bang voor narcose, wie kan mij geruststellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door zuurtje, 5 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    10 minuten narcose, dan moet je geen narcose verwachten zoals bij een normale operatie! Die verhalen moeten hier niet neergezet worden. En als je zelf en goede gezondheid hebt, sla dan ook de verhalen van mensen met lage glucoses, longproblemen en dergelijke over, dat is helemaal niet van toepassing op je!

Als je maar 10 minuten onder zeil gaat, krijg je meer een roesje, een lichte variant. Het is inslapen en bijna meteen weer wakker worden.
    Risico's zijn er altijd, maar je bent echt in handen van kundige mensen. En die mensen zijn zich zeer bewust van hun verantwoordelijkheid!

2. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

de beste tip die ik kreeg denk aan wat leuks als je gaat slapen dan wordt je ook veel prettiger wakker.

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    update

afgelopen dinsdag is de operatie geweest.
    Doordat er een klier voldoende aan de oppervlakte lag hebben ze plaatselijke verdoving gebruikt en geen narcose
    Dit was zowel voor mij als mijn beebje veel beter en ik ben blij dat het zo gegaan is

toch iedereen bedankt om jullie ervaring te delen

4. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik heb nu 4 narcoses gehad, je valt vrij snel in slaap, en als je wakker wordt denk je 'huh waar ben ik, Owja!'
    1,5 week geleden heb ik zelfs vlak na m'n narcose de allereerste borstvoeding gegeven zonder problemen (ziekenhuis noemde mij en de baby natuurtalenten)
    De eerste paar minuten ben je nog even suffig, ik vind het vergelijkbaar met ineens uit je slaap gerukt worden.

Succes met je operatie in ieder geval, hopelijk ben je daarna van al dat gedoe af ;)

Edit: lees dat je al geweest bent nu, fijn dat je toch niet in narcose hoefde, maar het is echt niet eng hoor ;)

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Fijn dat de operatie goed is gegaan.

Bv na narcose? Mij is verteld dat ik tot 24 uur na geen bv mag geven. Vreemd...

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
  7. Ansji

Ansji Niet meer actief

2x onder narcose geweest en beide keren vond ik het geen nare ervaring. Het goedje dat in het infuus word gespoten voelt warm aan en dan komt het kapje. Van dat kapje krijg je bijna niks mee, want dan gaat het snel!

Ik moest de tweede keer op de operatietafel wachten tot de arts er was, dat was eigenlijk nog het meest ongemakkelijke wat ik meegemaakt heb. Lig je daar met de rest van het ok personeel die er klaar voor is, zie dan maar eens interessante gesprekstof te vinden, ik kwam niet verder dan "wat is die tafel koud hè" :p

Na de narcose altijd wel wat moe, maar dat gaat ook snel over.

8. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik ben 1 keer onder narcose geweest, met zo'n kapje. Ik herinner me dat ik een soort duizeling/ tinteling in mijn hoofd voelde en vrijwel direct weg viel. Na het wakker worden had ik alleen wat last van mijn keel, van de beademing die ze hadden aangebracht.

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ok. Is het goed gegaan en is je dat ook meegevallen?

10. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    operatie goed gegaan, nu wachten tot de resultaten er zijn van de biopsie
    wonde doet nog pijn maar trekt niet meer zo als woensdag (wonde is onderhuids gehecht en daarna gekleefd)

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Oh dan ga ik daar achteraan bellen. Het is zonder bv een drama hier. Ik wil liever de kleine bij mij houden in de observatie tijd.

@ ts. Spannend zeg. Laat je weten wat eruit komt?

12. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Dit soort dingen had ik ook al eens gehoord dus toen ik na de bevalling onder narcose moest ivm stukje achtergebleven placenta was ik bloednerveus. Toen ze me aan de hartmonitor koppelden werd de hele ruimte gevuld met snel gepiep. :D toen gaf ik aan nerveus te zijn en hebben ze me gerust gesteld. Ik zei nog: nog niks doen want ik ben nog niet weg! Maar toen zei mijn man naast me: gekkie, je bent al klaar. :p

Het viel hier dus echt reuze mee.

13. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Super fijn dat je toch niet onder narcose hoefde!

Ik 'mag' maandag over een week! Heb afgelopen dinsdag de pre operatieve screening gehad. M'n 'angsten' besproken en ik krijg een lekker rustgevend pilletje 😁 En moet op de dag van de operatie al starten met morfine pillen. Ik zie er nog steeds tegen op 😂

Deel Deze Pagina