak er dan ook het beste van .

Mamafiets en Spectre vinden dit leuk.
  9. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Heel eerlijk gezegd, liever vandaag dan morgen. Maar dan moet ik er ook bij zeggen dat ik nu toch al nergens kom en in maart al 2 jaar thuis werk. En ik kan het ook wel snappen van de mensen die er wel tegenop zien.

10. ZeroZero

ZeroZero Niet meer actief

Ik zou het wel prima vinden. Geeft veel rust (behalve dat man thuis werkt maar in dat opzicht ben ik toch al ruim anderhalf jaar mijn vrijheid kwijt:rolleyes:).

Oudste is examenkandidaat dus haar toetsen zullen allemaal wel gewoon door gaan, en de lessen vindt ze toch rampzalig.

Jongste is een ander verhaal, maar hij geeft wel wat zorgen en gezien de grote hoeveelheid kinderen die vorig jaar in groep 3 als kwetsbaar werden gezien, denk ik dat hij daar nu ook wel onder valt, vorige lockdown mocht hij de laatste weken ook een paar keer naar school omdat hij zichzelf thuis gek maakte met zichzelf van alles aanleren, de structuur enorm miste en juist contact met leeftijdsgenootjes zo belangrijk was omdat niet alles vanzelf gaat bij hem. Daarnaast een heftige problematiek bij onze oudste die energie vreet, dus ik schat in dat hij nu ook weer (deels) naar school mag. En verder vermaakt hij zich thuis altijd prima, net als de oudste. Ze hoeven niet zo nodig buiten de deur te zijn. Jongste zou de scouting wel erg gaan missen trouwens. Verder hebben de kinderen geen vaste activiteiten (en wij ook niet trouwens).

Ben ook voorbereid in die zin dat alles voor sinterklaas en kerst al voor de mondkapjesplicht in huis was, en ook de benodigdheden om bijvoorbeeld broodjes en popcorn te bakken boven de vuurkorf, peperkoekhuisjes versieren etc. Uit voorzorg met de oudste vorige week al direct naar de kerstmarkt in Duitsland geweest, dat pakken ze haar niet meer af:thumup:

En qua visite: hebben geen familie meer eigenlijk, onze buren gaan toch 3 maanden naar Spanje, oudste spreekt wel af en toe 1 op 1 af met vriendinnen (en mag dat van ons ook gewoon blijven doen) en jongste zeer zelden, dus dat raakt ons ook niet. Als we dan in januari weer normaal kunnen gaan doen, graag een lockdown...

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Een knuffel voor jou :)

Ook al komt er een lockdown kun je altijd met een beperkt aantal mensen thuis afspreken. Met 2-3 contacten regelmatig afspreken, evt met testen vooraf. Leuke etentjes organiseren, spelletjesavond enz.
    Probeer daar troost in te vinden.

Fantykoekie vindt dit leuk.
  12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    In Nederland hebben we überhaupt nooit een echte lockdown gehad.

MissXray en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  13. Loeskaz

Loeskaz Bekend lid

10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Tja… ik had mn verlof dan wel wat anders voorgesteld en zal wel ff moeten schakelen. Maar tegelijkertijd vind ik t ook wel knus en gezellig ofzo… zijn de vorige keer ook heel goed doorgekomen.

Ik zie echter ook wel dat de situatie nu niet echt houdbaar lijkt qua druk op gezondheidszorg.

14. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Voor mij persoonlijk heeft het ook nooit als lockdown gevoeld. Ik kon naar buiten, wandelen in het bos of met mijn kids naar de speeltuin.

Maar ik kan mij voorstellen dat het voor veel mensen wel zo gevoeld heeft.

amdaa vindt dit leuk.
  15. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zie meer op tegen een scholensluiting als een lockdown, ik kom nu ook nergens behalve supermarkt...winkel bij ons heeft al qr code check ingevoerd voor workshops...Mijn zoon trekt het gewoon niet nog een lockdown,we hebben al zware weken achter de rug als gevolg van de lockdown (afreageren van de spanning kwam in het voorjaar).Deze periode was zo heftig dat ik serieus op zoek was naar noodopvang voor hem omdat ik het niet aan kon,daar zie ik zo tegenop als dat weer gebeurt.Het gaat nu eindelijk weer de goede kant op, een weekje extra vakantie is te overzien maar verder....

16. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik zou alleen opzien tegen een scholensluiting. Voor de rest stap ik lekker weer mijn bubbel in en maken we het thuis gezellig. Veel kinderen in de straat om mee te spelen dus dat komt weer helemaal goed. En laat het dan graag heel hard gaan vriezen en sneeuwen. Ondanks alle Corona ellende vond ik vorige winter zo bijzonder met de kids thuis en een week op de schaatsen.

Loveloes en amdaa vinden dit leuk.
  17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Nou, hier waren ze de 1e schooldag na de lockdown nog sneeuwvrij en daarna moesten ze weer gewoon naar school, ook de week erna toen er ijs lag o_O dus daar hebben ze niet echt extra van kunnen genieten ofzo.

GossipGirlxoxo en Saartje33 vinden dit leuk.
  18. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.953
    113
    Vrouw
    Nee hier was het ook net weer school toen de sneeuw en het ijs kwam.

Ik zie er niet echt tegenop. Scholen hadden het ook allemaal goed geregeld dus ik verwacht niet veel problemen. Voor de rest kwam ik toch al nergens. Turnen, zwemles en scouting is wel jammer om te missen voor de kinderen.
    Maar voor iedereen die er wel last van heeft; mocht het zover komen, hopelijk komen jullie er allemaal goed doorheen!

19. MissXray

MissXray Niet meer actief

Kan ja nagaan hoe herinneringen vertroebelen als ze maar fijn zijn. In mijn beleving waren ze vrij, wellicht was het dan gewoon vakantie. Wij hebben heerlijk geschaatst en in de sneeuw gespeeld. Ja hoor, laat de winter maar komen.

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.866
    113
    Vrouw
    Ik meende mij idd te herinneren dat dit bij jullie meeviel.

Deel Deze Pagina