Bang voor ondergewicht.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door DeeLighT, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Onze dochter is nu 14 weken. Bij de geboorte was ze 4120gr en 55cm. 20 okt bij het cb was ze 5490gr en 62cm.
    Lengte en gewicht lijken en beetje uit verhouding maar bij het cb zeiden ze dat het goed was. Maar toch maak ik me zorgen... ze zal toch een keer meer moeten gaan eten? Ze krijgt nu al wekenlang 6 voedingen per dag van ongeveer 150cc.... vaak laat ze nog wat staan. En bij de laatste fles rond 22uur is dat soms wel bijna de helft. Ze ontwikkeld goed en is een blij kind, daar probeer ik me wel aan vast te houden, maar ik ben bang dat ze te mager wordt. En dat ze helemaal geen reserves heeft. Ze is echt "ielig" en ik zou haar graag wat voller zien. Is het verkeerd dat ik dit wil en heeft u tips voor me?

(we hebben haar tot op heden altijd op verzoek gevoed en laten drinken tot ze genoeg had)

Alvast bedankt voor uw tijd.
    DeeLighT

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Kindjes geven zelf vaak heel goed aan wat ze nodig hebben. Op de verpakking van de voeding staan altijd de maximale hoeveelheden aangegeven voor een kindje bij een bepaalt gewicht. Wanneer je kindje goed groeit en tevreden is kun je ervan uitgaan dat je kindje genoeg drinkt, zeker als het consultatie bureau dat ook aangeeft.

Groeten eveline

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bedankt, dat is toch weer even die extra geruststelling die ik nodig had....

Deel Deze Pagina