Bang voor miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jarina, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Ik snap je helemaal meid... Maar goed nieuws! Bij mijn eerste zwangerschap is alles goed gegaan! Ik was er bij mijn eerste zeker wel bewust van dat het fout kon gaan, maar ik probeerde daar niet aan te denken maar er van te genieten. De 2e zwangerschap is helaas niet goed gegaan... Ik had er ook al vanaf het begin een ander gevoel bij. Met deze 3e zwangerschap ben ik echt heel onzeker. Ergens denk ik dat het wel goed zit, maar ik durf er nog niet echt van te genieten... Ik weet dit keer niet wat ik er van moet denken, dus ik heb mij voorgenomen dat ik wel zie hoe het gaat. Je hebt het toch niet in de hand.

Die angst zullen alle vrouwen wel hebben. De één meer dan de ander. Maar probeer er maar gewoon van te genieten!

2. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ben een jaar en 2 maanden bezig geweest misschien niet zo heel lang omdat ik weet dat andere vrouwen er jaren over doen en ik denk omdat ik zo lang heb moeten wachten ik extra bang ben dat het misgaat. Maar ik heb hoop gekregen en ik zal proberen er zoveel mogelijk van te genieten.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik vind je gevoel en angst ook helemaal niet gek. En je bent toch een tijdje bezig geweest dus dan is het ook niet gek natuurlijk.

Bij mij zijn beide keren tot nu toe goed gegaan. Heb bij deze wel bloedverlies gehad maar het is lekker blijven zitten :)

4. MBeeb

MBeeb Lid

8 jul 2010
    68
    0
    0
    Ook hier zo onzeker als maar wat! Ook een jaar 'bezig'geweest en Ben ook nog pril zwanger en heb op het begin 2 weken bruinverlies gehad.. Daardoor nog onzekerder geworden.. volgende week een echo die een klein beetje uitsluitsel kan geven.. Jij succes met afwachten voor je echo, en probeer er ook een beetje van te genieten

5. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier in de eerste weken ook superonzeker. Bloedverlies, rare rommelende buik ... en nog niets kunnen zeggen tegen andere. Ik ben meteen bij poging 1 zwanger geraakt en heb echt een voorbeeldige zwangerschap gehad op wat kleine dingetjes na. Dus het kan echt goed gaan! Jezelf proberen niet te druk te maken en te genieten van het kleintje in je buik. Het gaat zo snel voorbij!

6. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Hier nog een onzekere prille zwangere. Het is niet zo dat ik heel de dag bang ben dat t mis gaat, heb er een goed gevoel over en ben super blij, maar het zit gewoon in je achterhoofd dat het mis kan gaan omdat ook nog zo pril is. Daarbij zijn wij niet zonder hulp zwanger geworden en daardoor zoooo blij dat het ons nu gegund is!
    Voor iedereen, veel succes!

7. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Ik herken het ook helemaal! Ben zo onzeker! Maar de reacties hier doen me goed.

Het is bijna te mooi om waar te zijn om na 1,5 jaar, 6 maanden MMM na de mededeling dat het zonder hulp waarschijnlijk niet zou lukken.. toch spontaan zwanger!! (Ok ok beetje hulp misschien, we moeten de uitslag nog krijgen van de operatie van mijn man)

Ik probeer er zoveel mogenlijk van te genieten.. maar dat iedere x checken of er geen bloed is ken ik ook heel goed!

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hoi lieve schat,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bij mij is de eerste keer helemaal goed gegaan en uit die zwangerschap hebben we een prachtig zoontje die nu inmiddels 4 jaar is.

1 op de 10 zwangerschappen gaat mis,helaas heb ik dit zelf ook mee moeten maken.
    In dec was ik zwanger en dat ging nog voor de 5de week fout.

Ik weet nu sinds een uutje dat ik opnieuw in verwachtin ben,mijn test knalde!
    Tuurlijk is de angst er dat het fout gaat maar dat is vrij normaal,je moet er natuurlijk niet aan denken dat het mis gaat.

misschien dat je angst wat afneemt als je de erste controlles hebt gehad bij de vk,dat is iets waar ik zelf nu ookal naar uitkijk.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb 1 kindje en zwanger van de 2e. Nog nooit een mk gehad!

Vooral bij deze was ik heel bang, ook omdat ik op een gegeven moment bloedverlies had. Ik was toen 7 wk en ik was ervan overtuigd dat het niet goed was. Maar dat was het gelukkig wel!

2 vriendinnen van mij, daarbij was de 1e wel een mk helaas..

Deel Deze Pagina