soms bortst niet leegdrinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Hansje123, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    in de ochtend heb ik veel productie en heeft de kleine moeite met de hoeveelheid. Hij drinki dan soms 10 of 15 min aan een borst en dan houdt hij ermee op.

nu heb ik begrepen om borstontsteking te voorkomn dat de borst leeg moet worden gedronken en ook voor de voedzame melk voor de kleine. moet ik dan de rest afkolven of makt het niet uit?

wat moet ik doen als e borst niet is leeggedronken

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Als je best veel spanning op je borsten hebt 's morgens, zou je misschien een beetje (50cc?) kunnen afkolven voor je begint te voeden. Dan komt hij ook wat sneller aan de vettere melk.
    Dit heb ik ook een tijd gedaan omdat mijn borsten soms té gespannen waren en mijn zoontje gewoon niet kon beginnen drinken en het er dan nogal heftig uitspoot...
    Zo bouw je ook ineens een klein voorraadje op voor als je zou moeten gaan werken of om eens een flesje door papa te laten geven over enkele weken. ;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het minste werk is om je baby even los te koppelen als je de melk voelt toeschieten en die melk even op te vangen (doekje of bakje). Als het niet meer straalt maar weer gewoon druppelt leg je weer aan.

Deel Deze Pagina