bang voor negatieve reacties zwangerschap.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sam83, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Eens met de rest: mensen hebben toch snel commentaar of gewoon verkeerd geplaatste opmerkingen. Je kunt niet iedereen tevreden stellen maar moet lekker doen en laten wat je zelf wil!

Gefeliciteerd met je zs!

2. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Als jullie kiezen voor een kindje en er onvoorwaardelijk van houden: wat doet leeftijdsverschil, gezinsgrootte er toe?

Ik ben zwanger van de derde. Eigenlijk moeten we eerst verhuizen omdat we maar 2 slaapkamers hebben (wel mogelijkheid van derde slaapkamer). En sommigen zijn. Nogal verbaasd omdat niet elk kindje dus een eigen slaapkamer gaat krijgen..........
    De situatie is nu even zo dat we niet verhuizen. Maar onze leefruimte (kamer en keuken) is superruim (60m2) en liefde groot genoeg. Dus wij gaan met een 4,5 jaar verschil toch een derde krijgen.
    En ik heb er zin in! 2 op school en overdag dus heerlijk tijd en rust.

Geniet ervan. Het gaat om liefde..... Om niets anders.

3. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Op zoek naar de 'LIKE' knop!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Lekker genieten en jezelf niks aantrekken van de reacties!

4. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Gefeliciteerd met de zwangerschap!

Hier hebben we dezelfde opmerkingen al hoor: onze dochter is drie, en gaat eind van de zomer naar school. De bedoeling was anders, maar als deze blijft zitten zit er bijna tot op de dag 4 jaar tussen de twee kindjes. Mij lijkt het ideaal! Overdag als onze dochter op school zit alle tijd voor de nieuwe spruit hebben. Reactie van anderen: dat is helemaal niet handig, als de kleine slaapt moet je de grote van school halen. (nou en, dat leg ik gaar toch in de wagen te slapen, hoef ik er alleen maar wat extra dekens overheen te leggen als ik de oudste ga halen.)

En nog veel meer van dat soort geneuzel. So What!?! Er zijn altijd voor en nadelen te noemen. Probeer er niet naar te luisteren en je schouders op te halen. Jouw leven, jouw keuzes.

Nogmaals gefeliciteerd!

5. Sjuul

Sjuul Lid

8 apr 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook 6jaar verschil tussen beiden kinderen. Het was niet zo gepland ( na het stoppen van de mmm toch nog spontaan zwanger geraakt), maar ik het er totaal geen problemen mee. De oudste is nu 7 en de jongste 16mnd. Laat je niet gek maken door wat andere zeggen, en geniet!!

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ach meid, mensen hebben altijd wat te zeuren ;)

Hier een praktisch ideale situatie voor een eerste kindje (stabiele, lange relatie, getrouwd, ik ben 27, allebei vaste baan, mooi groot huis, financiën op orde) en toch waren er mensen die vol verbazing vroegen of het wel gepland was :(
    En of we niet beter nog een paar jaar hadden kunnen wachten? En of ik niet te jong was?

Dus ach. Hoe goed je het ook denkt te doen, er zijn altijd mensen die iets negatiefs erover kunnen verzinnen :p

7. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik vind dit sowieso altijd een keus die je zelf maakt voor je eigen gezin en een weloverwogen keus met liefde gemaakt. ik zou niets geven om de mening van een ander, het is niet hun keuze en ook niet hun situatie, laat het los en als je stomme reacties krijgt ; laat ze lekker van je af glijden.

Ik ben zelf bijna 24 en krijg constant commentaar over dat ik nog veels te jong ben voor 2 kindjes en dat anderen van mijn leeftijd nog heeeeeel erg genieten van het leven. Ik kan meer van mijn kindje genieten dan van alle andere dingen die er te doen zijn op de wereld. Ieder zijn eigen keuze en dit is die van ons, heb het altijd van me af laten glijden en sommige mensen weten niet waar ze over praten dus dikke vinger en prima dat ze vinden wat ze vinden.

8. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik ben bij de 1e en 2e tijdens de zwangerschap heel ziek geweest door de kwaaltjes. HG en DG.
    Nu komt er waarschijnlijk geen 3e maar mensen vinden het nodig om nu al steeds te roepen: als ik jou was zou ik niet aan een derde beginnen.

Ten eerste maken wij dat zelf wel uit, ten 2e als wij wél voor een 3e zouden gaan zou ik dat zinnetje steeds in mijn achterhoofd houden. Dat mensen het niet begrijpen en als ik dus waarschijnlijk weer ziek word mensen vinden dat het mijn eigen schuld is en ik het maar uit moet zoeken want ik wilde het zo nodig.

9. Kelly1908

Kelly1908 Actief lid

15 aug 2010
    381
    0
    0
    Ik snap je gevoel wel een beetje hoor! Ik heb met mijn man twee dochters en hij had al twee zoons uit een eerdere relatie. Om het weekend komen de jongens en hebben we 4 kids in huis! Ik zei altijd dat ik twee kindjes wilde maar nu ben ik toch echt zwanger van de 3e. Ik was ook bang voor de reacties want iedereen heeft wel iets te zeuren, jeetje jullie hebben straks 5!!! kinderen!! (pfffff ik kan ook tellen) of zooo dat wordt druk heb je helemaal geen rust mee (ook dat kon ik zelf verzinnen) en dan nog, waar begin je aan, wat druk, dat kost een hoop geld, nou jij liever als ik, nou lijkt me een hel .... bla bla bla ... heb er af en toe echt van wakker gelegen wat de ouders en broers en zussen van zouden vinden en of hun ook zulke opmerkingen zouden maken. Maar de personen waar ik me het meest druk om maakte reageerde het leukst en de mensen waarvan ik zeker wist dat ze leuk zouden reageren die hebben hele domme en vervelende opmerkingen gemaakt! Lang verhaal kort te maken .....

Heb schijt aan wat andere mensen zeggen, jullie leven, jullie keuze en inderdaad zoals alle voorgaande dames al zeggen, niets van aantrekken! Soms inderdaad moeilijk want ik ben ook zo'n persoon die me alles aantrekt, maar wel beter voor jezelf!

Geniet lekker van je zwangerschap en van het mooie wondertje in je buik! Juist heerlijk als de andere kleine op school zit en jij hebt straks alle tijd voor jullie nieuwe kindje!

Veel geluk!

Deel Deze Pagina