Te grote baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door patty1989, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patty1989

patty1989 Lid

8 okt 2009
    55
    0
    0
    verzorgende
    Omgeving Helmond
    #1 patty1989, 19 apr 2010
    Laatst bewerkt: 19 apr 2010
    Hallo
    Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven..
    Ik ben 37 weken zwanger van ons eerste kindje.
    Al vanaf 16 weken wordt er iedere keer bij de echo gezegd dat het
    kindje voorloopt op groei. Met de 30 weken echo bleek dat ons kindje zelfs bijna 2 weken voorloopt en dus ´aan de grote kant is´. Ik ben afgelopen woensdag bij mijn verloskundige geweest en ze schatte ons kindje nu al op zeker 8 pond.. Daarom krijg ik as woensdag een extra echo voor meer duidelijkheid.
    Mijn suiker was iedere keer goed en mijn bloeddruk ook dus de baby is niet groot omdat mijn suiker te hoog is of wat dan ook..
    Maar ik zit nu dus met een heleboel vragen :( Want wat als de baby nu aan de grote kant is? Gaan ze me dan eerder inleiden? Of heb ik kans dat de baby eerder komt omdat ze nu dus minder ruimte heeft om te bewegen? Of krijg ik een keizersnede? En laten ze mij gewoon doorlopen tot 40 weken? Want hoe meer weken ik nu nog doorloop des te zwaarder natuurlijk de baby wordt..

En de baby ligt helemaal aan de rechterkant.. rec hts staat mijn buik ook boller dan links.. En het doet me toch pijn! Het begint allemaal steeds pijner te doen :x . De baby blijft ook rechts liggen met haar kontje , het lijkt net of ze niet naar links wil .. Pff..
    Ik heb het even helemaal gehad sorry :(

Ik hoop dat u mij kunt helpen.. Sorry voor de vele vragen..

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Allereerst: weet dat het maken van een echo en het schatten op de hand een gewichtsschatting is!!!
    Als het kindje wat groter is, kan dit ook zijn omdat dat bij jou hoort. Hoe groot was jijzelf en je partner bij de geboorte? Nee het betekent niet dat het kindje eerder komt of eerder word gehaald. Ook een keizersnede zal geen voorkeur hebben.
    Sommige vrouwen zetten een kind van 10 pond op de wereld, in een poep en een scheet en sommige een 5 ponder met zeer veel moeite, Het gewicht zegt niet altijd wat.

Imke

3. patty1989

patty1989 Lid

8 okt 2009
    55
    0
    0
    verzorgende
    Omgeving Helmond
    Oke :D dankjewel.. We wachten rustig af..

Deel Deze Pagina