Hallo allemaal, Ik wil graag een schema maken van wanneer ik iets moet doen. Gewoon zodat ik niets kan vergeten en dat mijn man ook een beetje inzicht krijgt in wanneer er iets moet gebeuren. Nu heb ik op internet wel al een lijstje gevonden maar die heb ik wat aangepast. Ben ik nog wat vergeten ?? Of hebben jullie nog andere tips? Ik heb de echo's nog niet echt erin staan...ik heb PCOS (zwanger door clomid+IUI) en volgens mij krijg je dan vaker een echo ivm hogere kans op een miskraam:x Zwangerschapskalender   4 weken (18-04-2012) - 16-04-2012 eerste positieve test ! - 17-04-2012 streepje is iets duidelijker ! - 18-04-2012 streepje bijna zo duidelijk als controle streep ! - 19-04-2012 eerste bloedonderzoek : hcg 156 - Opgegeven voor Moeders voor Moeders - Rondgekeken naar dagopvang : zolderkids? - Op werk zwangerschap bekend maken 5 weken (25-05-2012) - 24-04-2012 consulente van Moeders voor Moeders komt langs 6 weken (02-05-2012) - Huisarts en apotheek inlichten - Verzekeringsmaatschappij inlichten met betrekking tot de aanvraag van een kraampakket. - Nadenken over prenatale testen 7 weken (09-05-2012) - 10-05-2012 eerste echo ! - informatie vragen prenatale testen - vragenlijst maken voor arts - familie inlichten - kraamzorg regelen - verloskundige regelen ? 8 weken (16-05-2012) - Buikfoto 9 weken (23-05-2012) - Oriënteren op cursussen - Buikfoto 10 weken (30-05-2012) - Stoppen met foliumzuur? - Inschrijven voor zwangerschapscursus - Buikfoto 11 weken (06-06-2012) - Buikfoto 12 weken (13-06-2012) - 2e echo? - Zwangerschapsbehas aanschaffen? - Buikfoto 13 weken (20-06-2012)tot 15 weken (04-07-2012) - Elke week buikfoto maken 16 weken (11-07-2012) - Einde urine inzameling Moeders voor moeders - Indien noodzakelijk: Vruchtwaterpunctie (16 weken) - Buikfoto - Inschrijven zwangerschapszwemmen : start bij 20 weken? 17 weken (18-07-2012) tot 19 weken (01-08-2012) - Elke week buikfoto maken 20 weken (08-08-2012) - 20 weken echo ! - Babykamer op orde brengen - Namen bedenken - Testament opstellen? - Zwangerschapskleding kopen? - Zwangerschapsverklaring regelen voor werkgever? - Datum verlof regelen met werkgever - Pretecho plannen : bij 25 weken zwangerschap - Buikfoto maken - Start zwangerschapszwemmen 21 (15-08-2012) weken tot 23 weken (29-08-2012) - Elke week buikfoto maken 24 weken (05-09-2012) - Bevallingsplan samenstellen - Plan maken voor opvang dieren tijdens bevalling - Buikfoto maken 25 weken (12-09-2012) - Geboortekaartjes uitkiezen - Buikfoto maken - Pretecho - Boeken zwangerschapsfotoshoot ? 26 weken (19-09-2012) - Buikfoto maken 27 weken (26-09-2012) tot 35 weken (21-11-2012) - Elke week buikfoto maken 36 weken (28-11-2012) - Batterijen opladen fotocameras videocamera - Zorgen dat de geheugenkaartjes vrij zijn - Babykamer moet af zijn - Babywas doen - Buikfoto maken - Zwangerschapsfotoshoot - Adressenlijst geboortekaartjes in orde maken/enveloppen schrijven - Plan maken voor de feestdagen (wel bevallen/aan het bevallen of hoogzwanger) 37 weken (05-12-2012) - Bed verhogen? - Klaarmaken bevallingskoffer/tas - Lijst telefoonnummers maken - Partner altijd bereikbaar! - Invriezen borstkompressen - Buikfoto maken    
Hihi ik moet een beetje lachen om je lijst haha.. Ik heb gewoon bij de eerste zw test de gyn gebeld en zij regelden alles voor me. Overgestapt naar de verlos, zij zegt precies wanneer je wat geregeld moet hebben. Je hoeft echt nergens over na te denken dat doen ze voor je hahaha.. Zit nu weer terug bij gyn ivm mijn hashimoto en zw suiker, en ook hier laat ik me leiden door de gyn. De verlos zegt op eeng egevn moment, heb je de kraam al geregeld...dat zoek je dan uit. De verzekering krijgt van de kraam bericht, en zij sturen jou info wanneer je het kraampakket ed krijgt..... Laat t gewoon lekker gebeuren..jij hoeft alleen maar te genieten hoor... Het loopt ook vaak niet volgens schemas natuurlijk haha.. Ik zat met BI al met 11 weken thuis, dan heb je al per direct je zw verklaring nodig. Heb hashimoto dus veel controles, ook nog suiker erbij gekregen, ben daar druk mee moet ik zeggen.....controles bij gyn, internist, diabetesvepl, dieetist.. Opeens bedacht ik me van de week dat we het laatste trimester al in zijn en dat ik grotere kans op een vroeggeboorte heb ivm suiker en hashimoto.. Dat we nu wel het een en ander mogen gaan regelen. Zoals geboortekaartjes, teksten erop, kamertje afronden (kids gaan kamer delen, hoef er niet veel meer aan te doen), en we zullen binnenkort wel de intake van de kraam krijgen. Die wacht ik dan weer af om te horen wat we nog moeten doen.. Een zwangerschap kan je niet in banen leiden, die moet je gewoon volgen. Snap wel dat het heel leuk is om je voor te bereiden hoor...logisch zeker als je lang heb moeten wachten..(ken het, 13 jaar moeten wachten op deze zw, jaren mmm, vorig jaar eindelijk mama mogen worden van adoptiezoontje).. Heel veel plezier!
Ja ik zat met 11 weken al in mijn positiebroek..had al een buik. Dus ook dat valt niet echt te plannen sommige meiden kunnen heel hun zw hun eigen kleding aanhouden.. Over prenatale screeningen hoef je geen info op te vragen, die krijg je bij intake van de verloskundige mee. Krijg je een heel pakket aan info en folders.
Wachtende Van harte gefeliciteerd! Hoop dat je een plakbaby hebt en een heerlijke zwangerschap! Ik moet wel even glimlachen om je lijstje.. Nu maar hopen dat je kleine zich aan jouw schema gaat houden! Persoonlijk denk ik dat je de meeste dingen vanzelf wel te horen krijgt van de verloskundige. En inderdaad, zwangerschapskleding kun je geen pijl op trekken. Iedereen groeit anders en dat zul je toch echt af moeten wachten.. Voor wat betreft je lijstje: * Ik heb de verzekering "ingelicht" dmv mijn aanvraag voor kraamzorg, daar hoefde ik verder niks meer mee te doen. * Huisarts vond het wel erg aardig dat ik vertelde dat ik zwanger was, maar kon er verder weinig mee. Natuurlijk wel altijd vertellen als je medicijnen gebruikt etc! * Wat betreft prenatale testen, daar krijg je bij je intake bij de verloskundige als het goed is mondeling informatie over, plus een stapel folders (en bij mij stond het ook nog een keer in hun eigen boekje). * Kraamzorg zou ik persoonlijk rond 12 weken regelen, geloof dat ze aanraden dat je het voor de 16e week doet. Je geeft aan dat je waarschijnlijk een verhoogd risico op mk hebt, dan zou ik zeker nog eventjes langer wachten, anders moet je ze weer afbellen, en daar wil je echt niet mee bezig zijn op dat moment! * Zwangerschapsbeha's.. dat merk je vanzelf. Als je daar te vroeg mee bent loop je het risico dat je na een paar maanden alweer uit die bh's bent gegroeid. * Bij 12 weken krijg je inderdaad je termijnecho. Dan krijg je ook je officiële zwangerschapsverklaring mee voor je werkgever. * Namen bedenken: ik heb nog steeds geen naam hoor, dus ik ben geen expert, maar ik merk wel dat het lezen van namenboekjes en websites enzo een enorme vloedgolf aan namen is. Als je op die manier ermee bezig wilt raad ik aan om dan steeds een paar namen te lezen, en van tevoren eerst te bedenken wat voor naam je wilt (modern, klassiek, vernoemen, Engels/Hollands/lang/kort/etc/) en dan gericht zoeken. Verder raad ik je aan om je plan vooral als een soort gids te gebruiken, maar wees flexibel! Elke zwangerschap loopt anders en je kan een heleboel dingen gewoon niet van tevoren plannen! (Ben bang dat dat een goede oefening is voor het leven met kids! ) Geniet van je zwangerschap meis! Liefs
BEdankt voor de reacties Ben erg laat met reageren want was gewoon mijn eigen topic kwijt haha. Het is inderdaad meer als richtlijn hoor. Heb me altijd zo bezig gehouden met het zwanger worden dat ik opeens even een black-out had....wat moet je in godsnaam doen als je het bent haha Heb eerste echo gehad en inderdaad folders meegekregen over de prenatale onderzoeken en krijg de 29e een uitgebreid onderzoek en gesprek. Dan moeten we ook beslissen welke onderzoeken we willen. Als het goed is blijf ik in het ziekenhuis onder controle dus die zullen wel zeggen wat ik moet doen En ik heb het wel nodig om af en toe op een lijstje te kijken hoor, want anders vergeet ik echt dingen. Mijn jurk was ook pas de dag voor de buifloft klaar haha Tis niet zo dat ik krampachtig vasthou aan het schema....meer een soort schop onder de kont dat ik iets moet doen Ik krijg sommige broeken al niet meer dicht (applaus voor darmenbuikje) en mijn Bh's zitten voor geen meter. Dus denk dat die dingen in mijn planning wat naar voor geschoven kunnen worden haha
Hihi, leuk lijstje wachtende. Sommige dingen zijn heel handig om in een lijstje te zetten en andere dingen kan je geen pijl op trekken. Ik dacht ook dat die zwangerschapskleding wel op zich zou laten wachten, maar mijn borsten zijn nu al huge!!! Ben dus heel erg blij met mijn zwangerschaps-bh's, echt een verademing. Nu ik er in mijn zomerjassen uitzie als een worst door mijn darmenbuik en grote borsten heb ik ook maar een zwangerschaps-zomerjas gekocht. Kan ik in ieder geval tot het eind van de herfst gebruiken hoop ik. Heel veel plezier met je zwangerschap, geniet ervan!!!
Ha wachtende, ik herken je gevoel dat als je dan eindelijk zwanger bent, je je afvraagt 'en nu?' Ik heb ook wat lijstjes gemaakt, maar minder uitgebreid dan die van jou. Sommige dingen hoeven natuurlijk niet per se in een bepaalde week, of komen juist eerder op je pad. De lijstjes kunnen rust in e hoofd geven maar alleen als je ze als leidraad gebruikt en niet als vaste planning. Probeer ook dingen los te laten, want eigenlijk kan het de baby straks niets schelen. Heb trouwens nog niet eerder bedacht om zoogcompressen in de vriezer te doen. Er zijn ook nog wel dingen die je gaat toevoegen: boodschappen halen voor eerste kraambezoek of misschien lekkere andere dingen voorbereiden, misschien wil je ook wat maaltijden invriezen op het laatst zodat jullie rust hebben in je kraamtijd... Zo'n plan blijft persoonlijk!