Bang voor miskraam :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lievelief, 25 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Oh wat begrijp ik je!

Heb voor onze dochter op 7w een miskraam gehad. En daarna een pracht van een dochter!

Om positief te denken heb ik volgende ingesteldheid: Als ik om telkens een pracht van een kind eerst een miskraam moet krijgen, dan is het maar zo. De natuur beslist welke sterke vrucht doorgaat en wel zwakke vrucht afvalt.

Klinkt misschien cru maar ik zou het echt moeilijk krijgen met een kind met een zware handicap. Dus liever zo.

MAAR: tracht toch een beetje te genieten! Ik doe dat ook :)

Liefs
    Kitty

2. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ja hoor ik ken dat gevoel ook helemaal. Ik maakte me in het begin helemaal gek. Ja weet ik veel wat het allemaal inhoudt als je plots een beetje bloed verliest en ik weet niet wat allemaal.

Je moet eraan wennen dat je zwanger bent, en zodra je dat hebt gedaan zul je zien dat je ervan gaat genieten.

Ik kan je natuurlijk ook niet garanderen dat er niks fout gaat maar daar moet je even niet vanuit gaan. Heb vertrouwen in de natuur en in je lichaam. En lees vooral niet de dingen waar je nu mee zit want zoals ze dat bij mij vertelde je leest alleen maar wat je wilt lezen. Dat klopt ik las alleen maar de verhalen waar het mis was gegaan, en over miskramen en ik weet het niet allemaal. Ze hebben het me op een gegeven moment verboden.

ALs je 12 weken bent zou je ook een angelsound kopen. Dan kun je het hartje horen kloppen als je het ff niet vertrouwd. Deze heb ik ook aangeschaft en als ik het ff niet zeker weet luiter ik heel even, praat even met de kleine en dan ben ik ook weer gerust gesteld. sommige mensen vinden een angelsound eng want stel je voor dat je dan het hartje niet vinden kan? Ja dat kan maar zo heb ik het nooit ervaren, ik heb er echt mijn rust bij gevonden en rust en ontspanning is nu het belangrijkste wat je nodig hebt voor jouw en je kindje.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt.

Liefs nance158

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ik herken het ook hoor. Ik denk dat het ook wel een stukje karakter is . Ik maak me nog steeds bezorgd ondanks dat ik nu de 12 weken voorbij ben. Je vind daarna ook wel weer iets om over te piekeren en onzeker over te zijn.

relativeren is het toverwoord. Laat je er niet teveel door meeslepen.
    Klinkt makkelijker dan dat het is he? :)

ZO'n angelsound us trouwens niet altijd aan te raden als je een stresskipje bent. Soms vind je het hartje gewoon even niet en dat kan dan voor zoveel stress geven dat je z'n dng beter niet kunt aanschaffen.

4. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ja dat klopt daarom zei ik ook niet iedereen kan er een goede ervaring mee krijgen. Maar ik als stresskip heb daar wel mijn rust in gevonden. ;)

Het klopt ook je moet er heel goed voor opletten.

Liefs nance158

5. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Om die reden twijfel ik nog steeds of ik wel of niet een angelsound aanschaf.

Mijn vriend zegt als je twijfelt gewoon niet doen. Als je het niet vertrouwd dan bel je de VK maar en die wil dan ook wel even luisteren en kan je beter geruststellen dan jij zelf.

Ik denk dat ie wel een punt heeft :)

Deel Deze Pagina