bang voor natuurlijk na 1e keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamaVRomy, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik heb die keuze niet? Mag je dit echt zelf kiezen??
    Toen ik aangaf dat ik een ruggenprik wilde.. zeiden ze dat het niet
    kon omdat ik te snel beval (gezien de 2 eerdere bevallingen)..
    Maar als ik dit lees.. moet dit dus gewoon kunnen?? :$:(

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Misschien verschilt het per ziekenhuis? Ik beval/beviel in het Radboud.
    Echt waar dan ben ik maar een watje! Heeeeeeeeerlijk!

Weet niet hoe snel, snel is?
    Als dat echt speedy gonzalez is kiezen ze er ook wel eens voor om in te leiden zodat je niet voor verrassingen komt te staan en dus al in het ziekenhuis bent. In dat geval kun je gelijk een ruggenprik laten zetten als ze de weeen opwekkers starten. Je moet inderdaad niet te lamng wachten.

3. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Kleine 5 uurtjes vanaf de regelmatige weeen, met een rommelende aanloop..

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    We zijn alweer een paar pagina's verder, maar ik wil je even sterkte wensen :) 38 weken alweer, dan ben je bijna aan de beurt ;) Ik zag er ook weer als een berg tegenop. Er zijn wel mensen die bevallen fijn vinden. Ik vind het vooral fijn als het achter de rug is :D Vreselijk, wat een natuurgeweld. Maar ook mooi, toch, om op terug te kijken. Het zijn toch maar heftige klusjes die we even geklaard hebben. Dus. Zet 'm op straks :)

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier was een ruggenprik bij de 2e en 3e echt geen optie, daar ging de bevalling veel te snel voor. En snel = heftig, heel pijnlijk. Vooral mijn 3e bevalling was ongelooflijk heftig. Eerste 2 uur maar 3 cm, toen 7 cm binnen 'n uur en toen was hij er al. Dat laatste uur weet je natuurlijk niet dat het zo snel gaat. Ik dacht dat ik het niet meer kon verdragen, maar voelde al heel snel persdrang. Met zo'n bevalling is een ruggenprik geen optie, is niet ter sprake geweest ook.

Bij de eerste had ik ongeveer het tegengestelde, 20 uur, waarvan 10 uur over 1 hele cm. De moed was me wel zo ongeveer in de schoenen gezonken zeg :) Toen een ruggenprik omdat ik uitgeput was (die 10 uur waren natuurlijk een nacht... niet geslapen uiteraard, alleen maar rugweeen). Wat een verlichting. Maar mooi dat hij uitgewerkt was toen het echte werk moest beginnen, de weeenstorm die ik uiteindelijk kreeg doordat ik met hormonen bijgestimuleerd moest worden loeide daar gewoon overheen. Maar goed. Ze is nu 5 jaar en ik wil zelfs nog wel 'n 4e kindje, dus ik heb er geen trauma aan overgehouden :p :D

6. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    #26 LiLaa, 17 feb 2015
    Laatst bewerkt: 17 feb 2015
    Bij mijn eerste heb ik spoedkz gehad na 8cm ontsluiting was heftig!
    Navelstreng zat om de nek van Kaan, en wij hadden dus zuurstof problemen (horror bevalling).

Bij mijn tweede kon ik dus kiezen tussen geplandekz en normale bevalling.
    Ik heb gekozen voor een geplandekz, en ik heb er absoluut geen spijt van!
    Wat een mooie bevalling was dat 😍 net een droom❤️ *Dankbaar* .

Ook ben ik daarna heel snel hersteld, kon volgende dag zelf douchen 😆😆.
    En drie dagen later gingen we buiten wandelen.
    En 10 dagen na kz ging ik zelfs sporten 🙈 ik weet het mag niet!
    Maar ik voel me toen zooo goed.
    Ook is mijn kz litteken hélemaal vervaagd.

Als er een derde baby ooit komt, dan kies ik weer voor een geplandekz!

Overleg het met je vk/gyn hopelijk komen jullie er snel uit!

7. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Dat klopt in mijn geval niet hoor, keizersnee bij de eerste en bij de 2e ingeleid, dus het kan wel degelijk :)

8. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Bij mijn eerste is het uiteindelijk met 41.6 wk een spoedkeizersnee geworden omdat het inleiden niet echt goed ging, kreeg alleen maar harde buiken maar geen weeen. Daarna moest ik slapen op een bevallingskamer zodat ze me beter in de gaten konden houden. Ze gingen 1 buikband eraf halen en een draadje op hoofdje baby plaatsen, dus vliezen geprikt (zonder verlies van vruchtwater) en draadje geplaatst. Hierna ging hartslag baby van 140 naar 50, toen werd het alsnog een accute keizersnee. Heb met vk erover gesproken dat ik nu niet weer ingeleid wil worden, met name ook mijn reactie op kunstmatige hormonen is bij mij de grootste reden en het feit dat het de vorige keer ook niet echt gelukt is. Ik wordt over 3 weken overgedragen aan de gyn en dan zal dit ook ter sprake gaan komen. Zoals ik het nu zie wil ik een gentle scectio in gaan plannen en hierbij afspreken dat mocht ik wel eerder spontaan zelf beginnen ik het wel wil proberen met als restrictie dat ik snel naar het ziekenhuis wil om de hartslag van de baby in de gaten te laten houden. De vorige keer ging dat al raar gedurende het inbrengen van de gel en de harde buiken erna. Ik wil hier totaal geen risico's mee nemen. Vrijdagmiddag de laatste keer vk en dan wordt het spannend. Ben zo benieuwd hoe het gaat lopen en wat het uiteindelijk gaat worden. Wij weten nl niet of we een jongen of een meisje gaan krijgen, en dat wilden we ook niet weten.

9. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Dankjewel :) ben er ook echt wel aan toe hoor..
    wil het gewoon graag achter de rug hebben..
    en ben zo ontzettend nieuwsgierig naar onze zoon :)

10. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Ik ben van de eerste bevallen via een spoedks, omdat de ontsluiting niet vorderde en ik na uren weeën bleef hangen op 7 cm.
    Bij de tweede mocht ik kiezen tussen een keizersnede en een normale bevalling. Ik ben toen gekozen voor een normale bevalling. Doordat ik het bij de eerste ook geprobeerd had was ik wel bang dat het misschien weer niet zou lukken, maar het is gelukt :D
    Ik vond eerlijk gezegd de eerste bevalling alles bij elkaar minder heftig dan de tweede bevalling (ondanks dat het de eerste keer in een keizersnede eindigde). Bij mijn tweede had ik een weeënstorm en vond ik het erg heftig, maar het moment dat ze uit me gleed vond ik echt geweldig. Ik ben er heel blij om dat ik het toch gedaan heb.
    En het herstel, wat een verschil! Ik heb weinig pijn gehad na mijn keizersnede, maar ik kon de eerste 10 dagen weinig en het frustreerde me behoorlijk dat ik 6 weken niet mocht tillen en weinig kon en mocht doen. Na mijn bevalling van de tweede liep ik een week later al buiten achter de kinderwagen en voelde ik me lichamelijk zoveel beter dan na de keizersnede! Ik ben er achteraf echt blij om dat ik een natuurlijke bevalling heb gehad, ook omdat ik al een peuter had rondlopen natuurlijk. Dan is het wel heel prettig als je weer een beetje snel op de been bent.

Maargoed, het is een hele persoonlijke keuze. Dus uiteindelijk zul je zelf de beslissing moeten maken, succes daarmee! Ik ben trouwens benieuwd wat je beslissing uiteindelijk gaat worden!

11. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van mijn dochter bevallen met een spoedkeizersnede na een bevalling tot het (bijna) eind. Ze kwam er ineens niet uit bij het persen... Nog steeds geen duidelijke oorzaak, en dit is frustrerend merk ik nu!

Ik wil dus eigenlijk echt niet weer een keizersnede. Ook al is het prima bevallen en ben ik ook ontzettend snel hersteld. Ik heb vanmisdag de intake met mijn verloskundige (iets verlate intake :)). Dan hoor ik alles wel....

12. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Lastige beslissing hoor. Ik heb uiteindelijk drie sectio's gehad. De eerste twee zijn geeindigd in spoedsectio's ivm niet vorderende uitdrijving zoals ze dat noemen. Na twee sectio's mocht ik niet meer natuurlijk bevallen en werd het een geplande sectio.

Ondanks dat het natuurlijk bevallen mij niet gelukt is ben ik toch heel blij dat ik het heb kunnen proberen. Ik vond het meemaken van weeen pijnlijk maar ook geweldig om mee te maken. Wat een oerkrachten komen er dan vrij.
    Ik vond de napijn bij een sectio echt veel meer zeer doen dan weeen. Vooral bij de tweede en derde heeft het herstel lang geduurd. Had wel heel veel bloedverlies, respectievelijk 3 en 2 1/2 liter. Bij de eerste ruim een halve liter dus dat verschil merk je wel.

Maar als je zeker weet dat het je laatste kind is kun je ook voor een keizersnede kiezen en je aansluitend laten steriliseren. Heb ik nu bij de derde wel laten doen omdat het een geplande was en ik er uitgebreid over na heb gedacht.
    Het risico van keizersnedes zitten vooral in het hebben van meerdere keizersnedes. Elke keizersnede brengt meer risicico met zich mee. Ze zijn vaak niet zo happig op meer dan 3 keizersnedes.
    Maar uiteraard zijn er vrouwen die dat fluitend hebben gedaan.

Inleiden na een eerdere keizersnede zijn ze terughoudend mee ivm groter risico op scheuren van de baarmoeder. Maar het blijven kleine risico's.

Heel veel sterkte met de beslissing, en dat je maar snel een mooi kindje in je handen mag houden.

Deel Deze Pagina