Hoi Evelien, Onze zoon is geboren op 27-08-2008, woog toen 3840 gram en was circa 51 cm lang. Vanaf het begin af aan is hij wat achter gebleven met zijn gewicht (vergeleken met de gemiddelden). Ik heb de eerste 3 maanden volledig BV gegeven, daarna volledig FV. Inmiddels is hij 14 maanden, weegt hij 8900 gram en is 77,5 cm lang. In de groeicurve van het consultatiebureau bungelt hij wat betreft gewicht, helemaal onderaan in de grafiek, maar volgt wel mooi zijn eigen lijn. Zijn schema is als volgt: 07:30 fles opvolgmelk 180/6 08:00 boterham met beleg (jam/smeerworst/smeerkaas/pindakaas) 10:00 flesje drinken (diksap) en een tussendoortje (bv rijstwafeltje) 13:00 boterham met beleg (zie boven) en drinken 14:30 fruit 15:30 flesje drinken met een tussendoortje (zie boven) 17:30 avondeten: ongeveer een half 12 maanden potje (meer lukt echt niet!) en allerlei stukken groente (stronkjes broccoli, worteltjes, sperziebonen, krieltje) en vlees 19:30 fles 90cc gewone melk + 90cc pyamapapje Ik begreep bij het CB dat de laatste fles eigenlijk niet meer nodig is (maar dan wel een melk moment toevoegen tijdens bijv. de lunch), maar dat het gezien zijn gewicht niet erg is om het nog even zo te laten. Overigens eet hij de laatste 3 dagen tijdens het avondeten erg weinig en laat hij zo'n 60cc van zijn fles staan. Ik ga er maar vanuit dat dit een 'fase' is. Is er iets wat ik aan bovenstaande kan veranderen/verbeteren, zodat onze kleine man misschien iets meer aankomt? Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes, Letty
Hallo Letty, Ik denk dat je schema er goed uitziet, het zal lastig zijn nog iets extra's toe te voegen. Wat je kunt doen ik kiezen voor margarine op brood, dan kun je beter niet voor halvarine kiezen. In de avond kun je dan misschien beter de laatste fles niet aanvullen met gewone melk, maar voor een volledig papje kiezen. Groeten Eveline
Hoi Eveline, Dan gaan we er maar gewoon vanuit dat dit zijn bouw is . Zolang hij in zijn eigen lijn aan blijft komen, maak ik me ook maar geen zorgen. De tip van de margarine en de pap neem ik mee. Heel erg bedankt voor je antwoord. Groet, Letty